K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6
- Olut
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 13.01.2012 10:02
K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6
Na obrázku označená oranžově, umístěná v hadici přívodu paliva do vstřikovací lišty. Na některých těchto motorech asi není.
Díky.
Díky.
- Přílohy
-
- ZETEC SE.jpeg (20.16 KiB) Zobrazeno 4541 x
1,6 16V 2000
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13410
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6
Je to tlumič pulzací (tlaku) v palivovém vedení.
Princip je znázorněn třeba tady:
https://www.yotatech.com/forums/f116/fu ... er-229004/
Regulator tlaku je zpravidla buď přímo na vstřikovací liště (u vstřikování s vratnou větví) a nebo v nádrži (bez vratné větve) a reguluje tlak tím, že přebytečné palivo odpouští zpět do nádrže.
Princip je znázorněn třeba tady:
https://www.yotatech.com/forums/f116/fu ... er-229004/
Regulator tlaku je zpravidla buď přímo na vstřikovací liště (u vstřikování s vratnou větví) a nebo v nádrži (bez vratné větve) a reguluje tlak tím, že přebytečné palivo odpouští zpět do nádrže.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- Olut
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 13.01.2012 10:02
Re: K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6
Aha. Hloubal jsem nad tím v souvislosti s malým tlakem paliva z nádrže.
Regulaci tlaku paliva ale pořád nerozumím.
Totiž: Když úplně odpojím přívodní hadici do lišty za tím tlumičem, strčím ji do sklenice a otočím klíčkem, zapne se palivové čerpadlo, z hadice začne tak nějak vytékat benzin, ale rozhodně zuřivě nestříká, jak bych čekal podle pracovního tlaku čerpadla (3-4 bar). Po nějakých řekněme pěti sekundách se čerpadlo (bez nastartování) vypne a benzin z hadice jen tak nějak bryndá.
Výstupní tlak přímo z palivového čerpadla jsem měřil, byl 7-8 bar. Přímo před lištou jsem ho už neměřil, neb se mezitím setmělo. Problém, který jsem měl (na volnoběh motor běžel, pod zátěží chcípal) jsem už vyřešil (špatné těsnění mezi vlastním čerpadlem a výstupem do hadice v nádrži), takže je to jen moje zvědavost.
Regulaci tlaku paliva ale pořád nerozumím.
Totiž: Když úplně odpojím přívodní hadici do lišty za tím tlumičem, strčím ji do sklenice a otočím klíčkem, zapne se palivové čerpadlo, z hadice začne tak nějak vytékat benzin, ale rozhodně zuřivě nestříká, jak bych čekal podle pracovního tlaku čerpadla (3-4 bar). Po nějakých řekněme pěti sekundách se čerpadlo (bez nastartování) vypne a benzin z hadice jen tak nějak bryndá.
Výstupní tlak přímo z palivového čerpadla jsem měřil, byl 7-8 bar. Přímo před lištou jsem ho už neměřil, neb se mezitím setmělo. Problém, který jsem měl (na volnoběh motor běžel, pod zátěží chcípal) jsem už vyřešil (špatné těsnění mezi vlastním čerpadlem a výstupem do hadice v nádrži), takže je to jen moje zvědavost.
1,6 16V 2000
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6
Ono do toho zasahuje charakteristika čerpadla.
Třeba tady jsou uvedené
https://www.kmotorshop.com/content/deta ... ni-pouziti
Např. čerpadlo E3T, které dá max 6,5bar při nulovém průtoku, dá 160l při nulovém tlaku ( případ odpojení hadičky z lišty), což je 44ml za sekundu a pokud je palivová hadička o průměru řekněme 8 mm v průměru, tak to ani nemusí být nějaké extra stříkání.
Třeba tady jsou uvedené
https://www.kmotorshop.com/content/deta ... ni-pouziti
Např. čerpadlo E3T, které dá max 6,5bar při nulovém průtoku, dá 160l při nulovém tlaku ( případ odpojení hadičky z lišty), což je 44ml za sekundu a pokud je palivová hadička o průměru řekněme 8 mm v průměru, tak to ani nemusí být nějaké extra stříkání.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6
membrána tlaku, jinak by ti tlak utíkal zpět, přez čerpadlo do nádrže.
Po vypnutí motoru drží tlak v liště, měl by po dobu cca 10 min. držet tlak 3.8.
Po vypnutí motoru drží tlak v liště, měl by po dobu cca 10 min. držet tlak 3.8.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- patekradek
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 16.02.2018 20:56
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6
Přesně takovou jen plastovou průhlednou jednocestnou membránu má žena na odsavačce mlika
v případě zájmu mohu natočit funkci pro názornou ukázku jak to funguje 


