Stránka 1 z 1

Ventilator chlazeni

Napsal: 18.05.2024 20:17
od Antonín Plhal
Pokud mi auto občes zahlásí ve ForScanu tuto chybu s dodatečným příznakem "zkrat obvodu na akumulátor", znamená to chybu modulu ve ventilátoru chlazení, nebo relé v pojistkové skříni?
Ono je to takové zvláštní, protože pokud ve ForScanu provedu kontrolu řídící jednotky, tak vždy ventilátor sepne/vypne a testy jsou vpořádku. Dám načíst DTC a chyba se objeví (P0692:12-68). Smažu jí, není tam. Dám test řídící jednotky, není tam - test OK. Přepnu na DTC a dám načíst znovu chyby a objeví se tam. Ale ne z toho testu. Mně to příjde spíš, jako když auto vyvolá nějakou chybu z minulosti, protože tam je, že jsem jel 7km/h a čas 156s od startu. Jenomže já stojím na místě s vypnutým motorem.

Re: P0692:12-68

Napsal: 22.05.2024 10:30
od ZaQik
je to chyba rele ... muzes zkusit dat jine relatko, ale pokud vse funguje, tak bych to nechal byt

Re: P0692:12-68

Napsal: 22.05.2024 11:29
od Antonín Plhal
Rozumím, děkuji.
Myslíš prosím toho relé u ventilátoru? Někde jsem se dočetl, že je ještě relé v pojistkové skříni v motorovém prostoru.

Re: P0692:12-68

Napsal: 22.05.2024 12:59
od ZaQik
tohle je rele v pojistkovnici motoroveho prostoru; na ventilatoru uz rele neni, tam je plynula regulace otacek

Re: P0692:12-68

Napsal: 22.05.2024 13:39
od Antonín Plhal
Takže jestli tomu dobře rozumím, relé v pojistkové skříni sepne/vypne ventilátor na chladiči, zatímco řídící jednotka na ventilátoru určuje jeho otáčky podle nutnosti chladit. Je to tak?
Koukal jsem na relé a uvádějí se jako multifunkční, přičemž se rozlišují pouze podle počtu pólů a proudem. Nenašel jsem speciální na ventilátor. Takže pokud si objednám multifunkční relé podle parametrů na něm jsou, bude to jedno jaké?

Re: Ventilator chlazeni

Napsal: 22.05.2024 14:09
od ZaQik
- v obalu batteryboxu je (krome jineho) pojistka F8 50A, ktera pres rele v motorove pojistkovnici napaji ventilator ... je to pres rele, aby to nebylo porad pod napetim
- ventilator ma vlastni ridici jednotku, ktera ma krome siloveho napajeni (pojistka F8) i ridici napajeni z PCM ... tohle ridici napajeni reguluje otacky ventilatoru
- kdyby byla spatna ridici jednotka ventilatoru, tak by bud ventilator nebezel vubec nebo by bezel porad ... proto je silove napajeni ventilatoru pres rele, aby se ventilator odpojil od napajeni, kdyz vypnes zapalovani
--------------------
v motorove pojistkovnici je nekolik relatek, muzes je prohazet - v tomto pripade jde o velke relatko, tak dodrzuj barvu (cerne je tusim do 20A, sedive do 70A)
ZaQik píše: 22.05.2024 10:30 ... ale pokud vse funguje, tak bych to nechal byt

Re: Ventilator chlazeni

Napsal: 22.05.2024 15:21
od Antonín Plhal
Děkuji za vysvětlení, teď mi dává logiku i proč to hází tu chybu. Relé v pojistkové skříni má zkratna akumulátor, tudíž ta řídící jednotka je pořád pod proudem. To znamená, že motor se neuvaří na křižovatce (jednotka ventilátoru funguje), ale časem by mohla odejít (je furt pod proudem).
každopádně děkuji za vysvětlení.

Re: Ventilator chlazeni

Napsal: 22.05.2024 19:23
od ZaQik
no, tenhle zaver bych si z toho neudelal, ale kdo vi, co je pravda :)

Re: Ventilator chlazeni

Napsal: 22.05.2024 19:52
od stano.
Skor to zvysuje pokojovy odber a moze rychlejsie vybit baterku.

Re: Ventilator chlazeni

Napsal: 22.05.2024 22:37
od Antonín Plhal
Jen pro ujištění:
podle tohoto schématu https://www.fordservicecontent.com/Ford ... ldtype=web
jsou to relé R8 a/nebo R12.
Jestliže tam R8 nemám, bude to R12, což je to šedivé vpravo, je to tak?
P_20240522_192845.jpg

Re: Ventilator chlazeni

Napsal: 23.05.2024 06:26
od ZaQik
bingo

Re: Ventilator chlazeni

Napsal: 23.05.2024 08:11
od Antonín Plhal
Děkuji moc za trpělivost!