Stránka 1 z 1

Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Napsal: 14.07.2019 20:39
od Hlavik
Dobrý den,

Mám takový krátký dotaz. Ma tento motor váhu vzduchu?
Při volnobehu mi za jízdy kolisani otacky, když auto stojí tak drží jak přibite. Jeden mechanik mi řekl. Vadna vaha vzduchu. Další 2: tento motorku váhu vzduchu nemá?
Děkuji za odpověď.
Ide

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Napsal: 14.07.2019 21:06
od jenikHK
Ahoj, tato motorizace váhu vzduchu nemá.
Má MAP senzor, resp. TMAP (zároveň měří tlak vzduchu v sání a teplotu).
Ohledně kolísání otáček se dost řešilo zde:
viewtopic.php?f=68&t=33449&st=0&sk=t&sd=a&start=300

Svíčky, čistá škrtící klapka a TMAP je základ.

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Napsal: 22.07.2019 22:07
od jarous350
Řešilo se dost, nevyřešilo skoro nic :-) Mně výměna TMAP nepomohla.

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Napsal: 25.07.2019 20:09
od Hlavik
Tak za posledních 14 dní najeto 1500 km většina po dálnicích .... dnes znojmo praha a zpět. Auto po dosažení cca 2700 otáček zaskube (většinou pri potřebě výkonu) a pak jakoby mě někdo chytl za kufr a už to tak nezrychluje. Ma to i takový divný chod - na 4. A 5. Při seslapnuti plynu se sice ozve motor ale výkon se nedostaví. Zrychluje pomalu. Když ale dosáhnou na rovině 130 140 a lechtam plyn tak jede slušně.. Dnes jsem natankovat vervu 100 a žádná změna. Navic spotreba na teto trase cca 8 litru, coz je tak o 1 - 1.5 vic nez drive. Mohl by to být ucpané katalyzátor?
Diagnostika drive nic neukázala...

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Napsal: 25.07.2019 20:12
od Jemar
Tlak paliva na vstřikovací liště je v pořádku? Stálý tlak 3,6-4 bary.

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Napsal: 25.07.2019 20:37
od jenikHK
Škubání pod plným zatížením kolem 2700 otáček řeším také. Pokud se hodně mění styl jízdy(okresky), neprojeví se. Objeví se po delší jízdě na dálnici a zhoršuje se s rostoucí venkovní teplotou (v zimě zmizí).
Vše mi ukazuje na váznoucí EGR ventil.
Zkus odpojit konektor EGR, zda cukání zmizí. Ale pozor, odpojení EGR povede k rozsvícení kontrolky motoru - bude třeba vymazat chybu po připojení konektoru.

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Napsal: 25.07.2019 21:27
od Hlavik
Jeste jedna vec: kdyz jsem vyhodil v klesanich rychlost tak otáčky lítali jak silene - 1200 až třeba 500 tak že to o pomalu chcipalo tak jsem toho nechal
EGR ventil. Zkusím dekuji

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Napsal: 13.08.2019 15:21
od Hlavik
Ještě takový krátký dotaz. Zvládnu vyměnit TMPA sám? Kde ho přesně najdu?
Normalne bych do toho sam nevrtal, ale můj mechanik je bohuzel na delší dovolené ...

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Napsal: 27.08.2019 15:03
od jarous350
Jak už jsem psal, stejný problém mám taky a i další uživatelé. Výměna TMAP u mě nepomohla vůbec ničemu.

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Napsal: 29.10.2019 20:06
od Hlavik
Tak problém vyřešen- vyměněny lambda sondy - zlepšení male, následně senzor tlaku plus současné vyčištěná klapka a opravena netesnost ve filterboxu. Teď vše Ok. Motor jako nový...snad to někomu pomůže

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Napsal: 30.10.2019 12:21
od jarous350
A co přesně bylo s lambdou? Úplně KO nebo jen pomalá? Zjistil jsi to diagnostikoku? Předpokládám, že jsi měnil jenom jednu (první) lambdu.

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Napsal: 30.10.2019 21:12
od Hlavik
Vyměnil jsem obě 2. Dal jsem tam Denso.