mondeo combi 11/2011 2.0 ecoboost 149kW
Ford FOCUS 2 combi 2008 1.6 benzin (mozna pul milionu kilometru a pořád je nezastavitelnej
)
Ford FOCUS 2 combi 2008 1.6 benzin (mozna pul milionu kilometru a pořád je nezastavitelnej

- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13410
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6
Pracuje to se stejným tlakem? 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Olut
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 13.01.2012 10:02
Re: K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6
Nakonec to dopadlo tak, že jsem musel palivové čerpadlo vyměnit za nové. Jeden den se sice zdálo, že přetěsnění přechodu čerpadlo-odtok ve víčku nádrže problém vyřešilo, pak jsem ale byl tam, kde předtím.
Při změření tlaku na vstupu do lišty jsem zjistil asi 4,5 bar, během 20 minut to pomaličku kleslo na asi 4 bar, což se pořád zdálo v pořádku. Tlakový regulátor na druhém konci jsem se pokusil sundat, držel tam ale tak pevně, že jsem nechtěl riskovat jeho poškození a vykašlal jsem se na to.
Nakonec jsem vzhledem k nijak drastické ceně čerpadla (Starline, 460 Kč) zanechal teorie a zkusil jednoduchou výměnu dílu. Od té chvíle je vše zase v pořádku. Čili bych soudil, že původní čerpadlo sice dávalo dostatečný tlak, ale už ne průtok.
Jinak jsem narazil na docela zajímavou věc - Elit a Auto Kelly patří do stejné skupiny, RHIAG, neboli teoreticky by si ty krámy neměly konkurovat. V obou krámech se nabízí čerpadla Starline a o něco dražší Era. A Era je podnik, který taky patří pod RHIAG. Takže je docela dobře možné, že čerpadlo Starline se od čerpadla Era liší jen krabičkou...
Při změření tlaku na vstupu do lišty jsem zjistil asi 4,5 bar, během 20 minut to pomaličku kleslo na asi 4 bar, což se pořád zdálo v pořádku. Tlakový regulátor na druhém konci jsem se pokusil sundat, držel tam ale tak pevně, že jsem nechtěl riskovat jeho poškození a vykašlal jsem se na to.
Nakonec jsem vzhledem k nijak drastické ceně čerpadla (Starline, 460 Kč) zanechal teorie a zkusil jednoduchou výměnu dílu. Od té chvíle je vše zase v pořádku. Čili bych soudil, že původní čerpadlo sice dávalo dostatečný tlak, ale už ne průtok.
Jinak jsem narazil na docela zajímavou věc - Elit a Auto Kelly patří do stejné skupiny, RHIAG, neboli teoreticky by si ty krámy neměly konkurovat. V obou krámech se nabízí čerpadla Starline a o něco dražší Era. A Era je podnik, který taky patří pod RHIAG. Takže je docela dobře možné, že čerpadlo Starline se od čerpadla Era liší jen krabičkou...
1,6 16V 2000
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6
Známá "věc" tyhle korporace
Oni si nekonkurují JEN zabírají celé spektrum trhu s ND. Tj pultový prodej, servisní a fleetovy
+ různá kvalita výrobků a služeb.
Proto při fúzích rozhoduje antimonopolní úřad
Třeba Billa a Penny
a je jich dle portfolia mraky
Když už nejsou fa propojeny pod korporací mají dvě "nezávislé" společnosti jednoho vlastníka
Kapitalismus se tomu říká

Oni si nekonkurují JEN zabírají celé spektrum trhu s ND. Tj pultový prodej, servisní a fleetovy

Proto při fúzích rozhoduje antimonopolní úřad

Třeba Billa a Penny


Když už nejsou fa propojeny pod korporací mají dvě "nezávislé" společnosti jednoho vlastníka

Kapitalismus se tomu říká

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 0 hostů