Stránka 1 z 3
1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN
Napsal: 29.10.2022 14:32
od mobiler9004
Otázka do pranice.
Jaký máte názor na dekarbonizaci motoru např. vodíkem nebo chemickou cestou ala BG přípravky a proplach motoru při výměně oleje?
Nejsem si moc jistý, že by to rozvodový řemen v olejovém "oparu" a řemen olejového čerpadla máčený v oleji ustáli bez ztráty kytičky.
Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN
Napsal: 29.10.2022 14:45
od stano.
Dekarbonizaciu vodikom mas asi ako homeopatiu. Ked veris, ze ti pomoze, tak ti pomoze. Placebo je silna vec.
Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN
Napsal: 29.10.2022 15:40
od JackalMAX
Chemické cesty bych se asi bál.

teda za předpokladu že neplánuješ rovnou výměnu rozvodů.
Těžko říct jak moc to degraduje rozvody při použití pouze s výměnou oleje
Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN
Napsal: 30.10.2022 08:22
od mobiler9004
JackalMAX píše: 29.10.2022 15:40
Chemické cesty bych se asi bál.

teda za předpokladu že neplánuješ rovnou výměnu rozvodů.
Těžko říct jak moc to degraduje rozvody při použití pouze s výměnou oleje
Z toho mám také obavy, když už jen při špatném oleji se leptá řemen, tak co by tomu udělala chemie na dekarbonizaci.
Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN
Napsal: 30.10.2022 09:01
od lewis
Tak v tom případě by mě docela zajímalo, co tedy za aditiva obsahuje 5w20, která zabraňují degradaci řemenů. Nikde jsem na to nenarazil...zatím. Samozřejmě používám jen olej se specifikací Ford WSS-M2C948-B. Dostal jsem se k informacím, že případná poškození způsobuje karbon v oleji (prodloužené intervaly, popř. žádné výměny oleje), a hlavně krátkodobé jízdy, při kterých se benzín ředěný do oleje nestačí vypařit a dlouhodobě napadá pryžové části. Zatím jsem přesvědčen, že krátkodobé chemické ošetření a následný výplach samotným olejem (pro vlastní pocit) zakarbovanému motoru spíše pomůže. Pozitiva převažují nad negativy...alespoň dle mě

...a chemii?... ať každý zváží dle svého přesvědčení
...
Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN
Napsal: 22.03.2024 06:14
od phofy
Zkoušel jste už někdo BG EPR na proplach motoru u 1.0? Dokonce sem napsal do BG centra a přišla odpověď, ale vůbec mě to neutvrzuje to použít vůči řemenu.
Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN
Napsal: 22.03.2024 06:16
od stano.
Pri jednom pouziti sa ti asi zrazu remen neroztrhne.
Ci ho ale nenalepta, nezacne poskodzovat, ti nikto z osobnej skusenosti nenapise. Na to by museli mat spravene testy.
Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN
Napsal: 22.03.2024 07:40
od phofy
Mám podobný názor, stejně mě čekají rozvody, buď letos a nebo hned příští rok, ale i tak se mi to nějak nechce pokoušet. Co asi udělám je proplach od Millers oils, ten jejich přípravek je fakt šetrný a je na bázi aditiv do oleje, oproti ostatní co jsou na bázi ředidla.
Tady je dotaz a odpověď od BG centra:
Dotaz:
Dobrý den, mám Ford Focus 3 1.0 ecoboost 2016 najeto 60 000km, pravidelně měním olej mezi 7k-10k km, tankuji pouze prémiová paliva 98-100okt. Má v tomhle případě smysl aplikovat před výměnou do starého oleje BG EPR?
Vzhledem k tomu, že 1.0eb má gumový řemen máčený v oleji je BG EPR šetrný vůči řemenu a když bych chtěl aplikovat BG MOA je šetrný vůči řemenu v oleji, jde mi o to aby se řemen nerozleptal. Děkuji za odpovědi.
Odpověď BG:
Dobrý den, určitě to má velký smysl. Za prvé olejový prostor s palivem moc neošetříte, takže jakákoliv očista-dekarbonizace je 100% důležitá. Za druhé pak následně aplikujete olej do čistého systému a není ihned kontaminovaný. A za třetí je kompletní kit velmi důležitá právě pro tyto motory (přímý vstřik, malý objem) tím ho udržíte v dobrém stavu. Pokud se neaplikuje preventivní dekarbonizace, tak řešíme už kolem 50.000 km problémy zákazníků. Prevence je levnější. Oba produkty BG 109 i 115 MOA jsou plně kompatibilní s gumou, pryží, těsněním,.........
https://www.bg-care.cz/produkt/kit-gdi/88/
Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN
Napsal: 22.03.2024 11:38
od Karel2
No ti slovaci z Anglie "Nase garaz" to aplikuji snad pri kazde vymene oleje a do noveho hned davaji aditivum od te same znacky a to jsou motory AUDI.
Jen otazka, Ty se nebojis prave k vuli tomu remenu? Osobne bych to asi udelal tesne pred vymenou tech rozvodu.
Jinak jsem taky uvazoval pouzit to cisteni motoru(to same co pouzivaji ti slovaci) i u meho fouse.
Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN
Napsal: 22.03.2024 11:55
od phofy
Já si myslím, že v mém případě, to je zbytečný, olej měním fakt snad nejdýl po 8000km, takže nechce se mi věřit, že bude zakarbonovany.
Kvůli řemenu se bojím tam to EPR a MOA nalít.
Naše garáž sleduju, a koukal sem jak to tam lehkou pořád

kdybych neměl řemen v oleji, tak to dělám asi pravidelně každý rok
Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN
Napsal: 22.03.2024 13:47
od fofok
Za mě jsou navíc další aditiva do motoru při tak častejch výměnách oleje zbytečně vyhozený peníze.
Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN
Napsal: 22.03.2024 16:10
od Pet70
vyhazuji je pravidelně každou výměnu včetně následných aditiv a jednou za 50000km dekarbonizaci přes sání , včetně 1,0 EB
Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN
Napsal: 22.03.2024 17:04
od fofok
Čím vodíkem?
Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN
Napsal: 22.03.2024 17:28
od Karel2
Vodou?
Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN
Napsal: 22.03.2024 19:35
od Pet70
chemii od protech je to podobné jako bg , čistím s tím jak palivovou cestu tak vzduchovou , jsem s tím v poho
a funguje
vodík je super ale "čistí" jen motor a to co je zahřáté , chemie čistí i "studenou" trasu sání , nejlepší by bylo to kombinovat ale zatím mě to stačí
odzkoušeno mam obojí a vše má + a -