Začíná se mi na autě starém 30 000 km/ 2 roky objevovat takový nešvar.
Když řadím při ohřátém motoru (delší jízda), tak při řazení ze čtyřky nebo pětky mi s vyšlápnutou spojkou vyjedou otáčky na 3000. Tam tak 5 vteřin vydrží a pak neochotně klesají. Při řazení ze trojky je to tak 2200. Na neutrál to tlačí 1500-1600.
Není to pokaždé, ale za poslední dva měsíce už počtvrté.
Při zastavení a vypnutí motoru je pak vše v pořádku.
Ptal jsem se v servise - slušně mě poslali ..... až tam. Budou něco řešit až mi naskočí chybová hláška.
Nemáte šajn co to může být ?
Dík
Kolísání otáček při řazení - benzin 77kW
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 01.12.2014 12:12
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: Kolísání otáček při řazení - benzin 77kW
Čau, nevím, jestli je to po roce od dotazu ještě relevantní, ale podobnou věc, co popisuješ, jsem taky na svém FF3 zaznamenal. V mém případě se tak dělo při přeřazení. Když jsem vyšlápl spojku a sundal nohu z plynu při řazení např. 3->4, tak otáčky zůstaly chvíly jakoby viset na určité hodnotě. A až případně po chvíli bez zařazení spadly. Nemám to sice vůbec ničím podložené, ale vůbec bych se nedivil, pokud by ta elektronika dělala automatický "rev matching". Prostě že když to roztáhneš třeba na trojku do 3500, sešlápneš spojku a sundáš nohu z plynu, tak otáčky spadnou třeba do 2200 (namísto toho, aby spadly až na volnoběh). A to vychází na hodnotu, kolik ti při stejné rychlosti bude točit čtverka. Takže potom je při pouštění spojky do záběru ten proces takový sametovější, protože se motor už točí takovou rychlostí, jakou se bude točit na dalším převodovém stupni při stejné rychlosti, takže ti to při uvolnění spojky prakticky nikdy neškubne.
Ale jak říkám - tohle je jenom můj tip na základě toho, co jsem nějak tak vypozoroval
Ale jak říkám - tohle je jenom můj tip na základě toho, co jsem nějak tak vypozoroval

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů