Stránka 1 z 1

2.5T chyba P061A

Napsal: 08.02.2025 18:12
od Radek Bílek
Ahoj . Mám sice S-MAXE , ale taky motor 2.5T .
Zajímalo by mě jestli už někdo úspěšně vyřešil problém cukajícího 2,5T s chybou P061A . Vyměnil jsem už kde co a odcukal s ním i čtyři dovolené v zahraničí a stále cuká . Vyměněno : svíčky, čidlo tlaku paliva, čidlo tlaku turba, MAP i MAF, kontrola palivového čerpadla a sítka v nádrži, vyčištěna škrtící klapka ( po tomto vyčištění se to cukání snížilo ) . Mám tam chip - cukalo to před ním i s ním .Díky za každou radu . Jen se mi nechce měnit na zkoušku škrtící klapku která stojí originál skoro 20tis druhovýroba není a podle výrobního čísla které tam BOSCH uvádí nejde sehnat v celé Evropě . Tak už nevím asi to odvést na šroťák najeto 125000km a mám ho 7 let . Pár lidí na zahraničních forech řešilo v souvislosti s touto chybou kolo vačkového hřídele jestli se nepletu VVT . Tak bych se zeptal jestli tady s tím nemá někdo nějakou zkušenost. Díky za každou radu . Radek

Re: 2.5T chyba P061A

Napsal: 20.04.2025 23:56
od Radek Bílek
Tak update . Sehnal jsem za hubičku škrtící klapku . A stále nic takže klapkou to také není . Asi ještě vyměním ty kola VVT a když to nepomůže tak to podpálím někde na mezi ...................................

Re: 2.5T chyba P061A

Napsal: 21.04.2025 07:46
od ZaQik
nemas tam nejaky chip? tj. je tam standardni fw?

Re: 2.5T chyba P061A

Napsal: 10.05.2025 22:35
od Radek Bílek
Ahoj ,
Píšu to v textu chip tam mám, ale cukalo to i před chipem. Zkusím ještě ty kola VVT. Pokud se mi to podaří vyřešit dám report.
Radek

Re: 2.5T chyba P061A

Napsal: 17.05.2025 09:05
od ZaQik
a ten cip se delal z mapy vyctene z jednotky motoru nebo to byl nejaky uz pripraveny na jinem aute? ja jen aby tam nebyla nejak drivejsi uprava, ktere se prenesla dal ...

Re: 2.5T chyba P061A

Napsal: 18.05.2025 11:17
od crocodile028
Chtelo by to tam nahrat plne originalni software a pak posoudit... Snad je origo zalohovany pred chipem :wink:

Re: 2.5T chyba P061A

Napsal: 20.05.2025 22:40
od Radek Bílek
Ahoj,
Originál soft mám zálohovaný, ale moc na to nesázím dělalo to i před přehráním. Sázím spíš na ty kola VVT asi si za to můžu trochu sám asi po roce co jsem auto koupil tak jsem před výměnou oleje udělal proplach a to bude asi ten kámen úrazu myslím, že od té doby to zhruba někdy začalo cukat. Chip mám na autě asi 3 roky auto mám celkově 7 let. Ty kola jsou nastavované tlakem oleje zřejmě se proplachem utrhl někde kus bordelu a přicpává to nějaké ty přepouštěcí kanály v těch kolech nebo jak to funguje. Auto klasicky koupené v Německu najeto 110tis a olej klasika měněný po 20tis taky klasika Ford 5W-30, který ty co tomu rozumějí říkají, že je do tohoto motoru nevhodný . Takže tam nějaký karbon určitě byl. Každopádně jestli se mi to podaří vyřešit dám vědět.