Konektor v pojistkové skříni motor. prostoru

Odpovědět
Uživatelský avatar
kPetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 523
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Konektor v pojistkové skříni motor. prostoru

Příspěvek od kPetr » 10.09.2024 00:53

Zdravím a rád bych se zeptal někoho, kdo s tím má zkušenost. Potřeboval jsem si proměřit jeden vodič, který vede do tohoto konektoru a nenapadlo mě nic chytřejšího, než konektor rozpojit od pojistkové skříně (samozřejmě že vše při odpojené baterii).
Je to tento velký konektor:
20240908_170830_2.jpg
20240909_175233_2.jpg
20240909_175311.jpg
Je to jednoduché a nečekal jsem žádnou záludnost. Ovšem když jsem zapojil konektor zpět, zapojil jsem baterii a následně nastartoval, tak na displeji jsem měl hlášku "Motor nefunkční". Nechal jsem nastartováno a šel ke konektroru, stačilo se lehce dotknout vodičů a motor zhasnul, začala cvakat některá relátka apod. Při dalších pokusech jsem vyvolal i hlášku "Posilovač řízení nefunkční".....

Zkrátka některé kontakty nemají v konektoru pořádný kontakt, stačí se lehce dotknout některých vodičů a je opět "vymalováno". Když se na ten konektor dívám, vůbec nechápu, protože v otvorech jednotlivých pinů nevidím nikde žádné "svírací kontaktní části" fastonu, které by po zasunutí svíraly plochý protikus, tedy druhou část rozpojovacího kontaktu.
Protistrana konektoru (samec) v pojistkové skříni:
20240909_175150.jpg
V otvorech jednotlivých pinů konektoru (samice) prostě nevidím nic, co by ty ploché kontakty mělo svírat:
20240909_175353_2.jpg
Snažil jsem se alespoň jeden z těch fastonů vyjmout ven z konektoru, abych se podíval jak vlastně vypadá, co je to za systém a zda by to šlo případně nějak "napružit" a podobně. V prázdných, nevyužitých otvorech je vidět vždy na jedné straně taková zajišťovací plast.část, takže u využitého pinu jsem se ji snažil malým šroubováčkem zamáčknout abych faston vysunul ven, ale ani po několika pokusech se mě to nepodařilo. Takže toto jsem nakonec vzdal, protože bych to nerad nějak poničil.

Ono už jenom to, že celý konektor tam jde zasunout dosti lehce (přitlačuje se pak a zajistí tím zeleným plastovým mechanismem), není prostě normální. Protože pokud by ty fastony v konektoru skutečně dobře svíraly ploché protikusy, měl by při zasunutí ten konektpor přeci jenom klást určitý odpor. Nejsem autoelektrikář, ale jinak mě jak silová tak i slaboproudá elektřina živí celý život a nikdy se mě nestalo, aby jenom rozpojením a zapojením nějakého vícenásobného konektoru to najednou takto výrazně ztratilo na několika vodičích / pinech kontakt, když před tím to vše fungovalo normálně. Že jsem na to vůbec sahal :dih: .

Pomohl jsem si jediným možným, bohužel "prasáckým" způsobem, který mě napadl. Že jsem vzal tenký špičatý nástroj a z jedné strany jsem zespodu trochu "vyhnul" spodní část fastonu ke středu. Konektor tam šel potom zasunout poněkud více "fest", hlášky na displeji žádné, vše funguje. Přesto, jelikož z toho nemám dobrý pocit, tak druhý den mě to nedalo, otevřel jsem znovu pojistkovou skříň a při nastartovaném motoru jsem jemně začal hýbat s jednotlivými vodiči. No a hláška "Motor nefunkční" tam byla opět. Bohužel, nepodařilo se mě zjistit, který konkrétní vodič / pin v konektoru, do dělá. Opět jsem odpojil baterku, rozbojil konektor a namátkou některé piny jsem více přihnul. Vše fungujer, ale už se bojím za ty vodiče vůbec hýbat.

Co vlastně můžu dělat. Napadají mě 3 možnosti:
  1. Vyndat původní fastony z konektoru postupně ven a pokusit se je napravit, unavené kontakty narovnat / napružit apod. Zatím však ani nevím, jak ten faston vlastně vypadá. To bylo první, co mě napadlo, ale problém je, že nevím, jak faston s vodičem z konektoru vytáhnout.
  • Kdybych věděl, jak ty fastony vyndat ven a daly by se sehnat nové, klidně bych to vše překonektoroval, celkem je jich asi 17 což by neměl být takový problém. Problém je, že nevím jak je vyndat ven a hlavně, jestli se vůbec dají někde sehnat, v konektoru jsou použity dvě různé velikosti.
    Celý nový konektor i s novými fastony je asi utopie, jako díl jsem to nikde nenašel. Asi bude nedílnou součástí kabeláže,, si myslím.
  • Třetí možností asi je, pokusit se celý konektor sehnat někde z vrakáče. Vodiče by samozřejmě musely být odštípnuté rozumně hned v místě vstupu kabeláže do pojistkové skříně, aby se pak s vodiči mé kabeláže daly propojit. Propojení každého vodiče bych udělal potom asi fastony, které se běžně používají a tedy dají se koupit. Nebo sletováním a rozumně zaizolovat, například smršťovací bužírkou.
Má-li někdo jiný nápad, nebo radu jak ty fastony vyndat ven, byl bych moc rád.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24545
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Konektor v pojistkové skříni motor. prostoru

Příspěvek od ZaQik » 10.09.2024 07:03

tenhle konektor (C90) se musi rozpojovat kolmo ke stycne plose ... patrne jsi ho bral nasikmo a ohnul jsi piny (samce), ktere jsou v pojistkovnici (zamer se hlavne na ty bliz k autobaterii); vetsinou staci lehce ohnout piny (samce) do boku a pak konektor opatrne (a kolmo) nasadit zpet a poradne ho domacknout (je tam plastova pojistka)
pri nasazovani si kontroluj, ze mas spravne pootocenu prevlecku konektoru (modry plast), jinak Ti zustane mezera na stycne plose (a nezaklapne plastova pojistka, resp. zaklapne a konektor bude nasikmo, tj. nebude sedet na cele stycne plose)

nejsi prvni, viz napr. viewtopic.php?p=1169514#p1169514
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3104
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Konektor v pojistkové skříni motor. prostoru

Příspěvek od jenikHK » 10.09.2024 09:40

Tyhle konektory mají primární a sekundární zajištění pinů. Takže pokud bys chtěl z konektoru vyndavat jednotlivé piny, je potřeba napřed odjistit a vysunout tu červenou část.
Pak už stačí vypichovakem (nebo šroubováčkem) pin odjistit a vytáhnout.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Otomar
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 487
Registrován: 26.10.2013 10:47
Bydliště: JMK

Re: Konektor v pojistkové skříni motor. prostoru

Příspěvek od Otomar » 10.09.2024 13:31

Na první fotce je vidět, že nemáš dobře vloženou gumovou průchodku do krabice. Ten konektor je fakt hodně citlivý, nezvedá ho to na jedné straně?
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011

Uživatelský avatar
kPetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 523
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Konektor v pojistkové skříni motor. prostoru

Příspěvek od kPetr » 10.09.2024 14:25

ZaQik: mnohokrát děkuji za cenné rady, pomohlo to :palec_nahoru: . Pozorně jsem to prohlédl a porovnával jednotlivé řady pinů, vedlo mě to k tomu, že musím nepatrně ohnout piny v pravé řadě (co je blíže k oknu, baterce). Udělal jsem to, ale jenom opravdu s citem a nepatrně. Je pravda, že při prvotním vyndavání konektoru jsem nedával pozor, abych ho vytáhl kolmo, ale v tom skutečná příčina potíží nebyla. Po přečtení tvého návodu mě bylo jasné, kde jsem dělal hlavní chybu. Konektor jsem nenasazoval správně, zpětné nasazování konektoru jsem dělal špatným postupem.

U vytaženého konektoru má být ten modrý plast v kolmé poloze vůči konektoru, ve které je pak na jedné straně zajištěn proti pohybu. Sám se odjistí až při zasouvání konektoru, což jsem ale nevěděl a nějak mě to ani nenapadlo. Odjistil jsem ten plast vždy ručně před zasunutím konektoru, aby se s ním dalo hýbat, takže při zasouvání konektoru nebyl ve správné, kolmé poloze. Konektor jsem domačkával na jedné straně prstem a na druhé straně tlakem na ten modrý plast.... no prostě celé špatně! Tím se stalo jak píšeš, že nepochybně zůstala mezera na styčné ploše, konektor prostě nebyl na doraz a neseděl tam, jak má . Modrý plast jsem pak vždy musel domáčknout, abych ho zajistil. Si připadám jak učedník, jeden konektor a takhle mě "dostane" :dih:

Takže nyní jsem modrý plast ponechal v zajištěné, kolmé poloze vůči konektoru a konektor jsem pak zasouval pečlivě kolmo, tlakem prstů současně na obou stranách konektoru. Jak se konektor zasouval, modrý plast se sám odjistil a postupně se sám začal sklápět až se dostal na úroveň k zajištění, kde už jej bez jakého-koliv byť malého násilí bylo možné zajistit. A nyní už je vše zase jak má být :palec_nahoru: . No oddychl jsem si teda, fakt mě spadl kámen ze srdce :wink:

JenikHK: Přesně takto jsem to dělal, že jsem nejdříve vyndal tu červenou část. Ale stejně mě to nešlo, což je ovšem nepochybně dáno rukama :mrgreen: . Nebyl jsem si hlavně jistý, jestli to skutečně dělám správně, tak jsem to raději brzy vzdal.

Otomar: JJ, fotil jsem to během pokusů, kdy jsem konektor neustále vytahoval a dával zpět. No a ta gumová průchodka zrovna v ten okamžik focení správně nasazená nebyla :wink:
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Odpovědět

Zpět na „Focus - karoserie 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů