Ahoj vespolek,
řeším následující problém s alternátorem po výměně originálního kusu (kde zlobily diody):
U náhradních dílů (zkoušel jsem BOSCH a Hellu, přesně vyhledány podle čísla originálu na stránkách výrobců), pokud jsou nepřipojeny ke sběrnici z řídicí jednotky motoru, režim autopilot bez problémů funguje a dávají napětí 14 V (samozřejmě přitom svítí kontrolka dobíjení za ztrátu komunikace, ale to je vedlejší).
Pokud se sběrnice připojí, komunikace se rozběhne (když zrovna náhradní díl není vadný - to jsem tu řešil v jiném vlákně), kontrolka dobíjení nesvítí, ale auto nedobíjí (takže najednou zůstanete stát na silnici s baterkou vybitou na 10 V).
Tady je zachycená komunikace:
Je tam vidět rámec 0x29, kdy si řídicí jednotka motoru "objednává" napětí 15,3 V (a proudové omezení buzení na 6 A), a rámec 0x11, kdy alternátor odpovídá "všechno je OK, střída buzení (duty cycle) 0 %, proud buzení 0 A", tedy "OK, ale jsem vypnutý".
Proč generátor ignoruje požadavek řídicí jednotky? Co znamenají rámce 0x32 a 0x34, které jsem nenašel nikde zdokumentované?
Kdyby servis, ve kterém jsem altíky měnil, neměl zrovna po ruce stejné auto, jako mám já, a nevyzkoušel, že tam moje alternátory běží, myslel bych si, že se jedná o nekompatibilitu výrobků z druhovýroby, ale to takhle padá, tak nevím...
Velké díky předem, věděl-li by někdo!
Problém s komunikací s alternátorem
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 15.02.2023 17:51
Problém s komunikací s alternátorem
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 15.02.2023 17:51
Re: Problém s komunikací s alternátorem
Zjistil jsem, že u mého druhého auta (2009 Fiesta 1,25 60 kW), kde všechno funguje, je tentýž alternátor (2265722), tak jsem komunikaci taky zachytil a tam běhají jen rámce 0x29 a 0x11, přesně jak to má být.
Tak to skoro vypadá (hypotéza), jako by si řídicí jednotka u C-MAXe vymýšlela něco, co nemá být, a některé alternátory to pak mate (ačkoliv by nemělo, protože rámce s neznámými ID mají slavy ignorovat) - jako dvojchyba...
Tak to skoro vypadá (hypotéza), jako by si řídicí jednotka u C-MAXe vymýšlela něco, co nemá být, a některé alternátory to pak mate (ačkoliv by nemělo, protože rámce s neznámými ID mají slavy ignorovat) - jako dvojchyba...
Naposledy upravil(a) xmrazik dne 14.03.2023 08:25, celkem upraveno 1 x.
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)
-
- Nováček
- Příspěvky: 117
- Registrován: 03.02.2010 22:19
- Bydliště: BA - SK
Re: Problém s komunikací s alternátorem
v tomto momente by som spravil update pcm / bcm
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 15.02.2023 17:51
Re: Problém s komunikací s alternátorem
Update jednotek jsem udělal, ale na výsledku to nic neměnilo. Zprávy 0x32 a 0x34 evidentně nejsou problém.
Když LIN nového alternátoru Hella v C-MAXu připojím k počítači a "povídám" si s ním, funguje naprosto v pořádku (první sloupeček je čas v ms, druhý je ID zprávy):
Když komunikaci přehodím na řídicí jednotku, okamžitě přestane poslouchat a většinou i odpovídat:
Když ale k téže řídicí jednotce připojím originální alternátor, všechno jede, jak má:
Ještě jsem tedy objednal Valeo a uvidíme, jestli jsem nakonec odsouzený k nákupu forďáckého OEM...
Když LIN nového alternátoru Hella v C-MAXu připojím k počítači a "povídám" si s ním, funguje naprosto v pořádku (první sloupeček je čas v ms, druhý je ID zprávy):
Kód: Vybrat vše
26548 29 24 45 1f 00
28959 11 22 00
28979 11 22 00
28999 11 22 00
29019 11 22 00
Kód: Vybrat vše
11205 29 30 f2 18 00
11221 11
11235 32 00 00 00 00
11255 34
11270 11
11285 29 30 f2 18 00
11300 11
11315 32 00 00 00 00
11335 34
11350 11 00 00
11365 29 30 f2 18 00
11380 11
11394 32 00 00 00 00
11414 34
11430 11
11444 29 30 f2 18 00
11459 11
Kód: Vybrat vše
11381 29 07 f2 18 00
11397 11 0a 01
11411 32 00 00 00 00
11431 34
11446 11 0a 01
11461 29 07 f2 18 00
11476 11 0a 01
11491 32 00 00 00 00
11511 34
11526 11 0a 01
11540 29 08 f2 18 00
11556 11 0a 01
11570 32 00 00 00 00
11590 34
11605 11 0a 01
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 15.02.2023 17:51
Re: Problém s komunikací s alternátorem
Takže Valeo běží, stejně jako originál.
Není úplně zřejmé, proč to s Boschem a Hellou nešlo. Vzhledem k tomu, že komunikace zásadně nefungovala při běžícím motoru, nezbývá než předpokládat, že se jedná o problém elektromagnetické kompatibility.
Není úplně zřejmé, proč to s Boschem a Hellou nešlo. Vzhledem k tomu, že komunikace zásadně nefungovala při běžícím motoru, nezbývá než předpokládat, že se jedná o problém elektromagnetické kompatibility.
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů