problém při studeném startu
-
- Junior
- Příspěvky: 342
- Registrován: 19.12.2009 15:59
- Bydliště: Brno-Mikulov-Hodonín
problém při studeném startu
Zdravím vás, mám problém pouze se studeným startem u fordu mondeo r.v.2009 motor 2.0 duratec 107kW (není předělaný na plyn). Při startu motor normálně zvýší otáčky drží se tak 2s zvýšené ale pak spadnou, motoru se chce chcípnout ale pak se zase zvýší na normální stav při studeném motoru.
Svíčky jsem měnil včera (origo ford). Ví někdo co s tím? Díky moc za rady.
Svíčky jsem měnil včera (origo ford). Ví někdo co s tím? Díky moc za rady.
Ford Focus, 1.6zetec r.v 2000, stříbrný hatch
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver
-
- Junior
- Příspěvky: 342
- Registrován: 19.12.2009 15:59
- Bydliště: Brno-Mikulov-Hodonín
Re: problém při studeném startu
Nikdo nic?
Ford Focus, 1.6zetec r.v 2000, stříbrný hatch
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver
- viduka55
- Zkušený
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 17.03.2013 13:38
- Bydliště: Plzeň
V první řadě bych to řešil diagnostikou. Co znamená u tebe normálně zvýší Otáčky. Co znamená pak spadnou. Zkus napsat hodnoty těch otáček.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie
-
- Junior
- Příspěvky: 342
- Registrován: 19.12.2009 15:59
- Bydliště: Brno-Mikulov-Hodonín
Re: problém při studeném startu
Zvýšené otáčky při studeném motoru jsou myslím lehce pod 2000 otáček a zahrateho motoru okolo 800-900 si myslím ale úplně přesně to nevím. Ono jde o to že po nastartování se otáčky normálně zvýší ale v zapeti spadnou hned na úroveň 500 a méně auto skoro chcipne.
Ford Focus, 1.6zetec r.v 2000, stříbrný hatch
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver
- viduka55
- Zkušený
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 17.03.2013 13:38
- Bydliště: Plzeň
Začal bych diagnostikou, popřípadě zkouknul vzduchový filtr a čistotu škrtící klapky.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie
-
- Junior
- Příspěvky: 342
- Registrován: 19.12.2009 15:59
- Bydliště: Brno-Mikulov-Hodonín
Re: problém při studeném startu
OK, vzduch filtr mám nový, zkusím diag. A ta škrtící klapka vede ze sání k vzduchovýmu filtru? Mohl bych to vyčistit lihem nebo benzínem?
Ford Focus, 1.6zetec r.v 2000, stříbrný hatch
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver
- Honz8
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 28.01.2017 15:46
- Bydliště: Moravské Budějovice
Re: problém při studeném startu
Chtěl bych se zeptat ohledně těch otáček při studeném startu.
Po nastarotvání mám otáčky kolem tuším 1200 a kolísají nahoru/dolů cca o 100otáček. Je mi jasné, že si řídící jednotka koriguje otáčky podle teplot apod. Zajímalo by mě ale, jaké kolísání už je známka nějakého problému.
Po zahřátí drží na 800/900. Občas, ale opravdu jen občas se mi stane při jízdě, kdy mám vyšláplou spojku a dobržďuju, že otáčky spadnou na 500 a zase se vrátí na 800/900.
Po nastarotvání mám otáčky kolem tuším 1200 a kolísají nahoru/dolů cca o 100otáček. Je mi jasné, že si řídící jednotka koriguje otáčky podle teplot apod. Zajímalo by mě ale, jaké kolísání už je známka nějakého problému.
Po zahřátí drží na 800/900. Občas, ale opravdu jen občas se mi stane při jízdě, kdy mám vyšláplou spojku a dobržďuju, že otáčky spadnou na 500 a zase se vrátí na 800/900.
Ford Mondeo kombi 2.0i 107kw - tovární LPG - BRC (2009)
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1661
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: problém při studeném startu
Za kolísání volnoběžných otáček je zpravidla odpovědná škrtící klapka. Základ je vyčistit a udělat její kalibraci. U větších nájezdů bývá problém s potenciometrem, který snímá její otevření.
- Honz8
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 28.01.2017 15:46
- Bydliště: Moravské Budějovice
Re: problém při studeném startu
Škrtící klapka byla čištěna v létě, kalibrace nevím jestli proběhla. Volnoběžný ventil se nečistil, mohlo by to mít na to vliv? Nájezd mám 135tis
Ford Mondeo kombi 2.0i 107kw - tovární LPG - BRC (2009)
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: problém při studeném startu
podle mě by volnoběh neměl kolísat po pár sekundách vůbec.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Honz8
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 28.01.2017 15:46
- Bydliště: Moravské Budějovice
Re: problém při studeném startu
Mám benzín+LPG, tak zkusím ujet pár set km na benzín ted. Třeba se to zlepší.
Ford Mondeo kombi 2.0i 107kw - tovární LPG - BRC (2009)
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1661
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: problém při studeném startu
Mondeo MKIV nemá volnoběžný ventil, proto jsem psal, že za jakékoliv problémy s volnoběžnými otáčkami je odpovědná škrtící klapka. Samozřejmě přítomnost LPG může mít také vliv, zvláště pokud by bylo nastavení plynu nějaké hraniční. Adaptační hodnoty by se u obou paliv měly pohybovat na přibližně stejné úrovni, jedině tak bude vše fungovat a nebudou se oba systémy vzájemně ovlivňovat.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 20.05.2016 00:57
Re: problém při studeném startu
Ahoj mám ten samý problém nastartuji studené auto naskočí otáčky v poho pod 2.000 a pak jak mají spadnout na cca v létě 1.200 ale hned to chcípne celé to trvá 2s...druhý pokus startu již vše OK.Honz8 píše:Mám benzín+LPG, tak zkusím ujet pár set km na benzín ted. Třeba se to zlepší.
četl jsem že jsi měnil solenoid Ventil, pneumatické řízení - nasávaný vzduch a auto ti akceleruje líp a starty už máš normální nebo první pořád chcípne ?
Ford Mondeo Kombi 10/2008 MK IV 2.0i 16V 107Kw/146HP LPG Stag
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 791
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: problém při studeném startu
Ahoj, kolega z práce má stejný problém s Fordem mondeo Mk4 2.0 107 kW 2007. Studený motor chytne na poprvé a po 2 s. chcipne a na podruhé už chytne a drží volnoběh. Když je motor zahřátý, tak už chytá normálně, po posledním servisu ve Fordu mu měnili i svíčky. Má najeto 190668 km.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3932
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů