otec má menší problém s pokusom 1,6TDCi 80kW (francúzska pomsta).
Občas motor pri akcelerácii trhá, neskôr skape.
Začalo sa to pred asi dvoma týždňami, motor začal pri akcelerácii trhať, o chvíľu neskôr skapal. Išiel opäť naštartovať, ale správalo sa to rovnako, takže na úseku 10km sme asi 4 krát stáli. V ten deň sa ešte vymenil palivový filter. Odvtedy bol nejaký čas pokoj - auto absolvovalo cestu do Rakúska, Senca, Trenčína a drobné behačky po meste (Nitra, všetky trasy z Nitry) bez najmenšieho problému. Včera sa problém zopakoval, asi 15km od mesta opäť začal pri akcelerácii trhať, neskôr skapal, chvíľu nešiel už ani naštartovať (neodpálil), potom opäť atď.
Moja otázka teda znie, či niekto niečo také už zažil, prípadne ak je tu nejaký fundovaný autoelektrikár, potreboval by som radu, čo podmieňuje chod motora a čo je kontrolované RJ, keďže ona sama nezapísala žiadne chybové hlásenia. Bude to teda niečo, čo je nutné k chodu motora, ale nie je prehnané cez RJ, resp. úroveň chýb, ktorá nezostáva zapísaná. Bohužiaľ, nie som autoelektrikár, tak nemám úplnu predstavu, ako to tam funguje a všetci mechanici okolo (dokonca aj tí, čo sa sami nazvali autoelektrikármi) vedia ešte menej, ako ja a ich diagnóza končí tým, že auto napichnú na diagnostiku.
Ak mi niekto vie priblížiť, ako to celé funguje, ja si viem porobiť merania, venujem sa automatizácii a metrológii, viem spraviť akékoľvek merania akoukoľvek metódou, viem čítať zbernice, no to všetko mi je na nič, keď neviem, ako je to v tom aute "pospájané" a nemám ani schému, z ktorej by som to vedel vyčítať.
Veľmi by som ocenil, keby poskytnuté rady boli buďto z vlastnej skúsenosti, alebo už priamo vyplývajúce z teórie o fungovaní a princípov. Samozrejme, nemôžem to od Vás žiadať, nie som pánom fóra, ale neprišiel som sem na to, aby som počúval "podľa mňa to budú vstreky, lebo si to myslím a ničím to nemám podložené", lebo na také tvrdenia môem ísť rovno do servisu (akurát tam za ich neznalosť ešte aj účtujú

Ďakujem krásne!
