cukání na lpg
-
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 03.11.2008 11:52
cukání na lpg
Ahojte chlapi, mám tady jeden pekelný případ.
Auto mi začalo na lpg strašně cukat, začne problikávat kontrolka motoru. když přepnu na benzín auto jede okamžitě úplně krásně. jezdím třeba 100 km na benzín, znova přepínám na lpg a ono to jede úplně normálně i na lpg. takhle je to pořád dokola.
samozřejmě jsem byl v servisu lpg, kde mě akorát sklepli odtrh na svíčkách,asi týden to bylo v pohodě,a dneska to zase cukalo. na benzín v pohodě. myslíte že jsou svíčky k.o? jsou tam motorcrafty najeto asi 10 000km .díky za rady
Auto mi začalo na lpg strašně cukat, začne problikávat kontrolka motoru. když přepnu na benzín auto jede okamžitě úplně krásně. jezdím třeba 100 km na benzín, znova přepínám na lpg a ono to jede úplně normálně i na lpg. takhle je to pořád dokola.
samozřejmě jsem byl v servisu lpg, kde mě akorát sklepli odtrh na svíčkách,asi týden to bylo v pohodě,a dneska to zase cukalo. na benzín v pohodě. myslíte že jsou svíčky k.o? jsou tam motorcrafty najeto asi 10 000km .díky za rady
Ford focus II, 1,6 16V, lpg,74 kw, r.v.2005, silver moondust
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: cukání na lpg
Pokud problikávala kontrolka motoru, měla by být zapsaná v ŘJ motoru nějaká chyba. Můj tip je seřídit LPG mapy podle benzínových. Pokud jsou hodně rozdílné, navzájem se přes adaptace ovlivňují a způsobuje to trable. Může to být samozřejmě i něco jiného, tohle je věštění z křišťálové koule.... 

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: cukání na lpg
To je zasa co za somarinu davat do 1.6tky s beztak celkom solidnou spotrebou LPG ??? Ten motor je slaby, LPG mu aj z tych par malo koni co ma cosi zoberie a nebude to zdochlina, ale skapata zdochlina. Navyse s poukazom na pruser v podobe podpalenych ventilov, kedze tento motor pokial si dobre pamatam nema hydrostely. Pokial si to tak kupil, vobec by som to LPG nepouzival a dal ho demontovat, pokial si to tam nechal namontovat sam, ehm, ehm.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: cukání na lpg
V12: Výbornej názor
Jinak hydroštely si pamatuješ dobře, nejsou. Při LPG to akorát chce časteji vůle kontrolovat a případně seřídit. Ekonomika provozu ... LPG jednoznačně vede (pro mě znamená úsporu desetitisíců ročně). Jo a co se týče zdechliny, tak já za tou svojí zdechlinou tahám tunovej karavan a nemám důvod si stěžovat. Mám sice 1.8, ale předtím jsem měl několik 1.6 a ten rozdíl není zase až tak zásadní. Takže buď s tím motorem neumíš jezdit nebo máš diametrálně jiný požadavky na jízdu než většina lidí. Můj názor je zase například takovej, že 100 koní pro auto stačí, ovšem pro motorku je to málo.
Juradu: Nemůže bejt v prdeli nějakej LPG vstřik? Jestli to jede na benzín v pohodě, tak je to ta lepší varianta. Vyber jinej LPG servis, sklepání svíček mimo předepsanou hodnotu není moc odbornej zásah. Byl jsi u toho? Nedělali ještě něco jinýho? Je divný, že by to pomohlo na týden.
Ještě mě napadá jedná věc. Nemůžeš mít zavzdušněnej chladicí/ohřívací okruh zplyňovače? Mrkni na něj, jestli v době cukání na něm není námraza

Juradu: Nemůže bejt v prdeli nějakej LPG vstřik? Jestli to jede na benzín v pohodě, tak je to ta lepší varianta. Vyber jinej LPG servis, sklepání svíček mimo předepsanou hodnotu není moc odbornej zásah. Byl jsi u toho? Nedělali ještě něco jinýho? Je divný, že by to pomohlo na týden.
Ještě mě napadá jedná věc. Nemůžeš mít zavzdušněnej chladicí/ohřívací okruh zplyňovače? Mrkni na něj, jestli v době cukání na něm není námraza

