Stránka 1 z 2
Průměr děr brzdových kotoučů
Napsal: 27.01.2008 22:31
od Rumcajs1
Zdravím, nevíte náhodou někdo, jaké průměry mají díry na šrouby na brzdových kotoučích (přední náprava), popřípadě jaký průměr mají ty šrouby?! Nemůžu to nikde na NETu najít!
Napsal: 27.01.2008 22:40
od herizn
NEvím co tím přesně myslíš,ale jsou na nábojích šrouby(štefty)M12x1,5,takže ty otvory na kotoučích budou něco přes ten průměr 12,aby to v pohodě prošlo.
Napsal: 27.01.2008 22:51
od Rumcajs1
Mám tím na mysli to, že když sundám kolo, tak je vlastně kotouč volnej a drží na těch šroubech, ale podle mě mají ty díry na kotoučích větší průměr než by měli mít, protože to má na těch šroubech strašnou vůli. Potřeboval bych vědět, jaký průměry děr mají nový kotouče nebo jestli je to normální, protože si myslím, že je to příčina třesení celým kolem, což je zrovna teď můj největší problém. Co jsem naměřil je, že průměr díry na kotouči mám 13,7 a šrouby jsou cca 12,4, takže ta vůle je tam víc než milimetr!
Napsal: 27.01.2008 22:56
od herizn
To není myslím moc,ale nevím kolik mají mít přesně,ale s vůlí je to v pohodě,kotouč je volný,a proti spadnutí ho zajištuje takový plíšek,který je vždy na jednom šteftu.A v závěru utahují kotouč matky zároveň s kolem.
Napsal: 27.01.2008 22:58
od HonzaV
Mám doma nové kotouče připravené na výměnu a mají průměr děr 13,7mm. To třesení budeš muset hledat v něčem jiném.
Napsal: 27.01.2008 23:01
od Rumcajs1
takže myslíš že je to v poho?! Mám totiž takovej problém, už jsem to tu i řešil, ale nevyřešil, při záběru a poslední dobou i při brždění se mi otřásá auto a to ne zrovna málo. Zjistil jsem (nebo si to alespoň myslím) že to jsem od pravýho kola, už jsem zkoušel měnit poloosu, zítra jedu na čepy. Dneska mě ale napadlo přehodit kotouče zleva doprava a naopak, jestli se to přenese na druhý kolo, na nic jinýho než na kotouče jsem nesahal a když jsem to dal do kupy, bylo to třesení ještě horší, ale po ujetí asi 10ti km už se to netřáslo ani kapánek, takže teď si myslím, že celej problém je v kotouších. Pokaždy když sundám kolo a zase je tam nandám, má ten třesot trochu jinou charakteristiku!
Napsal: 27.01.2008 23:02
od herizn
a myslím,že to s tím měřením nemáš "košer":12,4 jsi naměřil nějak divně,jsou to 12 šrouby(štefty),tak těžko by narostly na průměru,stálým sundáváním a nasazováním matek spíše naopak-po čase tak průměr 11,8-11,9........
Napsal: 27.01.2008 23:05
od Rumcajs1
no to vím, ale opravdu jsem to tak naměřil, no ale je možný že tam byla nějaká rez nebo tak něco. Už si s tím nevím rady. Co to doháje může bejt?!
Napsal: 27.01.2008 23:08
od herizn
klidně rez,a nebo se ti pohnula posuvka,jak jsi to vytahoval k přečtení....
počkej na to výměnu čepů,a uvidíš...na kosti jsi se určitě díval jako první,tak pak ještě tlumič a jeho uložení.
Napsal: 27.01.2008 23:10
od Rumcajs1
Kosti??
Napsal: 27.01.2008 23:13
od herizn
Nevíš čemu se říká kosti?Ok....jsou to stabilizační tyčky na přední nápravě,uchycení je u tlumiče a na nápravě,je to to první po čem by jsi měl jít,když máš zvuky na přední nápravě,které nelahodí tvému uchu

Napsal: 27.01.2008 23:16
od Rumcajs1
Jo, stabilizační tyčky, to vím, jen kosti jsem ještě neslyšel, moc do aut nedělám. Byl jsem s tím u kámoše mechanika a říkal že jsou dobrý, ale těžko říct. Ono ale ani tak nejde o zvuky co nelahodí mému uchu, ale spíš o to, že si takhle z fíkuse vytřesu duši. Zvuky žádný, jen se to celý třese!
Napsal: 27.01.2008 23:20
od herizn
tak to vidím na nějakej vybitej silenblok,zkus někde na servis,na kanál,kde mají takový to třasadlo jak na STK,a tam by se to projevilo,no uvidíš,jak dopadneš s těma čepama,každopádně to tu pak napiš ať ostatní vědí co a jak v případě,že by to bylo "nakažlivý" a postihlo to dalšího majitele fofo.
A taky nezapoměň na to uložení těch tlumičů,to může být taky problém.
Napsal: 27.01.2008 23:22
od pelen
Brzdove kotouce maji byt volne po sundani kola. To plati jen pro nove, jinak jsou plosne prirezle (celni plochy), museli jsme pouzit "bestialni" silu na jejich odtrzeni. Celni plochy musis mit pri nasazovani ciste, aby brzdove kotouce nehazely. Jsou centrovane na naboj loziska a ne na stefty. V originalu je kotouc pridrzen specialni podlozkou na steftu, ja ji tam uz nemel.
Re: Průměr děr brzdových kotoučů
Napsal: 31.05.2013 11:11
od exzonecek
To je uplne normalni ze tam jse vetsi dira

ten kotous se ti na tom musi hybat kvuli brzdovym třmenum
