Kontrolka ESP a chyby v SASM
Napsal: 19.06.2020 20:49
Cca dva týdny zpět se mi cestou rozsvítila kontrolka ESP. Po dalším nastartovaní motoru zhasla, ale ráno se objevila znovu. Po cca 40 km zhasla a už se nerozsvítila. během toho, co svítila, se dalo ESP normálně tlačítkem vypnout (teda alespoň se tato informace zobrazovala na displeji, předpokládám, že reálně nefungovalo) a nemělo to rozsvícenou kontrolku žádný vliv. Protože před rozsvícením jsem parkoval s koly vytočenými v plném rejdu doprava a během dnes silně pršelo, říkal jsem si, že snad někam vnikla voda.
Po cca týdnu ráno kontrolka nezhasla znovu. Opět stejná situace (plný rejd vlevo, noční déšť). Tentokrát vydržela kontrolak svítit déle a tak jsem vyčetl chyby:
Kód: U3000 - Řídicí modul
Dodatečný příznak závady:
- Proud obvodu mimo rozsah
Kód: U0428 - Neplatná data obdržená od SASM
Dodatečný příznak závady:
- Informace o události
Kód: U0416 - Neplatná data obdržená od VDM
Dodatečný příznak závady:
- Informace o události
Detail výpis z Forscanu přidávám v příloze.
Chyby se po vymazání objevovala znovu, takže jsem provedl neúspěšně vnitřní test jednotky SASM:
Kód: U3000 - Řídicí modul
Dodatečný příznak závady:
- Proud obvodu mimo rozsah
Jednotka: Jednotka senzoru úhlu řízení
Spustil jsem proto kalibraci senzoru natočení volantu, která napotřetí proběhla úspěšně a kontrolka zhasla. PO cca dvaceti kilometrech se rozsvítila znovu (rozjezd z křižovatky s koly v levém rejdu).
Dotazy:
1) Řešil někdo něco podobného?
2) Je rozdíl mezi SAS a SASM nebo je obojí "kroužek" pod volantem?
3) Co radíte zkontrolovat?
Po cca týdnu ráno kontrolka nezhasla znovu. Opět stejná situace (plný rejd vlevo, noční déšť). Tentokrát vydržela kontrolak svítit déle a tak jsem vyčetl chyby:
Kód: U3000 - Řídicí modul
Dodatečný příznak závady:
- Proud obvodu mimo rozsah
Kód: U0428 - Neplatná data obdržená od SASM
Dodatečný příznak závady:
- Informace o události
Kód: U0416 - Neplatná data obdržená od VDM
Dodatečný příznak závady:
- Informace o události
Detail výpis z Forscanu přidávám v příloze.
Chyby se po vymazání objevovala znovu, takže jsem provedl neúspěšně vnitřní test jednotky SASM:
Kód: U3000 - Řídicí modul
Dodatečný příznak závady:
- Proud obvodu mimo rozsah
Jednotka: Jednotka senzoru úhlu řízení
Spustil jsem proto kalibraci senzoru natočení volantu, která napotřetí proběhla úspěšně a kontrolka zhasla. PO cca dvaceti kilometrech se rozsvítila znovu (rozjezd z křižovatky s koly v levém rejdu).
Dotazy:
1) Řešil někdo něco podobného?
2) Je rozdíl mezi SAS a SASM nebo je obojí "kroužek" pod volantem?
3) Co radíte zkontrolovat?