Stránka 1 z 6

ESP na FF - hlasování

Napsal: 25.10.2007 10:08
od -Ladis-
Podělte se s vlastními zkušenostmi s ESP na FOFO formou hlasování...

1) máte a jste max. spokojeni? Už byste si nedovedli auto bez ESP představit?

2) nebo máte, ale o nějakém velkém přínosu u vašeho FOFO nejste až tak přesvědčeni?

3) nebo nemáte, ale vaše nové auto by jej muselo bezpodmínečně mít?

4) nebo nemáte a vaše nové auto by jej ani mít nemuselo (nebo je vám to jedno)?

Napsal: 25.10.2007 10:18
od silverwolf
Nemusím ani ESP, ani ABS ani EBD nebo jak se všechny ty ptákoviny nazývají, protože se do krizových situací nedostávám a za těchxx let co jezdím, jsem se krizové situace kterou bych nezvládl nedostal. ŤUK ŤUK ŤUK :wink: Baví mně, když jsem nad autem pánem já a auto dělá co chci já a ne opačně. :lol: 8)

Napsal: 25.10.2007 10:27
od zirafak
Uplne opacne ako Silverwolf...som vsetkymi systemami sa kamaratim.Nieze by som ich extra vyuzival,ale v dnesnej prehustenej premavke plnej nastrah a krizovych situacii sa citim bezpecnejsie,ked ich mam.

Napsal: 25.10.2007 10:30
od chmelko
otázka ceny..na 20tis si ho ale necením :wink:
ak by bol v nejakom baličku spolu s niečím iným tak ano..

Napsal: 25.10.2007 10:39
od silverwolf
zirafak píše:Uplne opacne ako Silverwolf...som vsetkymi systemami sa kamaratim.Nieze by som ich extra vyuzival,ale v dnesnej prehustenej premavke plnej nastrah a krizovych situacii sa citim bezpecnejsie,ked ich mam.
Já se raději spoléhám sám na sebe. Tak napiš kolikrát si co využil. Já jednou ABS před křižovatkou, když jsem předtím myslel na nějaké p...ny a byl jsem tak dlouhej, že jsem z toho byl dlouho špatnej ( nic tam naštěstí nejelo). Protože jsem v té době střídal auta s a bez ABS, tak jsem byl přesvědčenej, že to v pohodě zastaví ( myslel jsem že jedu v tom bez ABS). :wink: Pozn. Naježděno mám baj voko cca 400 000 km

Napsal: 25.10.2007 10:43
od akumulator
Rekl bych ze pro hodne zkuseneho ridice na ESP nezvykleho to muze byt i horsi nez bez ESP. Kdyz zkuseny ridic dostane smyk, da kontra. Pokud ma zaple ESP, pocitac sleduje kam jsou natocena kola a tam se snazi auto dostat. Tudiz ho vysle rovnou do prikopy. Je-li ESP zaple, clovek by mel zapomenou na nejake kontra a mit porad kola ve smeru kam chce jet - o vse ostatni se stara elektronika. Pokud tuhle zasadu zanedba, ESP spis uskodi. Muj nazor...

Pro pritelkyni se ESP, protiprokluz a vse ostatni samozrejme hodi. Pokud teda napr. pri brzdeni a prvnim kopnuti od ABS nezpanikari a pedal nepusti :lol:

Napsal: 25.10.2007 11:41
od TripleJay
Myslim ze pri autach s prednym pohonom ktore su uz z konstrukcneho hladiska nedotacave, t.j. v 90% je smyk nedotacavy a tam kontra nema co robit, bo akurat skoncis v priekope :idea:

Napsal: 25.10.2007 11:47
od chmelko
s focusom nieje problem dostat pretáčavý šmyk aj ked máš pravdu, že predokolky nutia do nedotačevoho šmyku a to hlavne kvoli nevyvaženosti hmotnosti predku a zadku

Napsal: 25.10.2007 11:54
od misoo
akumulator: s tou kontrou je to podla mna trochu inak. mozu nastat 3 pripady:
1. ide o skuseneho vodica a jemny smyk. bez ESP sa jemnou a rychlou kontrou vyrovna a ide sa dalej. toto sa s ESP prejavi bliknutim kontrolky a ide sa dalej bez reakcie vodica
2. smyk je vacsi a ESP uz nestiha (neni vsemocne) - nastava pretacavy smyk. v tom pripade treba aj s ESP dat kontru. ty pises, ze v tom pripade sa ESP snazi nasmerovat auto podla smeru kolies, co je pravda a ESP ta v tej kontre podpori, cize kontra je ucinnejsia ako bez ESP, chyti sa skorej a auto ide dalej normalne.
3. smyk je prilis velky ze ani ESP ani kontra ti nepomozu, tak to je jasne, ide sa do priekopy.
ono zalezi aj od nastavenia ESP ktore je v kazdom aute trochu ine. no v principe by to malo byt nastavene tak, ze auto s ESP posuva hranicu smyku o kusok dalej a nic viac. principy spravania auta by mali zostat zachovane.
ja som ESP mal na C4 a testoval som to na snehu. auto sa spravalo normalne, len akoby hranica smyku bola ovela dalej ako bez ESP. ziadne zaludnosti mi to nerobilo, slo cisto len o posun hranice smyku.

takze ja ESP vrelo odporucam... vo ff to bohuzial nemam, osobne mi to nechyba lebo som sa zatial do krizovej situacie nedostal. teda dostal, ale zvladol som to aj bez ESP. v dalsom aute ak nebude prilis velky priplatok, alebo to tam bude v standarde, budem rad ked to budem mat.

Napsal: 25.10.2007 11:58
od misoo
TripleJay píše:Myslim ze pri autach s prednym pohonom ktore su uz z konstrukcneho hladiska nedotacave, t.j. v 90% je smyk nedotacavy a tam kontra nema co robit, bo akurat skoncis v priekope :idea:
hej hej, drviva vacsina smykov je nedotacava a nejde len o pohon, aj zadokolky su z bezpecnostnych poziadaviek robene aby sa spravali nedotacavo (rozlozenie hmotnosti). ide hlavne o situacie bez akceleracie. samozrejme taka M6 pri plnom kotli vo vyjazde zo zatacky sa o nedotacavosti neda bavit :D ide skor o prudke zatocenie pri rovnomernej rychlosti alebo brzdeni.
ako pise chmelko, uz som mal na fuxovi zopar pretacavych smykov, lebo nastastie neni focus nastaveny na extremnu nedotacavost :)

Napsal: 25.10.2007 12:19
od Hugo72
Teraz ja.
Podľa môjho názoru tieto technické vymoženosti neboli robené len tak pre zábavu a pre biznis. Všetky sú veľmi pozorne testované a robené kvôli bezpečnosti. Mám síce iba ABS no verím, že aj keď budem jazdiť ako koľvek obozretne a opatrne nájdu sa na cestách takí tupci, ktorí Vám nečakaným manévrom pripravia situáciu v ktorej sa tieto zariadenia uplatnia. A môžem si nahovárať, že som skúsený vyjazdený........ skoro profík. Mám za sebou v reále dva zážitky. Zvládol som to síce bez uvedených systémov /to preto že na aute neboli/ ale veľa nechýbalo a musel som sa ísť prebaliť xixixi
Ale, súhlasím tak ako tu bolo spomenuté v prípade, že to bude v balíku nejakej akcie tak áno. Priplácať si osobitne za každú záležitosť :roll: 8)

Napsal: 25.10.2007 13:24
od -Ladis-
akumulator píše:... pocitac sleduje kam jsou natocena kola a tam se snazi auto dostat. Tudiz ho vysle rovnou do prikopy ...
Teď jde o to, jestli bude počítač jen slepě sledovat směr a tudíž požene auto do příkopu bokem (o čemž pochybuji), nebo právě pozná z natočených kol, že auto jede bokem - tedy zase nějakej smyk, jen jiný než před sekundou - a bude se tak snažit napravit situaci a otočit zadek tak, aby byl opět za přídí a navíc ve směru udávaného koly, která jsou právě kontra - bavíme se o přetáčivém smyku, předpokládám.

Ve druhou možnost doufám a předpokládám ji, neboť pak by to znamenalo, že ono kontra vlastně jen ASP pomůže (jak již bylo psáno) a dříve se auto dostane z průseru ven dříve. Jen je třeba včas dát kola zpět, nebo opravdu do toho příkopu auto pojede jen s tím rozdílem, že ne bokem ale přídí. Z hlediska bezpečnosti a následků na zdraví je to lepší než bokem (navíc je šance se netrefit do stromu), ale asi to nebyl ten pravý záměr :-D


Tolik můj selský rozum.

-Ladis-

Napsal: 25.10.2007 15:21
od misoo
Ladis: tak tak, vzdy je lepsie nadrbat do stromu celne ako bokom ! :twisted:

Napsal: 25.10.2007 15:23
od misoo
Hugo72 píše:Zvládol som to síce bez uvedených systémov /to preto že na aute neboli/ ale veľa nechýbalo a musel som sa ísť prebaliť xixixi :roll: 8)
takze z uvedeneho vypliva, ze ESP okrem posunutia hranice smyku aj znizuje spotrebu plienok :idea: :lol:

No ja neviem

Napsal: 25.10.2007 16:10
od Glip
Zatial drviva vacsina smykov co som chytil s predokolkami bola pretacava - ustrelil mi lahky zadok. Kde robim chybu? :lol:

Co sa trojpismenovych skratiek tyka, jazdim tak, ze som sa zatial v pohode obisiel aj bez ABS. Je mi jasne, ze sa mi raz moze hodit a som rad, ze ho teraz mam. Rovnako je to s ESP. Keby sa jednalo naozaj len o tych +20litrov, tak si ho tam kludne dam. Kedze v mojej situacii som bral akciovu skladovku (2-3 mesiace bez auta sa mi byt nechcelo), tak ESP by znamenalo +100litrov. Sice by som v tom mal okrem ESP o 15 koni silnejsi motor, zadne skla v elektrike a nejaku zbytocnu bizuteriu, ale povedal som si, ze za tychto podmienok sa bez toho zaobidem. No a kedze dorobit ESP za rozumnu cenu nehrozi, tak budem proste bez neho.