Závada převodovky 6MX65 1.0 Ecoboost
Napsal: 01.10.2025 11:38
Ahoj,
chci se s vámi podělit o "úžasný" přístup Fordu k řešení opakující se závady na převodovce
Jedná se o známý problém převodovky 6MX65 v kombinaci s motorem 1.0 Ecoboost. Dochází k praskání synchronizačních kroužků 1. a 2. stupně, popř. 3. a 4. stupně. K problému byl vydán TSB 23-2410 (odkaz na dokument https://www.tsbsearch.com/Ford/23-2410)
Konkrétně v našem případě jde o Focus Active 114 kW mHEV. Poprvé se nám stala závada loni při cca 83 tis km. Oprava byla provedena v rámci prodloužené záruky (100 tis km, nebo 5 let). Servis tehdy reagoval hned, že se o problému ví, že byly v rámci úsporných opatření, váze a emisím použity odlehčené díly v převodovce. Že došlo už i k nějakému upgradu dílu, sady na opravu...
Podruhé došlo ke stejné závadě nyní při cca 125 tis km. Vzhledem k tomu, že oprava byla provedena jako záruční, skončila jakákoliv záruka na použité díly se zárukou na vozidlo.
Ford nás poslal, i po stížnosti a odvolání se na známou opakovanou závadu, která není dodnes vyřešena funkční náhradou (viz dále), do háje!!!
Záruka skočila, obraťte se na servis a zaplaťte opravu...
Informovali jsme se na situaci v Německu i Anglii. Opakujících se případů se stejnou závadou jsou tam obrovská množství, většinou právě v kombinaci s výkonem motoru 114 kW spolu s elektromotorem. I v mnohem menším nájezdu, než se stalo nám...Někdo závadu řešil už i třikrát, čtyřikrát, a dokonce i šestkrát. I po zmiňovaném upgradu dílů (mělo proběhnout někdy před koncem roku 2023). K další žádné úpravě dílů již nedošlo.
K opravě, kterou máme hradit, se použije to stejné co minule. Předpoklad opakování je vysoký...
Němci se těch aut zbavují a končí s "Fordem".
Kdyby měl někdo nějakou radu, jak dál postupovat, budu vděčný...
Díky
Marcel
chci se s vámi podělit o "úžasný" přístup Fordu k řešení opakující se závady na převodovce
Jedná se o známý problém převodovky 6MX65 v kombinaci s motorem 1.0 Ecoboost. Dochází k praskání synchronizačních kroužků 1. a 2. stupně, popř. 3. a 4. stupně. K problému byl vydán TSB 23-2410 (odkaz na dokument https://www.tsbsearch.com/Ford/23-2410)
Konkrétně v našem případě jde o Focus Active 114 kW mHEV. Poprvé se nám stala závada loni při cca 83 tis km. Oprava byla provedena v rámci prodloužené záruky (100 tis km, nebo 5 let). Servis tehdy reagoval hned, že se o problému ví, že byly v rámci úsporných opatření, váze a emisím použity odlehčené díly v převodovce. Že došlo už i k nějakému upgradu dílu, sady na opravu...
Podruhé došlo ke stejné závadě nyní při cca 125 tis km. Vzhledem k tomu, že oprava byla provedena jako záruční, skončila jakákoliv záruka na použité díly se zárukou na vozidlo.
Ford nás poslal, i po stížnosti a odvolání se na známou opakovanou závadu, která není dodnes vyřešena funkční náhradou (viz dále), do háje!!!
Záruka skočila, obraťte se na servis a zaplaťte opravu...
Informovali jsme se na situaci v Německu i Anglii. Opakujících se případů se stejnou závadou jsou tam obrovská množství, většinou právě v kombinaci s výkonem motoru 114 kW spolu s elektromotorem. I v mnohem menším nájezdu, než se stalo nám...Někdo závadu řešil už i třikrát, čtyřikrát, a dokonce i šestkrát. I po zmiňovaném upgradu dílů (mělo proběhnout někdy před koncem roku 2023). K další žádné úpravě dílů již nedošlo.
K opravě, kterou máme hradit, se použije to stejné co minule. Předpoklad opakování je vysoký...
Němci se těch aut zbavují a končí s "Fordem".
Kdyby měl někdo nějakou radu, jak dál postupovat, budu vděčný...
Díky
Marcel