duratec 1.6 74kw nejede ve vysokých otáčkách
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 03.11.2020 21:06
duratec 1.6 74kw nejede ve vysokých otáčkách
Dobrý den/ahoj, chtěl bych se zeptat na chování motoru duratec 1.6 74kw ve vysokých otáčkých. Motor táhne dobře do 4000ot, nad 5000ot přestává jet a od 2.kvaltu výše nejde dotáhnout až do omezovače. Necuká to, nedusí se to, prostě to přestane nad 5000ot zrychlovat. Štve mě to hlavně při předjíždění, chybí mi 1/4 horního pásma otáček, kde by auto mělo nejvíc jet. Aktuálně má cca 120 000km, je rok po výměně rozvodů. Má cenu to řešit nebo je to dané charakterem motoru? Existují nějaké typické závady, po kterých jít a v jakém pořadí? Svíčky, cívky, posunuté časování rozvodů? Pokud tu podobné téma je, díky předem za odkaz, nenašel jsem.
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: duratec 1.6 74kw nejede ve vysokých otáčkách
Počkej..
To auto máš nově?
Nebo ho máš dýl a teď to jede jinak než předtím?
Pokud ho máš nově a nevíš, jak to má vlastně jet, tak se obávám, že je to vlastnost. Když jsem měl Escorta 1.6i 66kw, tak si mě táta se svým mk2 Mondeem 2.0i 96kw mazal na chleba právě až od 5k nahoru. Ta 1.6 prostě dřív umírá.
To auto máš nově?
Nebo ho máš dýl a teď to jede jinak než předtím?
Pokud ho máš nově a nevíš, jak to má vlastně jet, tak se obávám, že je to vlastnost. Když jsem měl Escorta 1.6i 66kw, tak si mě táta se svým mk2 Mondeem 2.0i 96kw mazal na chleba právě až od 5k nahoru. Ta 1.6 prostě dřív umírá.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 03.11.2020 21:06
Re: duratec 1.6 74kw nejede ve vysokých otáčkách
Máme ho už cca 5 let, jezdí s ním hlavně žena, takže nemám dlouhodobé srovnání. Všímám si problému tak poslední rok.
Co jsem koukal na průběh krouťáku, je pravda, že 1.6 jde od 4000ot rychle dolů. Ale auto, co nejde vytočit na dvojku do omezovače, jsem snad ještě neviděl. Možná dřív nějaký 8V, ale u 16V DOHC motoru je mi to divný. Nevím jestli s tím ztrácet čas nebo to nechat plavat.
Našel jsem tu na fóru tip na svíčky a lambdu. Podívám se, co je tam za svíce. Že by měla vliv lambda mi přijde divný, při akceleraci by měla řídící jednotka přejít do režimu otevřené smyčky, řídit směs jen podle map a lambdu ignorovat.
Co jsem koukal na průběh krouťáku, je pravda, že 1.6 jde od 4000ot rychle dolů. Ale auto, co nejde vytočit na dvojku do omezovače, jsem snad ještě neviděl. Možná dřív nějaký 8V, ale u 16V DOHC motoru je mi to divný. Nevím jestli s tím ztrácet čas nebo to nechat plavat.
Našel jsem tu na fóru tip na svíčky a lambdu. Podívám se, co je tam za svíce. Že by měla vliv lambda mi přijde divný, při akceleraci by měla řídící jednotka přejít do režimu otevřené smyčky, řídit směs jen podle map a lambdu ignorovat.
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: duratec 1.6 74kw nejede ve vysokých otáčkách
Ta lambda umí udělat fakt věci. Až prazvláštní...
Svíčky určitě taky omrknout.
Svíčky určitě taky omrknout.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 642
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: duratec 1.6 74kw nejede ve vysokých otáčkách
Ucpanej kat bych tipnul...?
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6858
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: duratec 1.6 74kw nejede ve vysokých otáčkách
a taky zkusit osvedcenou metodu vyhaneni pavouku, jezdila s tim zena, tedy zrejmne mesto atd. a ke 4000 se to asi dloho nepodivalo, dalnice a poradne v otackach to prohnat par desitek km, z vlastni zkusenosti muzu rici, ze nad 4000 otacek na 5 to skoro ozivalo, obcas jsem to ale vymet jizdou po dalnici, ale jak uz je tu psano, zkusit udelat udrzbu, napr. svicky nejsou tak drahe
ze to i na 2 nejde do omezovace je urcite spatne, ja parkrat i 5(mensi kola) do omezovace
jo a mozna by stalo za to, aby to nekdo zmeril za jizdy, teda kdo se v tom vyzna nejen vycist chyby


jo a mozna by stalo za to, aby to nekdo zmeril za jizdy, teda kdo se v tom vyzna nejen vycist chyby
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: duratec 1.6 74kw nejede ve vysokých otáčkách
Do omezovače vyženu i 1.3 8V ve Fiestě 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Wolodyjowsski
- Zkušený
- Příspěvky: 1257
- Registrován: 29.10.2010 20:15
- Kontaktovat uživatele:
Re: duratec 1.6 74kw nejede ve vysokých otáčkách
Svíčky nebo lambda. Ve 120k nemá nárok něco takového dělat. Mám najeto s tím motorem 240k a jede jak "za mlada" a zdaleka nekončíme. 400 dá.
