Stránka 1 z 2
Výměna plynového pedálu
Napsal: 05.03.2019 16:22
od Chucek
Ahoj Forďáci,potřeboval bych vyměnit plynový pedál.Chci se zeptat,jestli se musí nový pedál nějak spárovat s řídící jednotkou,nebo ho jen připojím místo starého.Motor 2.0i,107Kw.Díky za odpovědi.

Napsal: 05.03.2019 19:17
od djdekl
Nemusi
Re: Výměna plynového pedálu
Napsal: 05.03.2019 21:58
od Chucek
Díky...
Re: Výměna plynového pedálu
Napsal: 08.03.2019 18:02
od Ma.rt
Nad touhle otazkou vzdycky premyslim, kdyz menim pylovy filtr, kdy se musi odsroubovat plynovy pedal. Lepsi by bylo jej uplne odpojit, ale je tam obrazek, ze se to delat nema. Tak jsem si rikal, jestlo by se neco rozhodilo v ridici jednotce. Pokud nic, tak pak nerozumim tomu dopruceni nerozpojovat

Výměna plynového pedálu
Napsal: 08.03.2019 21:00
od Adow
Je to v podstatě potenciometr, možná je to tak napřesno, že změnou odporu kontaktu (jeho opotřebením) dojde následně ke změně funkce celého pedálu.. Jinakĺ si to nedovedu vysvětlit.
Re: Výměna plynového pedálu
Napsal: 08.03.2019 21:49
od jenikHK
Já tomu rozumím tak, ze konektor je dimenzovan na jisty počet spojeni/rozpojeni. Zde tuším cccca 10x, takže pro výměnu filtru neni úplně dobré jej, vice-méně zbytečně, rozpojovat.
S tim souvisí zřejmě ten přechodový odpor, jak zminuje Adow.
Re: Výměna plynového pedálu
Napsal: 08.03.2019 23:15
od Ma.rt
10 rozpojeni? Doufam, ze totez neplati pro konektory na svetlech

Napsal: 09.03.2019 08:25
od djdekl
Kontakty jsou tam zlaceny, takze se to pak osoupe a dava jiny hodnoty.
Re: Výměna plynového pedálu
Napsal: 09.03.2019 08:51
od Ma.rt
zlatej plyn s lankem

na druhy strane jeste je elektromotor na skrtici klapce, zbytecny prodrazeni v dobe, kdy se skrti kazda koruna (bohuzel casto v mene vhodnych oblastech)

Re: Výměna plynového pedálu
Napsal: 09.03.2019 16:35
od jenikHK
Jenže s plynem na bowdenu se mnohem hur dosahuje prislusna Euro specifikace. A dal potřebuješ další nezávislý system na řízení volnobehu, volnobezny ventil. Takže ve výsledku muze byt elektronika dokonce levnější.
Ale osobně mam teda taky radši plyn na bowden a zrovna u Duratecu je to sakra znát.
Re: Výměna plynového pedálu
Napsal: 10.03.2019 11:35
od Ma.rt
S temi emisemi mas asi pravdu. Mne tam vadi to zpozdeni. S lankem plyn reagoval okamzite. Sice jsem si zvyknul, ale kdyz presednu do starsi Fiesty, tak si rikam, ze ten plyn je paradni, i kdyz to auto zrovna moc nejede

Re: Výměna plynového pedálu
Napsal: 11.03.2019 07:50
od robbert
Pokud ti vadí zpoždění u Mondea, tak si nikdy nesedej do Tuarega.
Tam je prodleva motoru a převodovky někdy až 3 vteřiny. To je teprve síla. A podle testu je to problém všech motoru s 3,0 TDI. Takže tady zlatý Ford.
Re: Výměna plynového pedálu
Napsal: 11.03.2019 08:20
od Ma.rt
3 vteriny? Tak to je normalne životu nebezpecne...

jak jsem psal, uz jsem si zvyknul... co mi asi nejvic vadi, ze to trochu samo upravuje plyn pri rozjizdeni (ja se bezne rozjizdim na rovine z cca 1000 ot. a obcas se mu to asi nelibi) a pri meziplynu se musi pedal poradne proslapnout, abych ty otacky dostal, kam potrebuju. Jinak je fakt, ze pri ustalene rychlosti na tempomat je spotreba nizsi, nez kdyz jedu s nohou na plynu..mozna to je ten "ekologicky" efekt

Re: Výměna plynového pedálu
Napsal: 11.03.2019 21:09
od Chucek
Tak pedál jsem vyměnil,ale můj problém trvá dál.Jde o to,že při nastartování za studena vyletí otáčky nahoru(to je zřejmě normální)ale jak jdou dolů,tak klesnou tak moc,až motor chcípne.Druhý start už probíhá v pohodě-otáčky jdou nahoru a spadnou tak na 900 asi a drží.Mohla by to dělat třeba ještě škrtící klapka?
Doteď jsem měl jen naftu,tak u tohoto motoru tápu.Díky za odpovědi.
Re: Výměna plynového pedálu
Napsal: 11.03.2019 22:16
od Ma.rt
Tohle vypada, jako kdyby nefungovalo neco jako automaticky sytic

ja teda mam na studenem motoru volnobeh cca 1100 ot. 900 je podle me malo. Co diagnostika?