Stránka 1 z 2

Ford Focus Mk2 1.8 92kW

Napsal: 11.03.2022 12:32
od Shedow
Zdravím všechny,
mám ofiko svoje první auto a to Ford Focus Mk2 1.8 92kW r.v 2009. Předtím jsem drandil jen v jednickove Fábii a v Octavce. Všude vidím jen informace kolem 1.6ky a kolem 1.8 nic moc. Má nalítáno 230 XXX a s prezutim bych chtěl rovnou vyměnit olej s filtrem. Jaký olej do toho nalít ?
+ jak je to tu s rozvody ? Základní práce si na autě udělám, ale práce okolo motoru jdou lehce kolem mě. Původní majitel říkal, že je tam řetěz, takže rozvody řešit prý vůbec nemusím, ale malinko se mi to nezdá. Pravidlo po koupi znám. Tak jen chci kdyžtak zasvětit do světa Fordů a nechat si poradit, co a jak. Díky moc všem ! :D

Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW 2009

Napsal: 11.03.2022 14:36
od Jemar
Původní majitel má pravdu, u benzínových 1.8 a 2.0 je místo rozvodového řemenu bezúdržbový řetěz. Řetěz je i na pohonu olejového čerpadla. Nic ale není zcela bezúdržbové, i řetěz se mění, ale jen v případě že při volnoběhu chrastí, bývá to kolem 300t km a je to individuální.
K olejovému filtru je dobrý přístup, olej je předepsaný 5W-30 (specifikace Ford - ideálně Ford Formula F nebo Motorcraft). Pokud se s motorem jezdí krátké trasy, je třeba měnit olej častěji než je předpis (já měním po 10t km - během cyklu nemusím dolévat), jinak hrozí vyšší spotřeba oleje, může dosáhnout 1l/1000 km i více. Nejčastěji jsou na vině zapečené pístní kroužky. Někdy se může vyskytovat i kolísající volnoběh, celkem úspěšně to lze řešit nahráním novějšího firmware do ŘJ motoru.
Po těch 230t km bych ještě zkontroloval ventilové vůle. Motor nemá hydraulické vymezování ventilových vůlí, v případě nutnosti se mění hrníčková zdvihátka jmenovitých rozměrů tak, aby byla ventilová vůle na studeném motoru v předepsaném rozpětí.
Jinak nevím o žádném vážném problému s tímto motorem.
Pokud tu nejsou informace přímo o 1.8, stejný motor je 2.0 a dost věcí včetně specifikace oleje je stejných s ostatními motory. Myslím, že všechny informace tady na fóru už jsou, stačí si je jen vyhledat.

Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW 2009

Napsal: 11.03.2022 14:40
od Shedow
odstraněna citace M21
Díky moc, jak je to první auto a jsem lehce laik, tak jsem se chtěl poradit s někým přímo. :) takže ještě jednou děkuji.

Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW 2009

Napsal: 11.03.2022 19:22
od servisman
Není potřeba citovat předešlý příspěvek.
Každý auto má své. Já mám podobný ,ale rok 2006 Turnier / kombi. Mohu říci olej bere minimum, spotřeba dle kde jedu a jak, zda na spotřebu či čas.
Dá se dělat na autě nějaký dodělávky , záleží co máš ve výbavě. Jsem zatím spokojen, budeš snad i ty.

Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW 2009

Napsal: 11.03.2022 20:25
od Ma.rt
Shedow: A vis, na jaky olej to jezdilo doteď?

Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW 2009

Napsal: 12.03.2022 12:39
od Shedow
servisman: Jo promiň, nevěděl jsem jak někoho označit. Tu rozdílnou spotřebu jsem už pocítil no :D

Ma.rt: To nevím.

Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW 2009

Napsal: 13.03.2022 08:12
od servisman
Podívej se u řidiče či okolo motoru zda tam není samolepka kdy se měnil olej a co tam dával. Já to měl u řidiče.

Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW 2009

Napsal: 13.03.2022 18:58
od Shedow
Takže jsem trošku pohledal.. u motoru je štítek na kterém je uvedena výměna oleje, olejového filtru a vzduchového filtru v servise v 226tkm. Olej je 5w30 Ford Formula F. Takže to krásně vyjde na ten začátek dubna a udělám to rovnou s přezutím, to si to i hodím na zvedák a mrkneme na to i zespodu. Mohlo mě to napadnou... prostě první auto, nelinčujte mě. :D :D

Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW 2009

Napsal: 13.03.2022 21:13
od Ma.rt
To je dobry. Jestli to doted jezdilo na Formulu, tak tam zrejme nikdo nemaskuje spotrebu oleje nějakým hustsim. Měnit po 10 tis. km a jeste by to mělo držet.

GO motoru Duratec HE

Napsal: 14.12.2022 15:09
od bruno1
Zdravím všechny, mám tady Focus II 2006 s 1.8 Duratec HE 92kW, najeto 177.000. Je zcela bez komprese na 3.válci, neměřeno, ale po sundání víka ventilů (na vačkách pohledově vše OK) jsem zkoušel s motorem lehce otáčet se zařazenou trojkou při vyšroubovaných svíčkách, které jsem jen vložil do závitu. Na ostatních válcích komprese silně vtahovala svíčky dovnitř, doprovázeno syčením a na 3. válci ani ťuk. Zkusil jsem udělat někde doporučený "petrolejový test" na těsnost kroužků. Zkusil jsem při horní úvrati 2. a 3. válce do těchto nalít petrolej až po závit svíčky (odhadem se tam vešel tak "velký panák". Petrolej určitě přímo neprotekl. za cca 2hod ho tam byla tak polovina (na 3.válci možná malinko méně), ale do rána sucho v obou. Přitom druhý válec zdá se normálně funguje, kompresi má (a odpojení zapalování či vstřiku má velký vliv na chod motoru - kulhá pak jen na 2 válce), kdežto odpojení třetího nezpůsobí téměř nic. Na ty 3 válce se tím celkem jet dá - 100 to dá bez problémů. Nejhorší je volnoběh (hlavně po zahřátí) a „dým a smrad“ z výfuku. Po vypnutí zahřátého motoru ještě občas udělá 1-2 samozápaly. Dedukuji z těchto testů správně že nejpravděpodobnější jsou podpálené ventily na 3.válci a že píst/válec jako takový by mohly být OK? Repase hlavy by se možná ještě vyplatila (nebo výměna za zdravou z vrakáče). Řešení "spodku motoru" myslím již ne...díky za názory.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 22.02.2023 18:38
od Skodax
Vyměnit za jiný motor nebo komplet GO. Pokud s tím jezdíš tak i EGR a kat budou mít dost.

Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW

Napsal: 22.02.2023 21:09
od gecko-x
Go hlavy me stala 4tkc, vcetne vymeny 2 ventilů, ktere byly ohnuté...zrejme se darce potkal.
Oprava (výměna) pístních kroužků neni taky nic závratného a myslim si, ze se oprava oplatí...uz jen proto, ze vymena celeho motoru je minimalne stejně nákladná loterie, jestli nema (nebo nebude brzo mit) stejne problémy...

EMISE

Napsal: 15.07.2023 10:57
od servisman
motor 1,8 92kW QQDB najeto 204000km

Dá se s tím něco dělat či je motor KO
1212.jpg

Re: EMISE

Napsal: 15.07.2023 11:12
od stano.
Toto bude katalyzator v haji.

Ford Focus Mk2 1.8 92kW 2009

Napsal: 17.12.2024 22:58
od MikaL
Dobrý večer,jsem tu nový a mám problém se svým Fordem.Nechal jsem si ho dovést z Německa.Po čase
nastaly problémy s motorem.Zjistil jsem že auto má velkou spotřebu oleje.Problém byl i při STK.Auto mi málem neprošlo přes emise.V servisu my řekli,že bude zřejmě nutná GO motoru.Za nějakých 35 tisíc a neví jestli se mi to vyplatí.Co by jste mi poradili.Děkuji moc za každou radu.MikaL