Nebo rozhozené časování po rozvodech, stává se to, když "umělci" označí polohu štětečkem a barvou "když nenašli ty značky" a nějaká aretace kliky a vačky jim nic neříká.
Ale to vařím z vody ve stylu "známy mi povedal, že.."
Diagnostika.
U někoho, kdo ji umí.
Nebo rozhozené časování po rozvodech, stává se to, když "umělci" označí polohu štětečkem a barvou "když nenašli ty značky" a nějaká aretace kliky a vačky jim nic neříká.
Ale to vařím z vody ve stylu "známy mi povedal, že.."
Diagnostika.
U někoho, kdo ji umí.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: duratec 1.6 74kw nejede ve vysokých otáčkách
Wolodyjowsski: Mohu se zeptat, na jaky olej jezdis? A5?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: duratec 1.6 74kw nejede ve vysokých otáčkách
Pokud to není rozpadlý katalyzátor a tedy přicpaný výfuk, mohlo by to být palivové čerpadlo na odchodu.
Obvykle je to tak, že s vyšším zařazeným převodovým stupněm se snižují otáčky, ve kterých to přestává jet.
Změřením tlaku paliva by sis obstaral jistotu.
Obvykle je to tak, že s vyšším zařazeným převodovým stupněm se snižují otáčky, ve kterých to přestává jet.
Změřením tlaku paliva by sis obstaral jistotu.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 03.11.2020 21:06
Re: duratec 1.6 74kw nejede ve vysokých otáčkách
Děkuju všem za tipy. Chtěl jsem si udělat na základě zkušeností pořadí, po čem jít. Prolezu to a když se něco vyvrbí, dám vědět.
Olej je v autě Ford Formula F 5W-30 5L A5/B5, FORD WSS-M2C 913C, FORD WSS-M2C 913B, FORD WSS-M2C 913A
Svíčky dávali loni při velkém servisu (mají cca 20000km najeto) Denso ITV16TT x4
Update: loni se dělaly i rozvody a právě že mám zkušenosti s umělcema v servisech. Aby auto přestalo jet, stačí rozhodit vačky o kousek. Jestli si to pamatuju dobře, tak jsem to dával do servisu na rozvody hlavně proto, že tenhle motor má DOHC a nemá značky na kolech a bloku na jednoduché nastavení časování. Mám pocit, že auto nejede právě od té doby, jenže jak je to taková nezávada, nešel jsem po tom hned. Říkal jsem si, jsme moc naložený, kopec, protivítr apod. Jenže naložený kopec a protivítr je od té doby furt.
Tip na šikovného fordaře Prahy západ/Beroun/Kladno, pokud to na fórum je možné napsat? Ořech a Vestec znám.
Olej je v autě Ford Formula F 5W-30 5L A5/B5, FORD WSS-M2C 913C, FORD WSS-M2C 913B, FORD WSS-M2C 913A
Svíčky dávali loni při velkém servisu (mají cca 20000km najeto) Denso ITV16TT x4
Update: loni se dělaly i rozvody a právě že mám zkušenosti s umělcema v servisech. Aby auto přestalo jet, stačí rozhodit vačky o kousek. Jestli si to pamatuju dobře, tak jsem to dával do servisu na rozvody hlavně proto, že tenhle motor má DOHC a nemá značky na kolech a bloku na jednoduché nastavení časování. Mám pocit, že auto nejede právě od té doby, jenže jak je to taková nezávada, nešel jsem po tom hned. Říkal jsem si, jsme moc naložený, kopec, protivítr apod. Jenže naložený kopec a protivítr je od té doby furt.
Tip na šikovného fordaře Prahy západ/Beroun/Kladno, pokud to na fórum je možné napsat? Ořech a Vestec znám.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 642
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: duratec 1.6 74kw nejede ve vysokých otáčkách
Zkontrolovat nastavení rozvodů můžeš sám, potřebuješ trn na kliku a pravítko na vačky (hotová aretace stojí pár stovek). Sundavá se ventildekl, těsnění - takový rohy u vačkových kol se lepí silikonem tak hlavně ten, vhodný je i nový těsnění... Shodíš ventildekl, natočíš první válec do HÚ tak aby šlo pravítko do vaček (pokud nejdou tak klikou otočíš o jednu otáčku). Pravítko vyndáš, klikou otočíš o ca 20°zpět, do bloku našroubuješ trn, klikou otočíš aby se opřela o trn. Pak zkusíš pravítko do vaček a musí jít lehce nasunout do zářezů.. Pokud nesedí, tak povolíš vačkový kola a srovnáš to, na řemenici kliky sahat nemusíš.. Utahovací moment vačkových kol 60 Nm, kola se přidržujou vidlicí.
Můžeš u toho rovnou zkontrolovat vůle ventilů..
Ucpaný kat - rozpojíš přírubu, dáš tam podložky a projedeš (fouká ven mezerou v přírubě) Trochu kravál, ale hned víš ..
Pak nový šrouby, matky a těsnění příruby. Pokud je vyrezlá tak tmel, ale opatrně je to před katem tak aby se do něj nesypal, dávám jen proužek vně kovové těsnící plochy (tak aby tmel nebyl uvnitř výfuku ale jen jistil těsnění). Při sundavání starýcho těsnění bacha na binec nasypaný do výfuku - nalítá to do katu a ucpe ho..
Můžeš u toho rovnou zkontrolovat vůle ventilů..
Ucpaný kat - rozpojíš přírubu, dáš tam podložky a projedeš (fouká ven mezerou v přírubě) Trochu kravál, ale hned víš ..
Pak nový šrouby, matky a těsnění příruby. Pokud je vyrezlá tak tmel, ale opatrně je to před katem tak aby se do něj nesypal, dávám jen proužek vně kovové těsnící plochy (tak aby tmel nebyl uvnitř výfuku ale jen jistil těsnění). Při sundavání starýcho těsnění bacha na binec nasypaný do výfuku - nalítá to do katu a ucpe ho..
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13409
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: duratec 1.6 74kw nejede ve vysokých otáčkách
Než začne rozebírat motor a to ostatní, tak bych dal origo svíčky.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 24.01.2023 00:10
1.6 74Kw Na plný plyn má nižší výkon než na 3/4
Zdarec. Měl bych další dotaz ohledně mého nově koupeného Auta Focus 1.6 74Kw, 2009. Dost mě vytáčí jisté chování motoru kterého jsem si všiml nedávno až jsem se s autem seznámil a začal jsem jezdit trochu svižně. Na plný plyn motor podává o hodně nižší výkon než na 1/2 až 3/4 plynu. Jsem z hodně aut zvyklý počínaje feldou a favoritem a podobnýma šrotama že když se dal plyn na podlahu tak motor podal nejvyšší možný výkon jakého byl schopný. Dám pár příkladů u mého forda. Jedu na trojku 50-60Km/h, sešlápnu plyn na podlahu, auto začne sice zrychlovat ale vůbec to neni akcelerace odpovídající plnému plynu. Když v tom pomalu ubírám plyn tak někde mezi 1/2 a 3/4 najdu bod ve kterém motor ožije a konečně jde cítit pořádný zátah. Při předjíždění je uplně tragikomický scénář. Chci udělat rychlý předjížděcí manévr a než abych vyhodil blinkr, sešlápl plyn motor zabral a auto vypálilo kupředu tak se děje to že vyhodím blinkr, šlápnu na plyn a auto jaksi líně a neochotně zrychluje, musím plynovým pedálem ubírat plyn a najít ideální bod ve kterém ten motor podá nejvyšší výkon, v tom pak ucítím jakýsi zátah, motor se splaší a táhne ale už je pozdě a zase se zařadím za auto které chcu předjet protože to díky tomuto špekulování s plynem nestihnu
Další příklad je v kopci kdy jedu na trojku a motoru už dochází dech, normálně by to člověka nutilo podřadit ale stačí pomaličku ubírat plyn a v jistém bodě to zase zatáhne a vyjedu to na trojku jako nic. Slyšel jsem že toto je údajně uplně normální vlastnost těchto aut. Mě se tomu ale nechce věřit proč by se takto měl chovat přesný elektronicky řízený vstřikovací systém. Poslední vozidlo ze kterého znám tohle chování je historická Jawa 350 s palivovým systémem který se ani nedal nazvat karburátorem, která se při nízkých otáčkách a větším otevření plynu prostě uchlastala a jela až když se zase plyn ubral a nastala ideální směs. Přesně takto se chová to auto
Dost mě to ale vytáčí a už jen kvůli tomuto mám chuť to jinak celkem perfektní auto dat pryč. Auto je po výměně oleje, filtrů, svíček, prostě veškerá základní údržba. Nemáte prosím někdo nápady čím by tohle mohlo být? Popřípadě potvrzení že se nejedná o závadu ale o vlastnost? Ať se s tím zbytečně netrápím a začnu se smiřovat s tím že se s tím musím naučit žít.


- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9480
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů