Stránka 1 z 2
zakryti spodku vzadu u kombajnu
Napsal: 02.07.2007 14:43
od StreetPro
koukal jsem pod auto na zvedaku a vzadu je totalne neřešená aerodynamika, zadni naraznik a prakticky cela část od zadních kol dozadu tvoří obrovskou kapsu na vzduch... jsem spíš přes Bmw a tam důsledným zakrytím spodku vzadu došlo k redukci špinění kufru + snížení spotřeby + zvýšení Vmax (při srovnání této oblasti v tunelu u řady e46 a e90 - nová trojka)... je to sice o hruškách a jablkách, ale princip je úplně stejnej, stačí od zadní nápravy zadeklovat přázdnej prostor až po spodní hranu zadního nárazníku... zkoušel to někdo? nejspíš to udělám, ptám se jestli tam pak není problém s rezonancí od tlumiče výfuku nebo tak něco... přijde mi divný, proč to neudělali už ve fabrice... asi to u Fordu moc neprožívaj

)
Napsal: 02.07.2007 14:56
od chmelko
zaujímava poznámka...a ako chceš vyriešit výfukove vedenie? zmestil by sa ten kryt pod neho?
Napsal: 02.07.2007 15:50
od StreetPro
vyfuk je jen na jedne strane, kryt bude koncit kousek od nej (kvuli klepani a teplu), udelam jej z 2mm nerez plechu nebo 3mm plastu co mam doma... u toho bawce taky neni zakryty vyfuk, mezera kolem nej neni uz takova tragedie, problem je ta obrovska zalomena kapsa zadniho narazniku + nezadeklovanej prostor za kolama, toci se v tom vzduch a dela to hroznej bordel za/pod autem... staci uplne malo a je to nekde zcela jinde
Napsal: 02.07.2007 15:54
od Alonso68
Až to vyřešíš, dej sem fotky a popiš praktické zkušenosti. Tenhle "tuning" asi bude zajímat víc lidí.
Napsal: 14.08.2007 15:00
od hami
StreetPro: pokrocil si so zadnym krytom? mna by to zaujimalo tiez hlavne z toho dovodu ze ked prsi tak zadne okno mam totalne za ...
Napsal: 15.08.2007 09:50
od StreetPro
bohuzel nemam cas, ale nic tomu nebrani, staci to vyrezat z lepenky (sablona) a pak z materialu dle gusta... uchyceni vychazi na vyztuze narazniku a na napravnici, jsou tam i volne vhodne otvory... na bocich to spojit s lemama narazniku, je tam prostor...
Napsal: 15.08.2007 11:24
od hami
jasne ale vies ako sa hovori. 1x vidiet je lepsie ako 10x pocut

. Tiez nevychadza cas.
Napsal: 15.08.2007 13:00
od petnov
Chtěl bych reagovat na vaší diskusi.Brácha si koupil Toyotu Avensisi Kombi, tak jsem to prohlížel a dostal se i do spodu.Zaujal mě spodníkryt zadní části podvozku, která drží i zadní zástěrky.Až se tu zase ukáže tak to vyfotím a dám fotky k dispozici, myslím, že je to to co hledáte alespoň částečně. Mě to vyřeší držáky zástěrek na fofo.
Napsal: 15.08.2007 13:06
od misoo
Alonso68 píše:Až to vyřešíš, dej sem fotky a popiš praktické zkušenosti. Tenhle "tuning" asi bude zajímat víc lidí.
presne tak, tiez by ma to zaujimalo

Napsal: 15.08.2007 13:13
od georgic
myslím,že by to nemělo chybu, obvzvlášť používají-li to i jiné automobilky tak to má určitě něco do sebe.
Napsal: 28.08.2007 23:41
od vitus1
mno me by tohle taky docela dosti zajímalo....tak až budou fotečky tak na to juknu

Re: zakryti spodku vzadu u kombajnu
Napsal: 23.04.2008 22:05
od 2es
Zdravim panove,
v oblasti aerodynamiky mam jiste skusenosti, tak si dovolim uvest vsehno na pravou miru. Na celou vec sa musi nahlizet ze dvou hledisk:
1) tehnicke hledisko
aerodynamika
cela stredni podlaha, palivova nadrz i nosnik zadni baprvy tvori temer jednu ronvinu. vana na rezervu cela zadni podlaha je o neco vys nez ten kus zeleza zadni napravy. z pohledu proudeni je cela tato zadni cast ve stinu, v oblasti turbulentiho proudeni.
laicky receno, proud vzduchu pod vozem je odklonen a vubec nevyplachuje tuhle oblast.
(tezko se o tom pise, kdyz to nemuzu namalovat a detailne popsat, proste mi musite verit)
spineni
spineni jako takove je aditivni -tzn. cim dele pojedete tim viece bude zad vozu spinava. pokud zakrytovani spodku zlepsi situaci, tak po 200-300 km ste na tom uplne stejne jako bez krytu.
2)ekonomicke hledisko
kazdy vyrobce zvazuje co ma jeste "technologicky" prinos. pokud plastovy kryt za nekolik stovek prinasi 0,0prd a bezny zakaznik-ridic nema sacni ten prinos poznat, tak osud takoveho krytu je zpeceten . (neco jineho je motorsport, kde se jiz hleda ten povestny prd)
ja osobne to mam zakrytovane i to jen z duvodu lepsi ochrany pred korozi.
Re: zakryti spodku vzadu u kombajnu
Napsal: 23.04.2008 22:12
od chmelko
podla mna ale ak niečo hermeticky neuzavrieš, nespomalíš tým tvorbu rozkladu (vzniku korozie) ale opačne ju zrýchliš, pretože dovolíš,aby sa tam vytvarala vlhka mikrokultura, ktorá sa nevyvetra tak skoro,ako ked to nieje prykryte... (krásny prípad su nalapene podbehy)
Re: zakryti spodku vzadu u kombajnu
Napsal: 25.04.2008 11:09
od lubec
2es: nemáš aj nejaké foto toho zakrytovania? Ak máš, tak by si sem mohol hodiť

Re: zakryti spodku vzadu u kombajnu
Napsal: 28.04.2008 21:38
od 2es
to chmelko
mas i nemas pravdu. pokud neco hermeticky uzavres, tak stejne ti v tom prostoru zustane vzdusni vhlkost a ta pak pri poklesu teploty kondenzuje na stenach.
nekdo na zacatku tady spominal bmw, ti jsou v teto oblasti hodne daleko. skutecne jejich zakrytovani plni obe funkce aerodynamika + antikorozni ochrana. (pod plastem nenajdes ani gram plastizolu)
skutecne se mi nechce tady delat prednasku. mozna se nekdy sejdeme u piva a muzeme se o tom pobavit a pocmarat par papiru.
kto nechce cekat doporucuji W.H. HUCHO Aerodynamics of Road Vehicles je psana v ang.j. a mozna i nem.j. ma kolem 1000 stranek a stoji asi 100 dolaru.
to lubec
foto nemam. muzu nafotit, ale neslibuji. (mozna az koncem leta)