Přibržďuje pravé přední kolo ( Zvláštním způsobem )
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 24.01.2023 00:10
Přibržďuje pravé přední kolo ( Zvláštním způsobem )
Dobrý den. Měl bych dotaz ohledně problému který mám na autě už od začátku co jsem ho koupil. A to přibrždování pravého předního kola. Vím že se to na forech řeší běžně ale většinou je problém v zaseklém třmenu nebo brzdové hadičce. Můj problém je trochu odlišný, proto zakládám nové téma.
Toto přibrždování je velmi mírné, za jízdy to nejde nijak poznat, za jízdy by člověk řekl že se nic špatného neděje ale následující projevy jsou jasné.
- Když je auto na zvedáku tak toto kolo má oproti ostatním větší odpor při točení rukou.
- Vždy po jízdě kdy třeba 10km nesahám na brzdu a u domova nechám auto doplachtit bez brždění tak všechny kotouče jsou naprosto ledové, jen pravý přední má cca 50 stupňů.
- Během 20 tisíc km mi to umí sežrat brzdové desky téměř až na plech ale pouze na tom jednom kole, na ostatních deskách je úbytek nepatrný.
- Každých 500km je hliníkový disk kola celý černý od prachu z destiček a zase pouze u tohoto kola, ostatní kola jsou uplně čisté.
Takže k přibrždování zde bez debaty dochází, sice je velmi mírné ale podle bodů které jsem vypsal tak to není věc kterou bych měl neřešit, už jen to že musím každý rok na tomto kole měnit destičky.
Teď zde vypíšu úkony, které jsem už na autě provedl, žádný ukon neměl na nic vliv a závada stále přetrvává.
- Brzdový třmen byl vyměněn za repasovaný. Abych vyloučil špatně repasovaný třmen, pujčil jsem si na zkoušku třmen z druhého auta kde tento problém neni. Vodítka čisté, promazané originálním přípravkem ATE, třmen se volně pohybuje.
- Výměna brzdových kotoučů a destiček za nové. S tím jsem nechal opískovat držáky třmenů. Vše promazáno, destičky se krásně a volně pohybují.
- Výměna brzdových hadiček, důkladné odvzdušnění soustavy, soustava byla prolitá dvěma litry nové brzdové kapaliny
- Výměna držáku brzdového třmenu za nový origo ATE.
- Výměna brzdové trubky k tomuto kolu, s tím opět důkladné odvzdušnění
Kolo pořád mírně přibržduje ale všechno se jeví být vpořádku. Když mám třmen venku, pozoruju pístek a v autě mi někdo šlape na brzdu tak při odbrždění vždy pístek mírně pocukne zpět takže třmen nezůstává zašponovaný pod tlakem. Při odbrždění jsem dokonce schopen sílou ruky pístek zatlačit nadoraz zpět, takže ani nevypadá že by někde bylo něco ucpané, co by bránilo odtoku kapaliny při odbrždění.
Když mám auto na zvedáku a točím kolem, cítítm tam ten odpor, když povolím odvzdušnovák tak tento odpor se nijak nemění.
Každý den při jízdě z práce jedu celých 10km bez použití brzd a u domu přibrzdím ručkou a zkouším teplotu kotoučů. Přední levý je vždy naprosto ledový ale přední pravý má tak 40-50 stupňů. Občas se stane třeba jednou z 15 těchto zkoušek že jsou oba kotouče studené jakoby ta brzda uplně náhodně jednou ze sta zabrždění odbrzdila normálně.
Už opravdu nevím co s tím, udělal jsem pro to vše co jen šlo a bylo v mých silách. Neřešil někdo podobný problém? Jediné co ještě v té brzdové soustavě je a nic jsem s tím nedělal tak brzdový válec a jednotka ABS. To bych ale asi řekl že problém nebude, to by spíš drželo brzdu pod tlakem a povolením odvzdušnováku by se brzda měla odbrzdit.
Prosím kdo by měl jakýkoliv nápad tak se podělte, já jsem už zoufalý. Předem moc děkuji
Toto přibrždování je velmi mírné, za jízdy to nejde nijak poznat, za jízdy by člověk řekl že se nic špatného neděje ale následující projevy jsou jasné.
- Když je auto na zvedáku tak toto kolo má oproti ostatním větší odpor při točení rukou.
- Vždy po jízdě kdy třeba 10km nesahám na brzdu a u domova nechám auto doplachtit bez brždění tak všechny kotouče jsou naprosto ledové, jen pravý přední má cca 50 stupňů.
