Stránka 1 z 1

1,6 TDCi bez DPF 66kw - velká spotřeba!

Napsal: 22.06.2017 10:39
od roko-a
Focus 2005 mám velkou spotřebu cca 7-7,5L dřív jezdil za 5 max 6L .Auto jede pěkně má dobrý výkon, pravidelný servis, nevím čím to je, že je spotřeba, tak vysoká? Řešil někdo z Vás tento problém, předem děkuji

Re: 1,6 TDCi bez DPF 66kw - velká spotřeba!

Napsal: 31.08.2017 10:48
od roko-a
to nikdo neřešil vysokou spotřebu ??? Prosím Vás o radu, děkuji

Re: 1,6 TDCi bez DPF 66kw - velká spotřeba!

Napsal: 31.08.2017 11:40
od Sagic
Vaha vzduchu? Nedava spatne udaje a pak vice nafty?

Re: 1,6 TDCi bez DPF 66kw - velká spotřeba!

Napsal: 31.08.2017 14:29
od roko-a
Sagic píše:Vaha vzduchu? Nedava spatne udaje a pak vice nafty?
diky za radu mužu vyzkoušet, ale diagnostika nic nehlásí a váhu vzduchu by asi napsala ze je spatná, nebo ne?

Re: 1,6 TDCi bez DPF 66kw - velká spotřeba!

Napsal: 31.08.2017 20:05
od Sagic
Ja mel zasvinenou od oleje co slo z turba. Davala hodnoty vzduchu na volnobech ktery desne litaly. Zadna chyba ohledne toho nebyla ale motor se pravidelne pridusoval, na zaklade tech hodnot se cyklicky oteviral a zaviral egr...

Takze podle me nemusi hlasit chybu a presto davat spatny hodnoty.

Re: 1,6 TDCi bez DPF 66kw - velká spotřeba!

Napsal: 06.09.2017 11:28
od V12
MAF je pred turbom hned za airboxom. Preco myslis, ze bola zasvinena olejom z turba ? MAP / IAT je za turbom. Skor si myslim, ze ked si ju mal zasvinenu, tak z odvetrania klukovky. Alebo si uz na 2.0TDCI nepamatam tak, ako by som mal ?

Re: 1,6 TDCi bez DPF 66kw - velká spotřeba!

Napsal: 06.09.2017 11:43
od TomFocus
V12..olej (olejova mlha) jde běžně od víka ventilu (odvetravani) před turbo, ale pokud má turbo nadměrnou vůli na hridelce jde olej i proti sani k filtru k váze vzduchu. Protože olejovej je tlačen přes vůli tlakem ven, takže obě varianty.
Proto jsem udělal olejovej separator, abych tohle a jiné potíže vyloučil.

Re: 1,6 TDCi bez DPF 66kw - velká spotřeba!

Napsal: 08.09.2017 11:37
od V12
Ako ? Ved v sani je stale podtlak, toto nie je benzinak so skrtiacou klapkou, kde sa v sani vytvara pretlak po nahlom uvolneni plynu a zavreti skrtiacej klapky (dovod nutnosti BlowOff ventilu u benzinakov). Mozes ma prosim poucit ? Nejako tomu nerozumiem.
Pokial si dobre pamatam, na mojom ex FFII 2.0TDCI sla hadica z PCV do airboxu za vzduchovy filter, teda do jeho "cistej zony", takze odtial sa potom olej mohol dostat na MAF. No cez turbo urcite nie, to vsetko skoncilo v IC. Aj v mojom pripade, olej v IC bol dovod vymeny turba, rozpravky na dobru noc pro zlobive ridice dieslu o diesel runaway som mal na pamati a nechcel som sa zucastnit takeho sice spektakularneho, ale pre motor nebezpecneho cirkusu.

Re: 1,6 TDCi bez DPF 66kw - velká spotřeba!

Napsal: 08.09.2017 16:46
od TomFocus
U 1.6 tdci 100% vím - videl sem, že ten olej tam jde od turba. Proti sani a dokáže se dostat časem až na filtr.

Re: 1,6 TDCi bez DPF 66kw - velká spotřeba!

Napsal: 11.09.2017 11:43
od roko-a
tak jsem vyměnil váhu vzduchu a zdá se, že pruměrná spotřeba klesla, tak uvidíme ještě musím najet více km, abych to potvrdil. Jinak v hadici od turba do filtru mám také olej.