Hvízdání řemenu 1.6 TDCI 80kw
Napsal: 09.01.2018 17:49
Zdravím,
už asi měsíc řeším problém s hvízdajícím řemenem.
Začalo to při teplotě okolo -5C. Ráno jsem nastartoval a začal hvízdat řemen. Ne úplně tak hlasitě jako to dělá u starých aut, ale lehce.
Od té doby to dělá furt. I když je +10.
Vyměnil jsem 2x řemen (zkoušel jsem FEBI a pak jeden od firmy GATES, který má prý zvládat lehkou nerovnost řemenic), napínací kladku, řemenici u klikové hřídele. Stále nic. Pokud sundám řemen, motor si krasně přede.
Už mi zůstal teda jenom alternátor nebo klimatizace.
Alternátor - řemenice je bez vůle, volnoběžka funguje - šroubovákem jsem zapřel alternátor a zkusil řemenici otočit. Na jednu stranu šla na druhou otočit nešla. Takže volnoběžka ok.
Klimatizace - a tady si nejsem jistý...řemenice má vůli pár mm. Ale ta samotná část, která se má otáčet po sepnutí vůli nemá. Další věc co mě dnes zaujala, že se vlastně po sepnutí klimatizace ta vnější část netočí, ale to je možná tím, že jsem to zkoušel při dvou stupních nad nulou. Takže by se spojka nesepla kvůli nízké teplotě? A nebo je v té el. mag spojce něco špatně a měla by se sepnout při zapnutí klimatizace i při tak nízké teplotě? Je moc složité vyměnit el. mag spojku a řemenici na klimakopresoru?
už asi měsíc řeším problém s hvízdajícím řemenem.
Začalo to při teplotě okolo -5C. Ráno jsem nastartoval a začal hvízdat řemen. Ne úplně tak hlasitě jako to dělá u starých aut, ale lehce.
Od té doby to dělá furt. I když je +10.
Vyměnil jsem 2x řemen (zkoušel jsem FEBI a pak jeden od firmy GATES, který má prý zvládat lehkou nerovnost řemenic), napínací kladku, řemenici u klikové hřídele. Stále nic. Pokud sundám řemen, motor si krasně přede.
Už mi zůstal teda jenom alternátor nebo klimatizace.
Alternátor - řemenice je bez vůle, volnoběžka funguje - šroubovákem jsem zapřel alternátor a zkusil řemenici otočit. Na jednu stranu šla na druhou otočit nešla. Takže volnoběžka ok.
Klimatizace - a tady si nejsem jistý...řemenice má vůli pár mm. Ale ta samotná část, která se má otáčet po sepnutí vůli nemá. Další věc co mě dnes zaujala, že se vlastně po sepnutí klimatizace ta vnější část netočí, ale to je možná tím, že jsem to zkoušel při dvou stupních nad nulou. Takže by se spojka nesepla kvůli nízké teplotě? A nebo je v té el. mag spojce něco špatně a měla by se sepnout při zapnutí klimatizace i při tak nízké teplotě? Je moc složité vyměnit el. mag spojku a řemenici na klimakopresoru?