- Během 20 tisíc km mi to umí sežrat brzdové desky téměř až na plech ale pouze na tom jednom kole, na ostatních deskách je úbytek nepatrný.
- Každých 500km je hliníkový disk kola celý černý od prachu z destiček a zase pouze u tohoto kola, ostatní kola jsou uplně čisté.
Takže k přibrždování zde bez debaty dochází, sice je velmi mírné ale podle bodů které jsem vypsal tak to není věc kterou bych měl neřešit, už jen to že musím každý rok na tomto kole měnit destičky.
Teď zde vypíšu úkony, které jsem už na autě provedl, žádný ukon neměl na nic vliv a závada stále přetrvává.
- Brzdový třmen byl vyměněn za repasovaný. Abych vyloučil špatně repasovaný třmen, pujčil jsem si na zkoušku třmen z druhého auta kde tento problém neni. Vodítka čisté, promazané originálním přípravkem ATE, třmen se volně pohybuje.
- Výměna brzdových kotoučů a destiček za nové. S tím jsem nechal opískovat držáky třmenů. Vše promazáno, destičky se krásně a volně pohybují.
- Výměna brzdových hadiček, důkladné odvzdušnění soustavy, soustava byla prolitá dvěma litry nové brzdové kapaliny
- Výměna držáku brzdového třmenu za nový origo ATE.
- Výměna brzdové trubky k tomuto kolu, s tím opět důkladné odvzdušnění
Kolo pořád mírně přibržduje ale všechno se jeví být vpořádku. Když mám třmen venku, pozoruju pístek a v autě mi někdo šlape na brzdu tak při odbrždění vždy pístek mírně pocukne zpět takže třmen nezůstává zašponovaný pod tlakem. Při odbrždění jsem dokonce schopen sílou ruky pístek zatlačit nadoraz zpět, takže ani nevypadá že by někde bylo něco ucpané, co by bránilo odtoku kapaliny při odbrždění.
Když mám auto na zvedáku a točím kolem, cítítm tam ten odpor, když povolím odvzdušnovák tak tento odpor se nijak nemění.
Každý den při jízdě z práce jedu celých 10km bez použití brzd a u domu přibrzdím ručkou a zkouším teplotu kotoučů. Přední levý je vždy naprosto ledový ale přední pravý má tak 40-50 stupňů. Občas se stane třeba jednou z 15 těchto zkoušek že jsou oba kotouče studené jakoby ta brzda uplně náhodně jednou ze sta zabrždění odbrzdila normálně.
Už opravdu nevím co s tím, udělal jsem pro to vše co jen šlo a bylo v mých silách. Neřešil někdo podobný problém? Jediné co ještě v té brzdové soustavě je a nic jsem s tím nedělal tak brzdový válec a jednotka ABS. To bych ale asi řekl že problém nebude, to by spíš drželo brzdu pod tlakem a povolením odvzdušnováku by se brzda měla odbrzdit.
Prosím kdo by měl jakýkoliv nápad tak se podělte, já jsem už zoufalý. Předem moc děkuji
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Přibržďuje pravé přední kolo ( Zvláštním způsobem )
Lave zadne koleso je ako? Nehreje sa tiez? Alebo nespotrebovava platnicky tiez trochu rychlejsie? Najma vnutornu, pri piestiku.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9480
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přibržďuje pravé přední kolo ( Zvláštním způsobem )
Spíš aby si nehledal problém tam kde není, mě se to spíš jeví, že máš problém na druhém kole, že nebrzdi
hele ikdyz člověk nebrzdi, tak vždycky jsou kotouče trochu teplý. Co máš za auto?

-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 24.01.2023 00:10
Re: Přibržďuje pravé přední kolo ( Zvláštním způsobem )
Omlouvám se. Auto je Focus 1.6, 74kw, MK2, 2009. Tu myšlenku že levé kolo nebrzdí jsem měl chviličku taky ale tím to podle mě nebude. Ikdyž se rozjedu na 130 a zadupnu brzdu nadoraz tak auto jede rovně, drží směr. Kdyby některé kolo špatně brzdilo myslim si že by se to auto pri brzdeni mělo snahu stáčet do strany. Pak je tu ještě ten problém jak jsem psal, že pravé přední kolo dokáže zlikvidovat nové desky za jeden rok, zatím co ostatní kola mají z desek za ten rok ubyté max milimetr. Levé zadní kolo je taky po dojetí studené a na zvedaku se točí volně
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Přibržďuje pravé přední kolo ( Zvláštním způsobem )
Tak snad pár námětů:
A co dělá třmen z tvého auta na tom druhém autě?
Co když se ten repas úplně nepovedl (co je to zač?)?
Pokud kolo pořád brzdí i po povolení odvzdušňovacího šroubu, tak je problém s mechanikou brzdy. Takže buď visí pistek, nebo visí vedení třmenu a nebo visí desky v držáku.
Desky jsou po tom roce opotřebené stejně?
Gumičky vedení třmenu nové, ideálně ATE? (Setkal jsem se s tím, že nějakej chytrák namazal vedení měděnkou, gumičky nabobtnalý a třmen vaznul).
Totéž se mi stalo vzadu, kde vlivem oxidace se zmenšila díra pro vodící gumičky natolik, že začly váznout taky.
A co dělá třmen z tvého auta na tom druhém autě?
Co když se ten repas úplně nepovedl (co je to zač?)?
Pokud kolo pořád brzdí i po povolení odvzdušňovacího šroubu, tak je problém s mechanikou brzdy. Takže buď visí pistek, nebo visí vedení třmenu a nebo visí desky v držáku.
Desky jsou po tom roce opotřebené stejně?
Gumičky vedení třmenu nové, ideálně ATE? (Setkal jsem se s tím, že nějakej chytrák namazal vedení měděnkou, gumičky nabobtnalý a třmen vaznul).
Totéž se mi stalo vzadu, kde vlivem oxidace se zmenšila díra pro vodící gumičky natolik, že začly váznout taky.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 24.01.2023 00:10
Re: Přibržďuje pravé přední kolo ( Zvláštním způsobem )
Vedení čepů je nové ATE. Repasovaný třmen je taky repas od ATE. To vedení čepů jsem namazal mazivem ATE plastilube, bylo to přibaleno k tomu třmenu. Čím to mažete vy? Desky určite nevisí. To uložení desek bylo očištěno zcela precizně tak jak to snad ani nikdo nikdy nedělá. Dokonce tam mam i nový držák desek od ATE, byla myšlenka jestli ten stary neni nejak vyšoupany od desek. V cele délce dráhy toho vedení jsou desky krásně suvně volné. Popravdě ten můj třmen jsem na tom autě nezkoušel, poprosil jsem kamarada aby mi na pul hodky pristavil své auto na pujčení třmenu. Na větší laborace už neměl čas
ale na jeho autě s jeho třmenem tento problem neni.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Přibržďuje pravé přední kolo ( Zvláštním způsobem )
A desky se teda sjížději nastejno a nebo jedna je sjeta více?
Co zkusit přehodit kotouče (samozřejmě i s deskama) mezi sebou?
A ložisko nebo tehlice? Je náboj kola souosý s tehlici, respektive držákem destiček? Auto mohlo dostat ránu (asi jej nemáš od nového)
ATE říká, že vedení třmenu se mazat nemá, plastilube patří na vedení destiček.
Osobně se mi ale osvědčilo spíš vedení třmenu namazat a pastou ATE na hydraulické systémy brzd a spojek (vedení pístku).
Co zkusit přehodit kotouče (samozřejmě i s deskama) mezi sebou?
A ložisko nebo tehlice? Je náboj kola souosý s tehlici, respektive držákem destiček? Auto mohlo dostat ránu (asi jej nemáš od nového)
ATE říká, že vedení třmenu se mazat nemá, plastilube patří na vedení destiček.
Osobně se mi ale osvědčilo spíš vedení třmenu namazat a pastou ATE na hydraulické systémy brzd a spojek (vedení pístku).
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 24.01.2023 00:10
Re: Přibržďuje pravé přední kolo ( Zvláštním způsobem )
Zrovna jsem v dilně a měřím. Staré desky z leveho kola jsou sjeté obě na stejnou tloušťku. Tloušťky jsou na cele desce stejnoměrné. Plus mínus nějaká desetina. Desky z kola které dělá problémy jsou horší. Deska vnitřní ke straně pístku je sjetá o milimetr více než deska vnější. Deska vnější má tloušťku po celé ploše stejnou. Deska vnitřní je sjetá nějak mírně šikmo. Na straně kde je uložení desky tak je tloušťka o milimetr menší než na protilehlé straně
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 24.01.2023 00:10
Re: Přibržďuje pravé přední kolo ( Zvláštním způsobem )
Auto nemám od nového. Na tu souosost jestli neni neco nekde ohlé jsem se díval jen okem. Zkusím to ještě zítra přesněji poměřit
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Přibržďuje pravé přední kolo ( Zvláštním způsobem )
Toto som isiel prave pisat. Ako ti zjazduje dosky. Hore a dole v drziaku (na dlhsej strane) su zjazdene rovnako? Rozdiel je iba medzi castou blisie k stredu kotuca a castou dalej na obvode (na kratsej strane)?
Asi mas drivy drziak a/alebo tehlicu.
Este priloz platne o rovnu mierku. Ci je stycna plocha uplne rovna, alebo vyduta do obluka.
Pozicaj si pripadne este drziak strmena/platni. O tehlicu drzi na 2 sroboch.
Asi mas drivy drziak a/alebo tehlicu.
Este priloz platne o rovnu mierku. Ci je stycna plocha uplne rovna, alebo vyduta do obluka.
Pozicaj si pripadne este drziak strmena/platni. O tehlicu drzi na 2 sroboch.
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 24.01.2023 00:10
Re: Přibržďuje pravé přední kolo ( Zvláštním způsobem )
Ano je to přesně jako popisuješ. Delší strana desky blíže ke středu kotouče má 9mm a delší strana desky blíže k obvodu kotouče má něco málo pod 8mm. Je to přesná šikmina, vydutá neni. Druhá deska z venkovní strany má něco přes 10 ale tloušťka je po celé ploše stejná. Ten držák desek mám nový, chová se stejně jak nový tak puvodni. Tak ten bych nejspíš taky vyloučil. Tak žeby opravdu těhlice? Je reálné aby se ta nějak ohla?
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 642
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Přibržďuje pravé přední kolo ( Zvláštním způsobem )
Brzdič musí být křivě. O tolik, že pružnost těsnění pístu nejen že neodtahne pístek od kotouče, ale je napružený na druhou stranu a pořád tak lehce tlačí desku na kotouč.. Pokud neni ohlej držák třmenu tak zbývá těhlice.. Házivost kotouče je OK? (ohlej náboj). Ohnutí bude tak že příčná osa třmenu směřuje do boku směrem ven z auta a nemíří vodorovně ale šikmo dolu, tipuju ca 5° od správný polohy... Mohla by být křivě i dosedací plocha pro desku, např. silná vrstva zinku (žárový zinkování při repasi - někde nahoře v koutě může být 1mm silná kapka a o ní opřená horní část desky..)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 24.01.2023 00:10
Re: Přibržďuje pravé přední kolo ( Zvláštním způsobem )
Teď jsem si tak vybavil něco na co jsem zapomněl. Když jsem auto kupoval tak při jízdě rovno byl volant vytočený mírně doleva, nechal jsem dělat tehdy geometrii hned jak jsem auto přivezl. Tak ono to vypadá že to na to pravé kolo nejspíš dostalo nějakou ránu. Nejspíš asi někdy proběhl střet s nějakým obrubníčkem. Jen si nějak neumím představit že by se ten kus železa nějak ohl
V mládí když jsme na sněhu blbli tak jsme těch obrubníků pobouchali mraky i v relativně vyšší rychlosti, pohlo se tam vždycky uplně cokoliv jenom ne těhlice. Tak si neumím představit co tady se muselo stát jestli ji mám opravdu nějak zdeformovanou. Náboj ohnutý neni, kotouč jsou zkoušel hodinkama a ten běží ve stovce takže OK. Ono by to kolo i kopalo což se neděje

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 642
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Přibržďuje pravé přední kolo ( Zvláštním způsobem )
Nebo tam je nějaký napadení kutilem
... Nebo páteční kus z výroby
Jo. ohne se spíš rameno nebo nápravnice než těhlice aby to natočilo třmen..
Volant křivě nic neznamená, to ti vyrobí polovina servisů při štelování GEO po jakýkoliv práci na nápravě, stačí čep řízení...
V každým případě platí Kdo má Forda ten se nenudí.. Největší nápověda je křivý sjíždění vnitřní desky a že to přibržďuje furt přestože píst chodí volně.


Volant křivě nic neznamená, to ti vyrobí polovina servisů při štelování GEO po jakýkoliv práci na nápravě, stačí čep řízení...
V každým případě platí Kdo má Forda ten se nenudí.. Největší nápověda je křivý sjíždění vnitřní desky a že to přibržďuje furt přestože píst chodí volně.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Přibržďuje pravé přední kolo ( Zvláštním způsobem )
Ked si mal pozicany druhy strmen, a aj ten pribrzdoval, dosky si mal tam svoje krive, alebo z toho druheho auta? Lebo aj dobry strmen ti s krivymi doskami bude pribrzdovat.
Len mi nenapada, co by mohlo byt na strmeni krive.
Len mi nenapada, co by mohlo byt na strmeni krive.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů