
zakryti spodku vzadu u kombajnu
- StreetPro
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pha/CL/Brno
- Kontaktovat uživatele:
zakryti spodku vzadu u kombajnu
koukal jsem pod auto na zvedaku a vzadu je totalne neřešená aerodynamika, zadni naraznik a prakticky cela část od zadních kol dozadu tvoří obrovskou kapsu na vzduch... jsem spíš přes Bmw a tam důsledným zakrytím spodku vzadu došlo k redukci špinění kufru + snížení spotřeby + zvýšení Vmax (při srovnání této oblasti v tunelu u řady e46 a e90 - nová trojka)... je to sice o hruškách a jablkách, ale princip je úplně stejnej, stačí od zadní nápravy zadeklovat přázdnej prostor až po spodní hranu zadního nárazníku... zkoušel to někdo? nejspíš to udělám, ptám se jestli tam pak není problém s rezonancí od tlumiče výfuku nebo tak něco... přijde mi divný, proč to neudělali už ve fabrice... asi to u Fordu moc neprožívaj
)

- StreetPro
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pha/CL/Brno
- Kontaktovat uživatele:
vyfuk je jen na jedne strane, kryt bude koncit kousek od nej (kvuli klepani a teplu), udelam jej z 2mm nerez plechu nebo 3mm plastu co mam doma... u toho bawce taky neni zakryty vyfuk, mezera kolem nej neni uz takova tragedie, problem je ta obrovska zalomena kapsa zadniho narazniku + nezadeklovanej prostor za kolama, toci se v tom vzduch a dela to hroznej bordel za/pod autem... staci uplne malo a je to nekde zcela jinde
- Alonso68
- Junior
- Příspěvky: 216
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: u Staré Boleslavi
- Kontaktovat uživatele:
- hami
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 8,(SVK-Presov)
- Kontaktovat uživatele:
- StreetPro
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pha/CL/Brno
- Kontaktovat uživatele:
- hami
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 8,(SVK-Presov)
- Kontaktovat uživatele:
- petnov
- Junior
- Příspěvky: 230
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nová Role,okr. Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Chtěl bych reagovat na vaší diskusi.Brácha si koupil Toyotu Avensisi Kombi, tak jsem to prohlížel a dostal se i do spodu.Zaujal mě spodníkryt zadní části podvozku, která drží i zadní zástěrky.Až se tu zase ukáže tak to vyfotím a dám fotky k dispozici, myslím, že je to to co hledáte alespoň částečně. Mě to vyřeší držáky zástěrek na fofo.
FoFo 1.6i 16V 74kW Trend,silver, kombi, r.v. 2004, můj druhý

FoFo 1.6i 16V 74kW Trend, Tm. Modrá, HTB, r.v. 1999, můj první

FoFo 1.6i 16V 74kW Trend, Tm. Modrá, HTB, r.v. 1999, můj první
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
- vitus1
- Pokročilý
- Příspěvky: 684
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 23.04.2008 12:55
Re: zakryti spodku vzadu u kombajnu
Zdravim panove,
v oblasti aerodynamiky mam jiste skusenosti, tak si dovolim uvest vsehno na pravou miru. Na celou vec sa musi nahlizet ze dvou hledisk:
1) tehnicke hledisko
aerodynamika
cela stredni podlaha, palivova nadrz i nosnik zadni baprvy tvori temer jednu ronvinu. vana na rezervu cela zadni podlaha je o neco vys nez ten kus zeleza zadni napravy. z pohledu proudeni je cela tato zadni cast ve stinu, v oblasti turbulentiho proudeni.
laicky receno, proud vzduchu pod vozem je odklonen a vubec nevyplachuje tuhle oblast.
(tezko se o tom pise, kdyz to nemuzu namalovat a detailne popsat, proste mi musite verit)
spineni
spineni jako takove je aditivni -tzn. cim dele pojedete tim viece bude zad vozu spinava. pokud zakrytovani spodku zlepsi situaci, tak po 200-300 km ste na tom uplne stejne jako bez krytu.
2)ekonomicke hledisko
kazdy vyrobce zvazuje co ma jeste "technologicky" prinos. pokud plastovy kryt za nekolik stovek prinasi 0,0prd a bezny zakaznik-ridic nema sacni ten prinos poznat, tak osud takoveho krytu je zpeceten . (neco jineho je motorsport, kde se jiz hleda ten povestny prd)
ja osobne to mam zakrytovane i to jen z duvodu lepsi ochrany pred korozi.
v oblasti aerodynamiky mam jiste skusenosti, tak si dovolim uvest vsehno na pravou miru. Na celou vec sa musi nahlizet ze dvou hledisk:
1) tehnicke hledisko
aerodynamika
cela stredni podlaha, palivova nadrz i nosnik zadni baprvy tvori temer jednu ronvinu. vana na rezervu cela zadni podlaha je o neco vys nez ten kus zeleza zadni napravy. z pohledu proudeni je cela tato zadni cast ve stinu, v oblasti turbulentiho proudeni.
laicky receno, proud vzduchu pod vozem je odklonen a vubec nevyplachuje tuhle oblast.
(tezko se o tom pise, kdyz to nemuzu namalovat a detailne popsat, proste mi musite verit)
spineni
spineni jako takove je aditivni -tzn. cim dele pojedete tim viece bude zad vozu spinava. pokud zakrytovani spodku zlepsi situaci, tak po 200-300 km ste na tom uplne stejne jako bez krytu.
2)ekonomicke hledisko
kazdy vyrobce zvazuje co ma jeste "technologicky" prinos. pokud plastovy kryt za nekolik stovek prinasi 0,0prd a bezny zakaznik-ridic nema sacni ten prinos poznat, tak osud takoveho krytu je zpeceten . (neco jineho je motorsport, kde se jiz hleda ten povestny prd)
ja osobne to mam zakrytovane i to jen z duvodu lepsi ochrany pred korozi.
-
- Test driver
- Příspěvky: 9136
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: zakryti spodku vzadu u kombajnu
podla mna ale ak niečo hermeticky neuzavrieš, nespomalíš tým tvorbu rozkladu (vzniku korozie) ale opačne ju zrýchliš, pretože dovolíš,aby sa tam vytvarala vlhka mikrokultura, ktorá sa nevyvetra tak skoro,ako ked to nieje prykryte... (krásny prípad su nalapene podbehy)
- lubec
- Pokročilý
- Příspěvky: 591
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trenčín SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: zakryti spodku vzadu u kombajnu
2es: nemáš aj nejaké foto toho zakrytovania? Ak máš, tak by si sem mohol hodiť 

Ford Focus hatchback 1,8TDDi GHIA, 110+PS, 243+Nm, 12/2000, lightning blue, MOMO S-five black 17", H&R TwinTube-40-70mm, K&N, Alpine IVA-D511RB, chrom, airbrush...
FOTOGALÉRIA
Ford Transit 350L MR FWD Trend,2.2TDCi 140PS 350Nm,r.2013,frozen white
FOTOGALÉRIA
Ford Transit 350L MR FWD Trend,2.2TDCi 140PS 350Nm,r.2013,frozen white
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 23.04.2008 12:55
Re: zakryti spodku vzadu u kombajnu
to chmelko
mas i nemas pravdu. pokud neco hermeticky uzavres, tak stejne ti v tom prostoru zustane vzdusni vhlkost a ta pak pri poklesu teploty kondenzuje na stenach.
nekdo na zacatku tady spominal bmw, ti jsou v teto oblasti hodne daleko. skutecne jejich zakrytovani plni obe funkce aerodynamika + antikorozni ochrana. (pod plastem nenajdes ani gram plastizolu)
skutecne se mi nechce tady delat prednasku. mozna se nekdy sejdeme u piva a muzeme se o tom pobavit a pocmarat par papiru.
kto nechce cekat doporucuji W.H. HUCHO Aerodynamics of Road Vehicles je psana v ang.j. a mozna i nem.j. ma kolem 1000 stranek a stoji asi 100 dolaru.
to lubec
foto nemam. muzu nafotit, ale neslibuji. (mozna az koncem leta)
mas i nemas pravdu. pokud neco hermeticky uzavres, tak stejne ti v tom prostoru zustane vzdusni vhlkost a ta pak pri poklesu teploty kondenzuje na stenach.
nekdo na zacatku tady spominal bmw, ti jsou v teto oblasti hodne daleko. skutecne jejich zakrytovani plni obe funkce aerodynamika + antikorozni ochrana. (pod plastem nenajdes ani gram plastizolu)
skutecne se mi nechce tady delat prednasku. mozna se nekdy sejdeme u piva a muzeme se o tom pobavit a pocmarat par papiru.
kto nechce cekat doporucuji W.H. HUCHO Aerodynamics of Road Vehicles je psana v ang.j. a mozna i nem.j. ma kolem 1000 stranek a stoji asi 100 dolaru.
to lubec
foto nemam. muzu nafotit, ale neslibuji. (mozna az koncem leta)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů