Stránka 1 z 1

Zamaštěný motor - nahoře

Napsal: 10.09.2018 20:11
od odjinud
Zdar,

cca po měsíci jsem otevřel kapotu a s překvapením jsem zjistil, že motor až po svody je na řadě míst dost zamaštěný, což nikdy nebývalo.
01.jpg
(Motor Zetec 1,6l benzín, FoFo I. z r. 2002)

Nejvíc oleje bylo okolo “fajfek“ k svíčkám. Konkrétní únik ale nemůžu najít ani při zapnutém motoru. Víčko k oleji drželo taky pevně.

Nejvíc podezřívám jednu hnědou hadičku, která má na jednom místě prasklou vnější izolaci, ale nic z ní viditelně v tom místě neteče. Preventivně bych ji nechal vyměnit, co myslíte? K čemu tam vlastně je?
02.jpg
05.jpg
03.jpg


Taky jsem zjistil, že ta jedna „fajfka“ ke svíčce má ulomený vršek. To před tím taky nebylo. Ani nevím, jak to mohlo prasknout... Myslíte, že to souvisí? Má cenu to taky nechat měnit?
04.jpg

Olej jsem utřel a po ujetí dalších cca 130 km se zdá, že se už nikde mastnota neobjevila.

Jinak auto jede normálně, kontrolka oleje mi nesvítí, auto dlouhodobě žere olej (asi litr na cca 2000 km), ale emise jsou bez problémů. Najeto cca 150kkm.

Předem díky za Vaše rady!

Re: Zamaštěný motor - nahoře

Napsal: 10.09.2018 20:44
od miki21
V té "poškozené hadiče" vedou vodiče k čidlu teploty hlavy- tam olej nehledej. :mrgreen:
Fajfka na svíčce může dělat neplechu, ale pokud motor za jízdy neškube, nebo nedělá jiný bordel, tak to na zapalování nejspíš nemá vliv.
Olej při svíčkách má většinou příčinu v těsnění víka ventilů. Je tu na fóru kolem toho spousta témat- použij funkci hledat.

Re: Zamaštěný motor - nahoře

Napsal: 11.09.2018 10:21
od odjinud
Diky za info! Mrknu na ty temata k tesneni vika ventilu. Jen jeste jeden rychly dotaz - je to nejak fatal, ze by me to nechalo ted nekde ve stychu, nez se to rozhoupu nejak resit?

On ten olej byl treba i na svodech...

Re: Zamaštěný motor - nahoře

Napsal: 11.09.2018 10:33
od Tomin123
Pokud to tlaci olej kolem vicka, tak je pricina v ucpane/spatne hadicce odvetrani klikove skrine.
Resit drive, nez pozdeji. (motor tlakuje uvnitr a to pro nej neni dobre)