Výplach motoru
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 13.05.2017 12:27
Výplach motoru
Poslední dobou mi poklesl výkon motoru, zvýšila se mi spotřeba a objevily se problémy se zapalováním, tak jsem hledal, čím by to mohlo být a narazil jsem na http://kralmotoru.cz/media/vyplach-moto ... -jak-na-to , kde píšou, že to může být starým motorovým olejem a zanesenými ventily. Že řešením je výplach motoru. Tak jsem se chtěl poradit, jak na to a jaké přípravy k tomu požíváte? Zdá se mi zbytečné dávat auto kvůli tomu do servisu, není to nic složitého ne?
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Výplach motoru
Většina odborníků je ale rozhodně proti. Údajně tímto způsobem může dojít k zadrhnutí některých součástek motoru a 15 minut je z hlediska složitosti motorové soustavy příliš krátká doba. Podstatně lepší variantou je podle nich výplach novým motorovým olejem, který kaly nerozpouští, ale rovnou vyplaví, protože v soustavě dokáže proudit podstatně rychleji než dekarbonizační přípravek a navíc má na motor regenerační účinky.



FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Výplach motoru
Pro výplach motoru jsem použil tohle:
http://www.autoprofishop.cz/autoprofi-vyplach-motoru/
akorát na čištění jsem použil dvojnásobnou dobu tedy 30 minut volnoběh.
Po vypuštění jsem nalil olej (nějakou levnější variantu Long life protože tam je více čistících aditiv a složek proti degradaci oleje) najezdil s tím asi 500 km a olej šel opět ven ( i z duvodu aby vzal sebou zbytky toho přípravku na výplach) a pak dal kvalitní olej +filtr.
Je to spíš finančně náročnější procedůra ,ale motoru to neublíží spíš napak. Pokud jsou tam nějaké usazeniny a další nečistoty tak něco to veme ven.
Karbon to naštěstí nerozpouští takže je to spíš k plusu.
Jiná varianta je je střídat oleje po půl roce s nájezdem max 4000-5000km ale to je dlouhodobá záležitost , i tak ti motor poděkuje a bude v lepší kondici pro čistější vnitřnosti
http://www.autoprofishop.cz/autoprofi-vyplach-motoru/
akorát na čištění jsem použil dvojnásobnou dobu tedy 30 minut volnoběh.
Po vypuštění jsem nalil olej (nějakou levnější variantu Long life protože tam je více čistících aditiv a složek proti degradaci oleje) najezdil s tím asi 500 km a olej šel opět ven ( i z duvodu aby vzal sebou zbytky toho přípravku na výplach) a pak dal kvalitní olej +filtr.
Je to spíš finančně náročnější procedůra ,ale motoru to neublíží spíš napak. Pokud jsou tam nějaké usazeniny a další nečistoty tak něco to veme ven.
Karbon to naštěstí nerozpouští takže je to spíš k plusu.
Jiná varianta je je střídat oleje po půl roce s nájezdem max 4000-5000km ale to je dlouhodobá záležitost , i tak ti motor poděkuje a bude v lepší kondici pro čistější vnitřnosti

Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Výplach motoru
Sice mám naftu, ale produkuji proplachy/výměny podobně jako jarod72pm, jen proplachuji O,5l přípravkem. Já ještě v půlce životnosti ol. náplně cca kolem 5k km odsaju +- litr a naliju novej. Což v mém případě znamená výměna cca 30% náplně - kvůli ředění naftou.
Sice by bylo lepší i vyměnit ol. filtr (90Kč) a bylo by to super.
Proti karbonu bojuji nejlepším palivem a Vifem + vhodným chováním k motoru.
S tejně pak už jen pomůže rozborka (viz moje gal.) Teď mám klid a čisté svědomí.
Sice by bylo lepší i vyměnit ol. filtr (90Kč) a bylo by to super.
Proti karbonu bojuji nejlepším palivem a Vifem + vhodným chováním k motoru.
S tejně pak už jen pomůže rozborka (viz moje gal.) Teď mám klid a čisté svědomí.
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: Výplach motoru
Nedávno jsem zkusil výplach pomocí BG 109 EPR, motor 1.6 Ti-VCT z podpisu, najeto celkem necelých 114000 km, od poslední výměny oleje 12000 km (byl tam přes normu, asi rok a tři čtvrtě). Původní majitel podle záznamů měnil 1x za rok, vždy zhruba po 12000 km. Na měrce olej pořád zdravě hnědý.
Nalil jsem to ohřátého motoru, klackem podepřel plyn cca 1200 ot/minutu, nechal 15 minut blafat, na konci jsem naprázdno protočil rychleji tak ke 4000 a nechal klesnout na volnoběh. Měl při tom volnoběhu trochu nepravidelné ustálení otáček, spotřeba pak klesla na 0,4 l/h (normálně mám 0,6 l/h), že by se to tak naředilo? Pak nájezd předkem na rampičky a vypuštění, na dně hrnce se usadil černý blivajz, jak ho znám z Felicie. Výměna filtru za stejný Mann W 7008 a nalitý nový olej 5W-20 normy WSS-M2C948-B.
Cestou domů přes město normální chod, brzo ho projedu víc, jak se mi zadaptuje na čistotu
.
Nalil jsem to ohřátého motoru, klackem podepřel plyn cca 1200 ot/minutu, nechal 15 minut blafat, na konci jsem naprázdno protočil rychleji tak ke 4000 a nechal klesnout na volnoběh. Měl při tom volnoběhu trochu nepravidelné ustálení otáček, spotřeba pak klesla na 0,4 l/h (normálně mám 0,6 l/h), že by se to tak naředilo? Pak nájezd předkem na rampičky a vypuštění, na dně hrnce se usadil černý blivajz, jak ho znám z Felicie. Výměna filtru za stejný Mann W 7008 a nalitý nový olej 5W-20 normy WSS-M2C948-B.
Cestou domů přes město normální chod, brzo ho projedu víc, jak se mi zadaptuje na čistotu

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host