Kabeláž sledování stavu baterie Mondeo MK5 132kw
- Thorrko
- Junior
- Příspěvky: 273
- Registrován: 24.03.2012 19:45
- Bydliště: Ostrava
Kabeláž sledování stavu baterie Mondeo MK5 132kw
Ahoj, mám dlouhodobý problém a tak trochu už jsem v pasti a nevím jak dál.
Můj problém začal tím, že se mi nechtělo spouštět nezávislé topení v autě,kvůli hlášky, že je slabá baterie.
Častokrát se i stávalo, že po delší jízdě(200km) se neaktivoval s/s jelikož auto signalizovalo slabou baterii.Neměl jsem čas to řešit a tak sjem nějakou dobu jezdil(auto normálně startovalo).
Pomalu jsem byl smířený s tím, že budu kupovat novou baterku, ale v té době přišlo oznámění o svolávací akci na přidání snímače stavu akumulátoru, trochu jsem doufal , že to vyřeší můj problém. Ještě před návštěvou Fordu jsem si nechával dohrát do auta funkce navíc a vypnul s/s režim navždy.
Po svolávačce se domontoval snímač, ale auto i na nabíječce a delší jízdě hlásilo, že je slabá aku.
Takže nezbylo než koupit novou baterii,samozřejmě originální Vartu EFB se stejnými hodnotami. Nicméně ani po cestě 500km na jeden zátah se auto nedobilo, resp. hlásí nízký stav aku. Na live datech jsem zjisil, že dobíjí stabilně 14.4-15V.
Nezbylo než se vydat do Forda jestli nové čidlo nemůže být špatné. Auto tam bylo půl dne s výsledkem, že je asi nejspíše vadná kabeláž a čidla jsou ok a že by si ho tam chtěli nechat 3 dny.
Bohužel jsem auto potřeboval,takže jsem si ho odvezl s fakturou na 3,5tis kč s tím, že následný servis bude mnohem dražší a že si mám donést oba klíče, že asi vymění jednotky...
Moc jsem nebyl spokojen s celkovým přístupem a tak bych chtěl požádat jestli se zde někdo nesetkal s podobným problémem a nebo jestli neporadí kde hledat, jaký svazek kabeláže a nebo tip co zkontrolovat nebo případně na koho se obrátit na Moravě.
Opravdu budu za každou radu vděčný. Díky
Můj problém začal tím, že se mi nechtělo spouštět nezávislé topení v autě,kvůli hlášky, že je slabá baterie.
Častokrát se i stávalo, že po delší jízdě(200km) se neaktivoval s/s jelikož auto signalizovalo slabou baterii.Neměl jsem čas to řešit a tak sjem nějakou dobu jezdil(auto normálně startovalo).
Pomalu jsem byl smířený s tím, že budu kupovat novou baterku, ale v té době přišlo oznámění o svolávací akci na přidání snímače stavu akumulátoru, trochu jsem doufal , že to vyřeší můj problém. Ještě před návštěvou Fordu jsem si nechával dohrát do auta funkce navíc a vypnul s/s režim navždy.
Po svolávačce se domontoval snímač, ale auto i na nabíječce a delší jízdě hlásilo, že je slabá aku.
Takže nezbylo než koupit novou baterii,samozřejmě originální Vartu EFB se stejnými hodnotami. Nicméně ani po cestě 500km na jeden zátah se auto nedobilo, resp. hlásí nízký stav aku. Na live datech jsem zjisil, že dobíjí stabilně 14.4-15V.
Nezbylo než se vydat do Forda jestli nové čidlo nemůže být špatné. Auto tam bylo půl dne s výsledkem, že je asi nejspíše vadná kabeláž a čidla jsou ok a že by si ho tam chtěli nechat 3 dny.
Bohužel jsem auto potřeboval,takže jsem si ho odvezl s fakturou na 3,5tis kč s tím, že následný servis bude mnohem dražší a že si mám donést oba klíče, že asi vymění jednotky...
Moc jsem nebyl spokojen s celkovým přístupem a tak bych chtěl požádat jestli se zde někdo nesetkal s podobným problémem a nebo jestli neporadí kde hledat, jaký svazek kabeláže a nebo tip co zkontrolovat nebo případně na koho se obrátit na Moravě.
Opravdu budu za každou radu vděčný. Díky
Ford Mondeo MK5 2.0TDCi 132kw
- rob456
- Junior
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10.04.2018 20:03
Re: Kabeláž sledování stavu baterie Mondeo MK5 132kw
Jen se chci zeptet jaky máš rok výroby? V profilu jsem to nenašel.
Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, STLine, 2018
- Thorrko
- Junior
- Příspěvky: 273
- Registrován: 24.03.2012 19:45
- Bydliště: Ostrava
- rob456
- Junior
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10.04.2018 20:03
Re: Kabeláž sledování stavu baterie Mondeo MK5 132kw
Aha, proto se mě svolávačka netýkala. A co se obrátit na Ford.CZ?
Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, STLine, 2018
- Thorrko
- Junior
- Příspěvky: 273
- Registrován: 24.03.2012 19:45
- Bydliště: Ostrava
Re: Kabeláž sledování stavu baterie Mondeo MK5 132kw
S čím myslíš? Ti by mě odkázali na servis 

Ford Mondeo MK5 2.0TDCi 132kw
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Kabeláž sledování stavu baterie Mondeo MK5 132kw
Možná hloupá otázka, ale jaké je skutečně napětí na svorkách baterie, jestliže má auto nabíjet 14,5-15V dle dat?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2230
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Kabeláž sledování stavu baterie Mondeo MK5 132kw
Cca stejný jako to dobíjecí. Úbytek napětí mezi alternatorem a baterií bude malý.
Hned po jízdě cca 13-13,5 V. Po 24 hodinách stání 12-12,4 dle nabití baterie.
12,4 - plně dobita
12,0 - téměř vybita
Odesláno z mého SM-G970F pomocí Tapatalk
Hned po jízdě cca 13-13,5 V. Po 24 hodinách stání 12-12,4 dle nabití baterie.
12,4 - plně dobita
12,0 - téměř vybita
Odesláno z mého SM-G970F pomocí Tapatalk
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Kabeláž sledování stavu baterie Mondeo MK5 132kw
No je-li ovšem baterie v pořádku a je-li skutečně dobíjena 14-14,5V při delší jízdě tak by neměla mít po dni stání 12V, ne? Chemie je stále Pb - nabitá by měla mít 12,6-12,7 V, ne?
Možnosti jsou potom tedy:
- dobíjí se málo
- baterie je vadná
- velký klidový odběr
Možnosti jsou potom tedy:
- dobíjí se málo
- baterie je vadná
- velký klidový odběr
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2230
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Kabeláž sledování stavu baterie Mondeo MK5 132kw
Přesně tak. Chtělo by ji odpojit od auta, dobit, pockat ten den a změřit stav nabití. Potom by se vidělo kde je chyba. M.
Odesláno z mého SM-G970F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G970F pomocí Tapatalk
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
- Thorrko
- Junior
- Příspěvky: 273
- Registrován: 24.03.2012 19:45
- Bydliště: Ostrava
Re: Kabeláž sledování stavu baterie Mondeo MK5 132kw
Baterka byla dobíjena hned po koupi ještě než byla v autě. Druhý den měla 12,6V, takže ta bude nejspíše v pořádku. Je stará cca 2 týdny ... a auto se stejně chovalo i při staré baterce ... ale ta má po nabití cca 11.8 a při startu jde pod 10, takže ta už je out 

Ford Mondeo MK5 2.0TDCi 132kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 30.11.2019 23:32
Re: Kabeláž sledování stavu baterie Mondeo MK5 132kw
Věc je jasná. Řídící jednotka je z výroby nastavena tak, že nabíjí baterii na max. 80%. To ji samozřejmě ničí (sulfatace), ztráta kapacity a ve výsledku není nikdy plně nabita, jak mj. požadují všichni výrobci autobaterií. Projeví se to zejména u spotřebičů citlivých na nízké napětí, typicky jde hlavně o přídavné topení, které pak nenastartuje. Ford (ale i další automobilky, Škoda...) o tom v návodu k použití záměrně nic nepíší, jde o úlitbu ekoteroristům z Bruselu, aby se nesmyslně "ušetřilo" pár gramů CO2.
Spolehlivě to ověříš, když se podíváš na konec "-" kabelu u baterie. Pokud tam najdeš sondu proudu (u Fordu z ní jdou dráty do řídící jednotky), která posílá údaje o napětí (proudu a teplotě akumulátoru) do řídící jednotky, baterie se nabíjí na max. 80%.
Co s tím ? Je nutné připojit hardwarový adaptér (pro Fordy je potřeba měl přepínač, kterým lze přepnout dvě rychlosti sběrnice) na zásuvku CANBUS a pomocí programu FORScan se připojit na řídící jednotku BCM a vypnout monitoring baterie viz obrázek níže (jde o Ford Mondeo EcoBoost 1.6 118kW/160HP 2011, BA7 - trvalo mi 3 roky, než jsem přišel na to, proč mi nechce startovat přídavné topení, nyní bez problémů).
Je ale možné, že i po přepnutí nabíjení na 100% má baterie dost a je hotovo. Stav baterie lze zjistit pouze zátěžovým testem např. 30 A, kdy je výsledkem graf poklesu napětí v čase na 10,2 V. Jiné "měření" v servisu je pouze pro srandu králíkům a skutečný stav baterie nezjistí. Pokud je kapacita nižší než 60% je baterie KO a je potřeba koupit novou.

Spolehlivě to ověříš, když se podíváš na konec "-" kabelu u baterie. Pokud tam najdeš sondu proudu (u Fordu z ní jdou dráty do řídící jednotky), která posílá údaje o napětí (proudu a teplotě akumulátoru) do řídící jednotky, baterie se nabíjí na max. 80%.
Co s tím ? Je nutné připojit hardwarový adaptér (pro Fordy je potřeba měl přepínač, kterým lze přepnout dvě rychlosti sběrnice) na zásuvku CANBUS a pomocí programu FORScan se připojit na řídící jednotku BCM a vypnout monitoring baterie viz obrázek níže (jde o Ford Mondeo EcoBoost 1.6 118kW/160HP 2011, BA7 - trvalo mi 3 roky, než jsem přišel na to, proč mi nechce startovat přídavné topení, nyní bez problémů).
Je ale možné, že i po přepnutí nabíjení na 100% má baterie dost a je hotovo. Stav baterie lze zjistit pouze zátěžovým testem např. 30 A, kdy je výsledkem graf poklesu napětí v čase na 10,2 V. Jiné "měření" v servisu je pouze pro srandu králíkům a skutečný stav baterie nezjistí. Pokud je kapacita nižší než 60% je baterie KO a je potřeba koupit novou.

- rob456
- Junior
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10.04.2018 20:03
Re: Kabeláž sledování stavu baterie Mondeo MK5 132kw
To zní velmi zasvěceně
. Co se tedy stane s baterií-autem když se nastaví nabíjení na 100%?

Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, STLine, 2018
- bembek
- Člen klubu
- Příspěvky: 179
- Registrován: 08.05.2014 17:06
- Bydliště: KE
Re: Kabeláž sledování stavu baterie Mondeo MK5 132kw
Odpoviem otázkou. Čo sa stalo s baterkami-autami v časoch, keď sa toto kurvítko do áut ešte nemontovalo?
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium
- rob456
- Junior
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10.04.2018 20:03
Re: Kabeláž sledování stavu baterie Mondeo MK5 132kw
No jo, jenomže dnes jedno souvisí s druhým, jedno relátko strídá druhé vše má nějaké řídící jednotky a je to nějak nastavený z fabriky. Tenkřát byla olovněná baterka a jedno relátko. Jediná elektronika bylo autorádio
.

Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, STLine, 2018
- bembek
- Člen klubu
- Příspěvky: 179
- Registrován: 08.05.2014 17:06
- Bydliště: KE
Re: Kabeláž sledování stavu baterie Mondeo MK5 132kw
A čo ako? Čomu môže vadiť dobre nabitá baterka?
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů