Stránka 1 z 6
Technika jízdy: Zatáčky
Napsal: 02.08.2007 22:10
od PePe_tdci
Jak na zatáčky?
Před Focusem jsem jezdil s BMW 520d(2007) a nějak mě dost štve přední náhon. Oproti "bramboráku" se zatáčky nedají projíždět tak rychle, pneumatiky brzo začnou křičet o pomoc, ale to by ani nevadilo..
Spíš mi vadí, že se brzo dostaví nedotáčivost a přední kola začnou ztrácet adhezi.. Podvozek jako takovej má na víc si myslim.. Na výjezdu ze zatáčky taky musim s plynem opatrněji..
Jak to alespoň částečně omezit?
Já to řešim ruční brzdou, ale při vyšších rychlostech v zatáčkách držet volant jednou rukou neni to pravý ořechový..
Zadní náhon je parádní věc... proč není fofo zadokolka?

Napsal: 02.08.2007 22:12
od Kvak
A co teprve permanentni 4-kolka.... 3 roky jsem jezdil na Subaru Justy, ale pohon vsech 4 kol byl jediny plus

Napsal: 02.08.2007 22:19
od MobyDick
Jde jen o zvyk, i s focusem se dá jezdit pěkně sportovně jen to chce úplně jinej styl než se zadokolkou,ale na to brzo příjdeš a uvidíš že se ti to bude líbit.

Napsal: 02.08.2007 22:24
od PePe_tdci
No doufám, ale stejnak je ten přední náhon hrozně limitovanej..
Na průjezdy zatáček pod plnym plynem asi můžu zapomenout mno..
Jak teda co nejrychlej projet zatáčku s předokolkou? Ta ručka třeba docela pomáhá ve vracečkách a pomalejších zatáčkách.. při rychlejších průjezdech už si netroufám..
Napsal: 02.08.2007 22:29
od TripleJay
A co obuvas? Dobra pneu spravi divy
Na zadku som nikdy nejazdil, ale urcite je rozdiel v tom kedy treba pri vyjazde zo zaatacky pridavat, na zadku mozes na plyn ist skor myslim, a s predokolkou musis "pockat" az za vrchol zatacky a az potom na to "dupnut", inak kola zacnu piskat a vyskytne sa nedotacavost, nakolko na ne posobi tolko sil od odstredivej, cez silu "nahonu" a tak...
Hadam nie som "vedle jak ta jedle"

, urcite sa ozvu veci a teorie znali...

Napsal: 03.08.2007 08:37
od antonio
Taky by se mi víc líbilo, kdyby bylo Fofo zadokolka. Ale i tak je to moc zábavné autíčko

Napsal: 03.08.2007 08:44
od TripleJay
Nuz, mne zadokolka (teda FoFo ako zadokolka) nechyba
Uz len z toho titulu ze by tym padom nestal tolko kolko stal
Vid jedine auto nizsej strednej triedy so zadkom - BMW 1. Je pravda ze platis za znacku, ale zas na druhej strane BMW ma enormne skusenosti so zadnym nahonom, nakolko ine ani nerobia.
A jedna sa vazne len o zvyk, dnes uz neplati ze auto so zadnym nahonom je automaticky rychlejsie, proste su to uplne odlisne styly jazdenia, ktore pri zvladnuti zarucuju viac ako konkurencieschopnost predku
Napr. si vsimnite mnohe okruhove zavody kde jazdia BMW, Alfy, Leony a pod. (nie 4kolky). Auta s prednym nahonom kludne vyhravaju...
Ale samozrejme rad by som tiez sedlal nejaky zadok, verim tomu ze ak tam "namakas" jazdu je to vacsia sranda (aj ked nie rychlejsia

)
Napsal: 03.08.2007 09:27
od PePe_tdci
TripleJay: mám tam 195/60 R15.. Goodyear Eagle "něconěco", ale F1 to nejsou...
Na jaře chci dát 205/50 R16.. snad to bude znát..
Napsal: 03.08.2007 09:36
od TripleJay
PePe_tdci píše:TripleJay: mám tam 195/60 R15.. Goodyear Eagle "něconěco", ale F1 to nejsou...
Na jaře chci dát 205/50 R16.. snad to bude znát..
Tak to urcite bude rozdiel
Ja som bol zo zaciatku velmi prekvapeny trakciou pri jazde, ale aj pri pohynani, presmyknutie som ani pri rychlych rozjazdoch nezachytil
Mam obute seriove 205/55 R16, Pirelli P7
Napsal: 03.08.2007 09:45
od omik
plynulost je odpoved. rychly najazd az do tej miery, aby si siel na hranicu, jemne noha z plynu (opat, plynulost!!! nie ze tam vbehnes na plnej trojke a nohu das uplne z plynu), jemne ho nechat pribrzdit a za apexom kludne pridaj....
podla mna to takto pekne plynule ide uplne v pohodicke, brutalny plyn zadokolky na vyjazde nenasimulujes, takze mozno to neni az taka zabava, ale plynuly rychly prejazd zakruty "po kolajniciach" vo focuse je rozhodne hodne hodne navykovy. Rucna ta za normalnych okolonsti len spomali (myslim tym, na normalnom povrchu...).
Ale mozno sa v celom tomto popise mylim

Napsal: 03.08.2007 10:00
od Wolf2
Na řádění s FF tdci bych určitě dal min.rozměr gum 205,aby to dobře sedělo a Nm se krásně přenesl na vozovku ,bez hvízdání gum .BMW také nejezdí na pologaluskách a má gumy např.225.Ohledně BMW a jejich výhody ,že má zadní náhon ,tato výhoda je tak možná dobrá za sucha.Nějakou chvilku jsem jezdil od kámoše s BMW 528 v zimě a nechtěl bych to ani za nic. Pokud nemáš trvale zapnuté ESP a td,tak se ani nerozjedeš bez protáčení kol. Tam kde projíždíš s FF bez problému ,tak s BMW má problém. V zatáčce kde když máš problém ,tak tě vytáhne předokolka bez problému ,tak BMW začne uskakovat zadek a musí zabrat fest ESP a td. A stači jízda na sněhu a třeba začít předjíždět ,při razantní akceleraci bez ESP se ti snaží zadek předjet předek a máš o srandu postarané. K čemu ti je auto ,které musí pořád spoléhat na různé stabilizátory a td

Nechtěl bych ho ani zadarmo ,zlatej FORD Focus předokolka

Napsal: 03.08.2007 10:14
od silverwolf
Jak na zatáčky?

Řezat, řezat a řezat

Re: Technika jízdy: Zatáčky
Napsal: 03.08.2007 10:30
od zewl
PePe_tdci píše:...
Jak to alespoň částečně omezit?
Já to řešim ruční brzdou, ale při vyšších rychlostech v zatáčkách držet volant jednou rukou neni to pravý ořechový..
rucni brzdou v zatacce? Bacha, abys nesezul gumy

Napsal: 03.08.2007 11:01
od polkiboj
Napsal: 03.08.2007 11:06
od Partizan
Tak to já si s fofikem nemůžu stěžovat.Se Seatem jsem projížděl zatáčky mnohem pomaleji,fofo je pohoda.Ještě tady chci chvíli pobýt tak ručku do zatáčky nee.