Zamaštěný motor - nahoře
Napsal: 10.09.2018 20:11
Zdar,
cca po měsíci jsem otevřel kapotu a s překvapením jsem zjistil, že motor až po svody je na řadě míst dost zamaštěný, což nikdy nebývalo.
(Motor Zetec 1,6l benzín, FoFo I. z r. 2002)
Nejvíc oleje bylo okolo “fajfek“ k svíčkám. Konkrétní únik ale nemůžu najít ani při zapnutém motoru. Víčko k oleji drželo taky pevně.
Nejvíc podezřívám jednu hnědou hadičku, která má na jednom místě prasklou vnější izolaci, ale nic z ní viditelně v tom místě neteče. Preventivně bych ji nechal vyměnit, co myslíte? K čemu tam vlastně je?
Taky jsem zjistil, že ta jedna „fajfka“ ke svíčce má ulomený vršek. To před tím taky nebylo. Ani nevím, jak to mohlo prasknout... Myslíte, že to souvisí? Má cenu to taky nechat měnit?
Olej jsem utřel a po ujetí dalších cca 130 km se zdá, že se už nikde mastnota neobjevila.
Jinak auto jede normálně, kontrolka oleje mi nesvítí, auto dlouhodobě žere olej (asi litr na cca 2000 km), ale emise jsou bez problémů. Najeto cca 150kkm.
Předem díky za Vaše rady!
cca po měsíci jsem otevřel kapotu a s překvapením jsem zjistil, že motor až po svody je na řadě míst dost zamaštěný, což nikdy nebývalo.
(Motor Zetec 1,6l benzín, FoFo I. z r. 2002)
Nejvíc oleje bylo okolo “fajfek“ k svíčkám. Konkrétní únik ale nemůžu najít ani při zapnutém motoru. Víčko k oleji drželo taky pevně.
Nejvíc podezřívám jednu hnědou hadičku, která má na jednom místě prasklou vnější izolaci, ale nic z ní viditelně v tom místě neteče. Preventivně bych ji nechal vyměnit, co myslíte? K čemu tam vlastně je?
Taky jsem zjistil, že ta jedna „fajfka“ ke svíčce má ulomený vršek. To před tím taky nebylo. Ani nevím, jak to mohlo prasknout... Myslíte, že to souvisí? Má cenu to taky nechat měnit?
Olej jsem utřel a po ujetí dalších cca 130 km se zdá, že se už nikde mastnota neobjevila.
Jinak auto jede normálně, kontrolka oleje mi nesvítí, auto dlouhodobě žere olej (asi litr na cca 2000 km), ale emise jsou bez problémů. Najeto cca 150kkm.
Předem díky za Vaše rady!