-
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 03.11.2008 11:52
Re: cukání na lpg
Juradu: Nemůže bejt v prdeli nějakej LPG vstřik? Jestli to jede na benzín v pohodě, tak je to ta lepší varianta. Vyber jinej LPG servis, sklepání svíček mimo předepsanou hodnotu není moc odbornej zásah. Byl jsi u toho? Nedělali ještě něco jinýho? Je divný, že by to pomohlo na týden.
Ještě mě napadá jedná věc. Nemůžeš mít zavzdušněnej chladicí/ohřívací okruh zplyňovače? Mrkni na něj, jestli v době cukání na něm není námraza
[/quote]
Právě ,že jsem u toho byl. nejdříve to mechanik napojil na diagnostiku, něco zahuhňal,a řekl že špatně přeskakuje jiskra, vytáhl svíčky, sklepl odtrhy a řekl ať se jedu project. tak jsem jel,dával jsem tomu plný plyn a ono to fakt normálně jelo.
Takhle pěkně to jelo asi týden ,což je asi 500 km, a pak to zase najednou začalo dělat.
podívám se na ten zplyňovač.
v pátek opět jedu do servisu,tak snad na to přijdou.
V12: nevidím důvod proč by se do 1,6 nemohlo dát lpg, uspoří mě to docela dost peněz při dojíždění do práce, každý nemá prachy na velké objemy motorů. 1,6 je plně dostačující.
Ještě mě napadá jedná věc. Nemůžeš mít zavzdušněnej chladicí/ohřívací okruh zplyňovače? Mrkni na něj, jestli v době cukání na něm není námraza

Právě ,že jsem u toho byl. nejdříve to mechanik napojil na diagnostiku, něco zahuhňal,a řekl že špatně přeskakuje jiskra, vytáhl svíčky, sklepl odtrhy a řekl ať se jedu project. tak jsem jel,dával jsem tomu plný plyn a ono to fakt normálně jelo.
Takhle pěkně to jelo asi týden ,což je asi 500 km, a pak to zase najednou začalo dělat.
podívám se na ten zplyňovač.
v pátek opět jedu do servisu,tak snad na to přijdou.
V12: nevidím důvod proč by se do 1,6 nemohlo dát lpg, uspoří mě to docela dost peněz při dojíždění do práce, každý nemá prachy na velké objemy motorů. 1,6 je plně dostačující.
Ford focus II, 1,6 16V, lpg,74 kw, r.v.2005, silver moondust
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: cukání na lpg
Pozri si rozne fora, ako skoncili Duratec motory s LPG po nainstalovani LPG a najazdeni 100k km. Na sracky. Dobra ekonomika prevadzky, ked po 100k vymenim cely motor
To mozem jazdit s 6 litrovym V8 hodne vela km.
Ad dynamika :
Cakat 10 sekund, kym to na trojke roztocim z 80 na 120, to sa v rannej hustej premavke do laveho pruhu dialnice ani nedostanem a ist 80 medzi kamionmi sa mi nepozdava. Mohol by som skoncit ako sendvic. Radsej budem trpiet spotrebu 10/100 ako sa trapit v kazdom kopci alebo pri zrychlovani.

