Ahoj,
mám pojízdný hever na 2T z Autokelly, zdálo se mi, že je trochu gumový, tak jsem podle manuálu zavřel odvzdušňovací šroub, že odvzdušním. JENŽE, náhle jsem zjistil, že v manuálu to mají blbě a nejedná se o odvzdušňovací šroub, ale o POJISTNÝ VENTIL. Všude pak píšou, že se s tím, nesmí hnout o milimetr, protože je z výroby nastaven na 2 tuny.
Samozřejmě netuším, kolikrát jsem na jakou stranu otočil, co se s tím dá prosím dělat. Potřebuji zvednout auto a bojím se, aby se to neutrhlo, nebo co to má vlastně za úlohu.
Díky.
Hever 2T a pojistný ventil pístu
-
- Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 25.08.2014 14:51
- Bydliště: Liberec
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
-
- Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 25.08.2014 14:51
- Bydliště: Liberec
Re: Hever 2T a pojistný ventil pístu
Nejedná se o ventil, kterým se zavírá a otevírá, aby se hever zvedal / sklápěl, ale o pojistný ventil, ten se neutahuje. Je v určitý poloze, někde na půl cesty mezi otevřeným a zavřeným, prý se s tím nesmí hýbat. Mě zajímá co se stane, když se špatně nastaví a taky jestli se to dá nějak vyřešit, když už jsem ho rozšteloval.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9480
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hever 2T a pojistný ventil pístu
Co se stane: je to přepouštěcí ventil, a je nastavený na 2T, když budeš zvedat něco těžšího, než 2 tuny tak to nezvedneš, protože ten přepouštěcí ventil to pustí zpátky do zásobníku. Přepouštěcí ventil je pouze kulička s pérkem a šroubkem.
Pokud si sním hnul, tak to je blbý, jediná možnost je jak to nastavit, je, že ho hodně povolíš a pokusíš se zvednout auto, a s povoleným by si ho zvednout neměl. A pak budeš utahovat dokud nezvedneš auto, až ho zvedneš, tak můžeš ještě trošku utáhnout
Pokud si sním hnul, tak to je blbý, jediná možnost je jak to nastavit, je, že ho hodně povolíš a pokusíš se zvednout auto, a s povoleným by si ho zvednout neměl. A pak budeš utahovat dokud nezvedneš auto, až ho zvedneš, tak můžeš ještě trošku utáhnout

- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Hever 2T a pojistný ventil pístu
jak jsem ti psal výše, utáhni ho, a nech bejt. Stejně s ním budeš zvedat jen osobák, a to ještě vždy cca jen půlku, t.j. 600kg. 

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 25.08.2014 14:51
- Bydliště: Liberec
Re: Hever 2T a pojistný ventil pístu
Ok, díky, myslel jsem si, že to bude tak, že v případě, kdy je to těžší nežli 2T, tak se to prostě nezvedne.
Ale stáhl jsem snad 20 manuálů různých výrobců a všude jen varují jak blázni, ať na to nesaháš, ale nikde nepíšou proč. Tak jsem nevěděl co se stane. Nechápu, proč na ten šroub nedají nějaký špunt, nebo tak něco.
-Takže teď jsem to zkoušel zvedat a auto normálně šlo nahoru, asi jsem to teda trefil tak nějak správně
.
Ale stáhl jsem snad 20 manuálů různých výrobců a všude jen varují jak blázni, ať na to nesaháš, ale nikde nepíšou proč. Tak jsem nevěděl co se stane. Nechápu, proč na ten šroub nedají nějaký špunt, nebo tak něco.
-Takže teď jsem to zkoušel zvedat a auto normálně šlo nahoru, asi jsem to teda trefil tak nějak správně

- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9480
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů