Stránka 1 z 3

Prasklá trubka od turba

Napsal: 19.01.2008 07:58
od jkp
Mam asi měsíc FFII 1.6TDCi kombi, 2006, najeto 49500km. Pri bližší obhlídce jsem zjistil,že mam v místě držáku trubky díru v potrubí a od ní na obě strany trhliny ca od 3 do 5 cm. Při koupi jsem si toho nevšimnul. Potrubí v okolí a kapota v oblasti zámku je zaolejované jak to fouká ven. Trubka drží jen na horním držáku, u dolního držáku žádnej šroub není, zřejmě od tohoto vzniknul tento defekt. Je mi jasné že to budu muset nechat vyměnit či nějak zavařit, ale chci se zeptat zda s tim již někdo měl problémy a na kolik ho přišla oprava či výměna.
Při jízdě při nižších rychlostech a otáčkách do 1800 se mi zdá že to netáhne jak by mělo,jízda je občas trhavá, při vyšších mi to připadá, že je vše OK. Nemam ještě tolik zkušenosti s tímto motorem a nevim co mam od něj očekávat.
Úbytek oleje v motoru jsem nezaznamenal.
Chci se též zeptat zda tato vada nemá vliv na jiné díly motoru. Olejová
mlha v potrubí je snad normální?
Zatim jsem to zalepil páskou nez to odvezu na opravu.
Díky předem za rady.

Napsal: 19.01.2008 10:31
od pelen
Olejova mlha je vporadku. Kluci ti asi poradi, co nejdrive opravit - vymenit trubku nebo zavarit. Trubka musi byt bez jakekoliv trhlinky.

Napsal: 19.01.2008 10:58
od Ahmed
Nekdo tu psal, ze uz to menil asi po treti :x

Napsal: 19.01.2008 12:18
od Wolf2
to jkp -s tímhle ti asi neporadím jak to opravit ,ale udivuje mě ,že to neřešíš formou reklamace ,máš ještě auto v záruce ???? :?:

Napsal: 19.01.2008 12:39
od Ahmed
Zaruka je normalne dva roky, takze by to melo urcite jit a mozna by se dala dokoupit i prodlouzena zaruka, ale tim si nejsem jisty...

Napsal: 19.01.2008 12:49
od pelen
Reklamace, pokud je prvni majitel, jinak musi mit myslim od 1. majitele plnou moc.

Napsal: 19.01.2008 12:57
od Wolf2
Na reklamaci ti snad stačí serviska :?: :?: :?: nebo se pletu ??? a je jedno kdo to vlastní .

Napsal: 19.01.2008 13:48
od pelen

Napsal: 19.01.2008 14:14
od jkp
Diky za rady, zrejme zadny velky problem, ale clovek musi behat po servisech. Problem zatim je, ze k autu jeste nemam servisni knizku
(mela by dorazit z Italie nekdy tedka) takze formou zaruky to jeste nemuzu resit. Jinak co jsem zjistoval v servisu, zatim jen po telefonu
ta trubka by mela mít katalogove cislo 1360277 (328,-Kč bez DPH)
ale nebyli si jisti a na internetu jsem zatim zadny katalogovy obrazek či schematko nenasel. Pouze cenu na http://www.ford-dily.cz
Mate tu trubku chycenou na dvou držácích, nahoře a dole?
Jinak jestli je to jen nahoře tak se to musí časem uklepat.
Nevi nahodou nekdo kdo uz to zazil kolik ho to stalo?
Doufam ze po ucpání díry se zlepsí jízda při nižších otáčkách a taky spotřeba, zatim minimum mam 5,9l/100km pri usporné jízdě.
Jak jste na tom ostatní?

Napsal: 19.01.2008 14:36
od pelen
Na spotreby se mrkni do jinych vlaken, tam najdes hodne informaci.

Napsal: 19.01.2008 14:50
od Wolf2
to pelen - jak na vše koukám (na prvním odkazu ) to platí na uplatnění záruky u bazaru a (ten druhý odkaz) ten řeší reklamaci u prodejce aut např.Ford horní dolní a podle toho se dá řešit ta jeho reklamace :wink:
doufám,že jsem to dobře pochopil :oops:

Napsal: 19.01.2008 15:41
od pelen
Tot muze byt v relkamacnim radu:

Uplatnění reklamace

Reklamaci může uplatnit jen zákazník uvedený v nabývacím dokladu, dodacím a záručním listě. Záruka je nepřenosná na třetí osobu.

Podle tohot:
http://www.auto.auto-news.cz/chrysler-n ... 19936.html
Snad plati pro nasledny prodej jen zakonna doba zaruky od data 1. prodeje.

Napsal: 19.01.2008 17:49
od pipin
jkp - mám loňské auto se stejným motorem najeto 35 000 km a výměna trubky turba proběhla z důvodu trhliny už dvakrát a teď čekám až dorazí třetí.Ty to máš už v pokročilém stavu rozkladu :P já to vždy zachytil v počáteční fázi když byla trhlinka ještě malinká a jen to lehce blinkalo olej. Podle všeho se tyto trubky u forda mění jako na běžícím pásu protože i u malých dealerů jich mají vždy několik skladem a to by jistě neměli pokud by to byla vyjímka. I mechanik přiznal že už to mají slušně nacvičené a za pul hodinky nemají co dělat. Evidentně výrobní vada. Ta trubka je tenkostná a držák který je natupo k ní přivařený ty otřesy dlouho nezvládne a ve svaru praskne.Už jsem jim navrhoval ať mi tu starou trubku dají a že si to opravím tak že už to nikdy nepraskne. Jenže jsem nepochodil je to v záruce. Jen mě překvapuje , že se tato vada projevuje na motorech které přece nejsou žádnou novinkou a že výrobce ještě nezareagoval nějakou změnou. Nemyslím že byto bylo problematické. Ještě je nechám vyměnit trubku jednou a pokud to znova praskne, což je prakticky jisté tak už napíši do fmc co jako bude dál a kolik trubek do foroty si jako mám koupit :lol: . Jinak co se týká oleje v trubce byl jsem taky trochu na rozpacích ale byl jsem uklidněn,že je to zcela normální. Ještě k té spotřebě 5,9 je dost . Takovou spotřebu mám pouze v případě že valím po dálnice 140 s nákladem. Jinak bez problémů 4,5-4,8.

Napsal: 19.01.2008 20:13
od Ahmed
Vyfot tu trubku z hora a naznac, kde ten drzak presne je, at se muzu podivat, jestli to mam stejne. Zda se mi, ze to u me vypada jinak :roll:

Jinak spotrebu mam prumer po 8 tankovanich 5,4l/100km, od koupe se postupne zvysovala, mozna ochlazenim venku - zacatek 5,2l, ted jsem mel nejhorsi 5,66l, prumerna rychlost podle pc 40-45km/h. Jezdim prevazne jenom do prace 25 + 25km, je to tu sam kopec a rano celkem specham, takze jezdim 100-110 a dost predjizdim, odpo kolem 100 + predjizdeni kamionu, atd., cast jizdy v kolonach po meste + nejake krizovatky. Kdybych jel porad po rovne ceste, tak tech 5l neni urcite nedosazitelnych.
Jake mate prumerne rychlosti?

Napsal: 19.01.2008 20:25
od pelen
Fotky jsou hodne detailni. Takto "sikovne "navareny" drzak pro soucatku, ktera je vystavena vibracim, praskne za nejakou dobu zase. Sikovne ceske rucicky by si s tim mely poradit. Napriklad drzak navareny na objimku, ktera by se ve vhodnem miste prisroubovala pres pryzovou vlozku k trubce.