Ad dynamika :
Cakat 10 sekund, kym to na trojke roztocim z 80 na 120, to sa v rannej hustej premavke do laveho pruhu dialnice ani nedostanem a ist 80 medzi kamionmi sa mi nepozdava. Mohol by som skoncit ako sendvic. Radsej budem trpiet spotrebu 10/100 ako sa trapit v kazdom kopci alebo pri zrychlovani.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: cukání na lpg
Ty se zase do těch fór podívej, kolik lidí s LPG najelo statisíce, stačí si ty ventily kontrolovat a seřizovat a nedrtit motor dlouhodobě ve vysokých otáčkách z důvodu vyšší teploty.
10 sekund na roztočení z 80 na 120 čekat nemusím, protože většinou ani nepotřebuju jet těch 120. Ročně najedu tak 35 tis.km, po dálnici naprostý minimum, a dávat 3Kč za palivo na kilometr by se mi nechtělo, ani kdyby to zrychlovalo z 80 na 120 jenom 10 milisekund.
10 sekund na roztočení z 80 na 120 čekat nemusím, protože většinou ani nepotřebuju jet těch 120. Ročně najedu tak 35 tis.km, po dálnici naprostý minimum, a dávat 3Kč za palivo na kilometr by se mi nechtělo, ani kdyby to zrychlovalo z 80 na 120 jenom 10 milisekund.
-
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 03.11.2008 11:52
Re: cukání na lpg
no vidím ,že tady nic nevyřeším.
debata o lpg v duratecu je někde jinde, tady řeším trochu něco jiného.
debata o lpg v duratecu je někde jinde, tady řeším trochu něco jiného.
Ford focus II, 1,6 16V, lpg,74 kw, r.v.2005, silver moondust
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: cukání na lpg
Jak to dopadlo se zplyňovačem?
Já měl kdysi na Š120 prasklý těsnění pod hlavou. Tím se zavzdušnilo chlazení, přestalo to cirkulovat, zplyňovač nebyl ohřívanej a tak se LPG nezplyňovalo a dostávalo se v ještě kapalném stavu do válce - výsledkem bylo cukání.
Já měl kdysi na Š120 prasklý těsnění pod hlavou. Tím se zavzdušnilo chlazení, přestalo to cirkulovat, zplyňovač nebyl ohřívanej a tak se LPG nezplyňovalo a dostávalo se v ještě kapalném stavu do válce - výsledkem bylo cukání.
-
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 03.11.2008 11:52
Re: cukání na lpg
ještě jsem se nedíval. kouknu na to dneskajarous350 píše:Jak to dopadlo se zplyňovačem?
Já měl kdysi na Š120 prasklý těsnění pod hlavou. Tím se zavzdušnilo chlazení, přestalo to cirkulovat, zplyňovač nebyl ohřívanej a tak se LPG nezplyňovalo a dostávalo se v ještě kapalném stavu do válce - výsledkem bylo cukání.
Ford focus II, 1,6 16V, lpg,74 kw, r.v.2005, silver moondust
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: cukání na lpg
Ale nie s Duratec 1.6i s makkymi sedlami ventilovjarous350 píše:Ty se zase do těch fór podívej, kolik lidí s LPG najelo statisíce, stačí si ty ventily kontrolovat a seřizovat a nedrtit motor dlouhodobě ve vysokých otáčkách z důvodu vyšší teploty.

Kolko usetris na LPG, tolko zacvakas v servise pri stelovani ventilov - veko rozvodu dole, vacky dole (takze aj rozvodovy remen), vymenit klzne podlozky a opat to poskladat. Samozrejme s novym remenom. Prinos LPG ziadny, len same nevyhody. Nemoznost ist z Prahy do Bratislavy po dialnici v kuse 130 podla GPS (a 4000 rpm) je dalsi prijemny bonus tohto genialneho riesenia.
Argument, ze po dialnici nejazdis je sice pravda, ale nie argument - 90tkou po okreske s FFII 1,6i sa musis dostat k 6/100, s FFII 2.0i som tuto disciplinu zvladal za 6.2 az 6.5/100. Pri takejto spotrebe fakt nema vyznam rizikove LPG plus zvysene naklady na revizie tlakoveho systemu a kontrolu vole ventilov.
LPG ma vyznam az v pripade velkych objemov 3 a viac litrov, aj tam treba davat bacha, na aky motor sa to da. Vycapit 1000 EUR za kvalitny LPG do auta so spotrebou 6/100 a 35k km do roka je blbost. Hlavne, ked to auto nejaky ten kilometrik uz odjazdilo.
Nafta do traktora, LPG do zapalovaca, benzin do motora.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: cukání na lpg
Seš mimo, výpočty sám zkresluješ tak aby ti to vyšlo, ale nepřesvědčil si mě vůbec. Argumentovat už nebudu, radši poraď něco konstruktivního tazateli. V servise jsem kvůli LPG nikdy nebyl ani s minulejma autama, tisíc eur za instalaci jsem taky nikdy nedal. Ventily si můžu doma zkontrolovat za pár minut sám, revize včetně obou filtrů je jednou za 20tis.km a cena je do 500Kč. Zdar
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: cukání na lpg
Kontrola nie je problem, problem je nastavenie. A to po 20k km potrebovat budes.
Konstruktivnu radu som dal - odstranit LPG a jazdit na benzin
Konstruktivnu radu som dal - odstranit LPG a jazdit na benzin

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 03.11.2008 11:52
Re: cukání na lpg
Takže problém je zatím vyřešen. byly přicpané vstřikovače, takže vyčištění a nový filtr na lpg. byl tam jiný mechanik a přišel na to hned. ten co tam byl předtím,tak mě asi tak trochu odbyl,protože by na to musel přijít taky.
takže zatím jezdím bez cukání.
takže zatím jezdím bez cukání.

Ford focus II, 1,6 16V, lpg,74 kw, r.v.2005, silver moondust
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: cukání na lpg
Tak to je potom vyborne. Skontroluj aj vole ventilov, aby nasledne naklady na opravu nepresiahli uspory, zrovna tak, ako pri dolietanych diesloch.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů