Přibržďuje pravé přední kolo ( Zvláštním způsobem )
Napsal: 04.11.2024 15:56
Dobrý den. Měl bych dotaz ohledně problému který mám na autě už od začátku co jsem ho koupil. A to přibrždování pravého předního kola. Vím že se to na forech řeší běžně ale většinou je problém v zaseklém třmenu nebo brzdové hadičce. Můj problém je trochu odlišný, proto zakládám nové téma.
Toto přibrždování je velmi mírné, za jízdy to nejde nijak poznat, za jízdy by člověk řekl že se nic špatného neděje ale následující projevy jsou jasné.
- Když je auto na zvedáku tak toto kolo má oproti ostatním větší odpor při točení rukou.
- Vždy po jízdě kdy třeba 10km nesahám na brzdu a u domova nechám auto doplachtit bez brždění tak všechny kotouče jsou naprosto ledové, jen pravý přední má cca 50 stupňů.
- Během 20 tisíc km mi to umí sežrat brzdové desky téměř až na plech ale pouze na tom jednom kole, na ostatních deskách je úbytek nepatrný.
- Každých 500km je hliníkový disk kola celý černý od prachu z destiček a zase pouze u tohoto kola, ostatní kola jsou uplně čisté.
Takže k přibrždování zde bez debaty dochází, sice je velmi mírné ale podle bodů které jsem vypsal tak to není věc kterou bych měl neřešit, už jen to že musím každý rok na tomto kole měnit destičky.
Teď zde vypíšu úkony, které jsem už na autě provedl, žádný ukon neměl na nic vliv a závada stále přetrvává.
- Brzdový třmen byl vyměněn za repasovaný. Abych vyloučil špatně repasovaný třmen, pujčil jsem si na zkoušku třmen z druhého auta kde tento problém neni. Vodítka čisté, promazané originálním přípravkem ATE, třmen se volně pohybuje.
- Výměna brzdových kotoučů a destiček za nové. S tím jsem nechal opískovat držáky třmenů. Vše promazáno, destičky se krásně a volně pohybují.
- Výměna brzdových hadiček, důkladné odvzdušnění soustavy, soustava byla prolitá dvěma litry nové brzdové kapaliny
- Výměna držáku brzdového třmenu za nový origo ATE.
- Výměna brzdové trubky k tomuto kolu, s tím opět důkladné odvzdušnění
Kolo pořád mírně přibržduje ale všechno se jeví být vpořádku. Když mám třmen venku, pozoruju pístek a v autě mi někdo šlape na brzdu tak při odbrždění vždy pístek mírně pocukne zpět takže třmen nezůstává zašponovaný pod tlakem. Při odbrždění jsem dokonce schopen sílou ruky pístek zatlačit nadoraz zpět, takže ani nevypadá že by někde bylo něco ucpané, co by bránilo odtoku kapaliny při odbrždění.
Když mám auto na zvedáku a točím kolem, cítítm tam ten odpor, když povolím odvzdušnovák tak tento odpor se nijak nemění.
Každý den při jízdě z práce jedu celých 10km bez použití brzd a u domu přibrzdím ručkou a zkouším teplotu kotoučů. Přední levý je vždy naprosto ledový ale přední pravý má tak 40-50 stupňů. Občas se stane třeba jednou z 15 těchto zkoušek že jsou oba kotouče studené jakoby ta brzda uplně náhodně jednou ze sta zabrždění odbrzdila normálně.
Už opravdu nevím co s tím, udělal jsem pro to vše co jen šlo a bylo v mých silách. Neřešil někdo podobný problém? Jediné co ještě v té brzdové soustavě je a nic jsem s tím nedělal tak brzdový válec a jednotka ABS. To bych ale asi řekl že problém nebude, to by spíš drželo brzdu pod tlakem a povolením odvzdušnováku by se brzda měla odbrzdit.
Prosím kdo by měl jakýkoliv nápad tak se podělte, já jsem už zoufalý. Předem moc děkuji
Toto přibrždování je velmi mírné, za jízdy to nejde nijak poznat, za jízdy by člověk řekl že se nic špatného neděje ale následující projevy jsou jasné.
- Když je auto na zvedáku tak toto kolo má oproti ostatním větší odpor při točení rukou.
- Vždy po jízdě kdy třeba 10km nesahám na brzdu a u domova nechám auto doplachtit bez brždění tak všechny kotouče jsou naprosto ledové, jen pravý přední má cca 50 stupňů.
- Během 20 tisíc km mi to umí sežrat brzdové desky téměř až na plech ale pouze na tom jednom kole, na ostatních deskách je úbytek nepatrný.
- Každých 500km je hliníkový disk kola celý černý od prachu z destiček a zase pouze u tohoto kola, ostatní kola jsou uplně čisté.
Takže k přibrždování zde bez debaty dochází, sice je velmi mírné ale podle bodů které jsem vypsal tak to není věc kterou bych měl neřešit, už jen to že musím každý rok na tomto kole měnit destičky.
Teď zde vypíšu úkony, které jsem už na autě provedl, žádný ukon neměl na nic vliv a závada stále přetrvává.
- Brzdový třmen byl vyměněn za repasovaný. Abych vyloučil špatně repasovaný třmen, pujčil jsem si na zkoušku třmen z druhého auta kde tento problém neni. Vodítka čisté, promazané originálním přípravkem ATE, třmen se volně pohybuje.
- Výměna brzdových kotoučů a destiček za nové. S tím jsem nechal opískovat držáky třmenů. Vše promazáno, destičky se krásně a volně pohybují.
- Výměna brzdových hadiček, důkladné odvzdušnění soustavy, soustava byla prolitá dvěma litry nové brzdové kapaliny
- Výměna držáku brzdového třmenu za nový origo ATE.
- Výměna brzdové trubky k tomuto kolu, s tím opět důkladné odvzdušnění
Kolo pořád mírně přibržduje ale všechno se jeví být vpořádku. Když mám třmen venku, pozoruju pístek a v autě mi někdo šlape na brzdu tak při odbrždění vždy pístek mírně pocukne zpět takže třmen nezůstává zašponovaný pod tlakem. Při odbrždění jsem dokonce schopen sílou ruky pístek zatlačit nadoraz zpět, takže ani nevypadá že by někde bylo něco ucpané, co by bránilo odtoku kapaliny při odbrždění.
Když mám auto na zvedáku a točím kolem, cítítm tam ten odpor, když povolím odvzdušnovák tak tento odpor se nijak nemění.
Každý den při jízdě z práce jedu celých 10km bez použití brzd a u domu přibrzdím ručkou a zkouším teplotu kotoučů. Přední levý je vždy naprosto ledový ale přední pravý má tak 40-50 stupňů. Občas se stane třeba jednou z 15 těchto zkoušek že jsou oba kotouče studené jakoby ta brzda uplně náhodně jednou ze sta zabrždění odbrzdila normálně.
Už opravdu nevím co s tím, udělal jsem pro to vše co jen šlo a bylo v mých silách. Neřešil někdo podobný problém? Jediné co ještě v té brzdové soustavě je a nic jsem s tím nedělal tak brzdový válec a jednotka ABS. To bych ale asi řekl že problém nebude, to by spíš drželo brzdu pod tlakem a povolením odvzdušnováku by se brzda měla odbrzdit.
Prosím kdo by měl jakýkoliv nápad tak se podělte, já jsem už zoufalý. Předem moc děkuji