Stránka 1 z 1
Vrčení při studeném motoru
Napsal: 18.11.2024 13:34
od Antonín Plhal
Teď, při tom, jak uhodily mrazy, se mi objevilo na studeném motoru vrčení navíc. Já vím, že se to těžko popisuje a hodnotí na dálku. Podle mně to ložisko není. To dělá kovový a bzučivější zvuk.
Přirovnám to:
Měnil jsem olej do plastové nádoby. Zpočátku z motoru leje proudem a ke konci, ještě před tím, než začne jen kapat, dělá takový bzučivý zvuk, jak "vrní" o tu plastovou nádobu.
Tohle je tomu hodně podobný a jde to s otáčkama. Ne ale s turbem, to má otáčky daleko vyšší. Stejně tak podle mně ne s klínovým řemenem, ten má otáčky nižší.
Stejně tak to není slyšet ihned po startu, ale cca po 3-4 vteřinách.
Nedá se identifikovat odkud. Když dám ucho ke škrtící klapce, mám pocit, že to je odtud, když dám ucho k vakuové pumpě, mám stejný pocit. Prostě se to rozléhá.
Každopádně to cca po 1-2 minutách zmizí a vše pak dělá zvuky, které jsou běžné a adekvátní mému motoru.. I když nechám auto nekolik hodin na parkovišti, nastartuju - a je vše vpořádku. Zvuk se objeví až tak druhý den ráno. Až, když je motor úplně prochladlý.
napadá mně, co se stane po těch 1-2 minutách.
Problém je v tom, že než zajedu k automechanikovi, tak se to zahřeje...
Re: Vrčení při studeném motoru
Napsal: 19.11.2024 19:25
od Antonín Plhal
Podařilo se mi zvuk nahrát/zpracovat/zveřejnit:
https://www.youtube.com/watch?v=sxLh7tGABT8
- Na páté vteřině to zabzučí.
- jelikož bylo +8st C, tak to po pár vteřinách zmizelo.
EDIT:
- od této doby - i v mraze, je to jen těch pár vteřin
Re: Vrčení při studeném motoru
Napsal: 23.11.2024 09:31
od Antonín Plhal
Možná to spolu (ne)souvisí:
Všimnul jsem si na zamlženém/zamrzlém předním i zadním skle, že se začne odmrazovat, přestože jsem to nezapnul.
Zkusil jsem vyměnit relé R7 - bez efektu. Samozřejmě, pokud výhřev zapnu, zapne se. Pokud je to ale v tom stavu krátce po startu, funguje to takhle "autonomě".
Nebo to s tím nesouvisí? V minulosti jsem si podobného chování nevšimnul, stejně se tak mohlo "něco" stát, jak mi na podzim do auta nateklo
viewtopic.php?p=1255204#p1255204
Re: Vrčení při studeném motoru
Napsal: 23.11.2024 10:13
od votas
To "vrčení" se mi nijak extra podezřelé nezdá. Nejsem extra odborník, ale jestliže je dost rozdílná teplota, logicky i zvuky mohou být nepatrně jiné. Co se týče rozmrazování skla, tak pokud teplota klesne pod 4°C, tak se spíná odmlžování skla (já mám vyhřívané pouze zadní) automaticky, aniž by svítila kontrolka na tlačítku. Takže v tomhle bych závadu určitě nehledal.
Re: Vrčení při studeném motoru
Napsal: 23.11.2024 10:48
od Antonín Plhal
Takže jsem měnil relé zbytečně... naštěstí stálo jen 150,- (Bosch).
Re: Vrčení při studeném motoru
Napsal: 07.12.2024 20:22
od Antonín Plhal
Čistě teoreticky, mohla by takhle bzučet volnoběžka alernátoru?
EDIT:
Zvláštní je, že ujedu 10km, nechám auto do druhého dne a zabzučí to 2-3 vteřiny a dobrý. Vrátím se z trasy 50km (teď o víkendu z 2x250km a druhý den to bzučí minutu. Ale vždy až po několika vteřinách od naskočení.
Příjde mi to, jako když po nastartování se "cosi" nevrátí do klidové polohy.
Co kdyby se špatně vracel startér? Frekvence by tomu i napovídala. Jako kdyby nezajel úplně do klidové polohy.
Vrátil jsem se z delší trasy a věděl jsem, že to bude bzučet dýl. Po nastartování po pár vteřinách začal bzučet, vypnul jsem motor a zkusil nastartovat znovu. Už to nezabzučelo!
Re: Vrčení při studeném motoru
Napsal: 07.01.2025 08:11
od Juros89
Antonín Plhal píše: 23.11.2024 09:31
Možná to spolu (ne)souvisí:
Všimnul jsem si na zamlženém/zamrzlém předním i zadním skle, že se začne odmrazovat, přestože jsem to nezapnul....
Focus při nízké teplotě (menší než 4) spustí výhřevy skel automaticky. Dělá to tak "dobře", že u toho ani nezapne kontrolku na tlačítku. Docela mě to štvalo, někde jsem tu našel návod jak to diagnostikou vypnout.
Re: Vrčení při studeném motoru
Napsal: 13.01.2025 10:49
od Antonín Plhal
Takhle, on to ve skutečnosti dělal už Mk1. Tam jsem neměl výhřev, ale jakmile jsem měl zamlžené přední sklo, tak po nastartování zapnul klimu, přestože byla vypnutá.
ALE jen tehdy, pokud byl nastaven ofuk předního skla. Mně tohle u Mk3 zmátlo, ale vyzkoušel jsem vypnout ofuk předního skla a skutečně nezačne odmrazovat automaticky - jakmile je zapnut ofuk například jen na hruď a nohy, sklo zůstane zamrzlé, dokud to nezapnu ručně s kontrolkou, nebo nezapnu ofuk předního skla (zde bez kontrolky). Ford vychází z logiky, že když to mám zapnuté, tak to asi chci.
Zmátlo mně to, myslel jsem, jestli to relé nechrčí těch pár vteřin po startu.
K tématu (chrčení) - dělá to startér - ověřeno.
EDIT - tak po pár dnech se to zase ozvalo. Problém byl objeven díky panu Hoňkovi z "Duratec engine rebuild".
Pouhým poslechem prohlásil, že to je zvuk, jako když servo má málo oleje a trvá, než jej nasaje. Já mám ale elektromechanické, nikoli hydraulické. Takže kombinace přicpaného sacího koše a špatného olejového filtru (moje chyba), který má těsnění trochu větší (ale těsnil) udělala své. Ve filtru tím vznikla hrana, přes kterou vždy chvilku trvalo, než se filtr odvzdušnil. Při výměně rozvodů vyřešeno - vyčištěn sací koš a dán správný filtr.