Stránka 1 z 1

Cukání motoru benzin 2.0 Duratec 107 Kw

Napsal: 22.04.2016 16:24
od Lucie88
Ahoj,

potřebovala bych poradit čím může být způsobeno cukání motoru. Koupila jsem si mondeo z bazaru, po týdnu začalo škubat tak jsem jim ho vrátila na opravu (údajně vyměnili svíčky a pročistili hadičky). Potom jezdil normálně tak jsem ho nechala předělat na plyn aby míň papal :) . Opět jezdil nějakou dobu bez problému, ale zase se objevilo škubání i se rozsvítila kontrolka motoru. Vrátila jsem plynaři, který měnil opět svíčky a cívky na druhém a třetím válci, tvrdil, že už bude bez problému, ale po třech dnech opět škubání a kontrolka motoru. Škube jak na benzín tak na plyn, občas kolísají otáčky při neutrálu. Bohužel i když svítí kontrolka motoru tak diagnostika nic neukáže, nedokážou se dostat do motoru, a to jsem zkoušela hodně diagnostik. Maximálně jde smazat, ale i tak se znovu za den rozsvítí.

Prosím o radu čím může být a kde bych mohla nechat prohlídnout a případně opravit. Nikdo ze servisáku se do toho moc nehrne, jelikož neví kde hledat chybu.

Díky za rady

Re: Cukání motoru benzin 2.0 Duratec 107 Kw

Napsal: 22.04.2016 20:10
od krenda
Ahoj,

pokud auto škube na obě paliva, tak pravděpodobně bude problém v zapalování. Svíčky, zapalovací moduly. Nevím, jaké ti tam dali svíčky. Ale jistota u Fordu je s origo svíčkama, u jiných je záruka problémů.
Jakou to píše chybu? Prvně to chce vyčíst chyby, odstranit problém se zapalováním a pak nechat pořádně seřídit plyn. Když si vyplníš bydliště, tak se ti může ozvat někdo z okolí a pomoci ti ;-) A taky si vyplň podpis, kde bude uvedeno tvé auto, aby všichni hned věděli v čem jezdíš ;-)

Re: Cukání motoru benzin 2.0 Duratec 107 Kw

Napsal: 22.04.2016 20:17
od vilik 24
Zkusil bych zkontrolovat klapku sání, jestli není zasraná. Pokud ano vyčistit. Nic tím nezkazíš a možná tomu i pomůžeš.

Re: Cukání motoru benzin 2.0 Duratec 107 Kw

Napsal: 22.04.2016 20:37
od enjoy
95% jedna z civek. Takhle jsem taky koupil cukajici 2.0i. Koupil jsem za 900,- civku NGK a zacal na ctvrtem valci a trefil jsem na poprve. Origo civka je kolem 3 tisic.jestli vymenil civky dve, tak jsou tam jeste dalsi dve:-)

Re: Cukání motoru benzin 2.0 Duratec 107 Kw

Napsal: 23.04.2016 19:18
od mikki
jak píší nademnou , vyplit profil a město, jednu cívku na 2.0 107 kw mám doma náhradní na případné odzkoušení

Re: Cukání motoru benzin 2.0 Duratec 107 Kw

Napsal: 25.04.2016 10:26
od Lucie88
Děkuji za odpovědi, :) největší problém je, že i když svítí kontrolka motoru tak diagnostika nenajde žádnou chybu, takže se nejde čeho chytit. Motor s diagnostikou odmítá komunikovat a to jsem zkoušela i někoho kdo má fordáckou diagnostiku. Plynař říkal, že se musí vypnout zapojení plynu aby to šlo přečíst, ostatní říkají že to musí být zapojené tak aby to mohlo komunikovat, tak nevím zda je plyn dobře zapojený či nikoliv.

Jelikož po mě chtěl jen 2.000 Kč za svíčky i cívky tak asi origo ford nebyly. Jsem z Havířova / Ostravy. Nevíte o někom šikovném na fordy z okolí? Nejspíš teda budu muset zkusit vyměnit i ty ostatní cívky, zkontrolovat klapku sání a nechat zkontrolovat zapojení toho plynu jen tedy nevím kde :-(

Re: Cukání motoru benzin 2.0 Duratec 107 Kw

Napsal: 25.04.2016 21:44
od krenda
Celkem blbá souhra závad. Zapalování a asi neodborný plynař :roll:
Existují řídící jednotky LPG, které komunikují po CAN sběrnici s řídící jednotkou motoru. Tato komunikace slouží snad k přesnému doladění systému LPG, která by měla vést k provozu na LPG v podstatě bez rozdílu od provozu na BA95. Toto propojení ovšem nemusí u některých značek aut dělat dobrotu. Je možné, že toto se stalo právě u tebe a proto se nelze spojit diagnostikou s řídící jednotkou motoru. Pokud je to tento problém, plynař by to měl vědět a doporučuji propojení obou řídících jednotek zrušit- pravděpodobně připojené na diagnostický konektor auta. Ostatně plyn jde seřídit i bez tohoto propojení a celé to funguje na 100% Aspoň teda u mě :-)
Určitě koupit ve Fordu nové svíčky a vyměnit. Případně na zkoušku náhradní zapalovací modul, jestli nové svíčky nepomůžou. A dořešit komunikaci s diagnostikou. Udeřit na plynaře, který to montoval ať to dá zase do pořádku. Je to nové, drží záruku, tak ať maká!

Re: Cukání motoru benzin 2.0 Duratec 107 Kw

Napsal: 26.04.2016 11:53
od zeli
Jestli je tam hodne spatne udelanej plyn, tak muze byt zapalovaci soustava treba i jakz takz v poradku, ale ten plyn to komplet rozhasi. To, ze nejde diag, je znamka toho, ze tam je neco spatne. Asi bych pred kupovanim komponentu motoru zacal rozbehanim diagnostiky, protoze to je proste k provozu auta potreba. Kdyz se rozsviti kontrolka motoru, tak musi byt mozno vycist zavady. Nehlede na to, ze pokud diag nepojede, tak auto neprojde STK!
Jak pisou ostatni, tak nakonec stejne asi bude potreba zkontrolovat, co za civky, svicky na aute je a dat tam to, co tam patri, cili origo. S tim to fungovat musi at si plynar plka co chce.
Postupoval bych...fcni diag, kontrola zapalovani, zprovozneni auta na benzin, aby perfektne bezelo, nakonec resit, aby to bezelo i na plyn.

Re: Cukání motoru benzin 2.0 Duratec 107 Kw

Napsal: 26.04.2016 16:48
od Tomin123
krenda píše:... LPG, které komunikují po CAN sběrnici s řídící jednotkou motoru. Tato komunikace slouží snad k přesnému doladění systému LPG, která by měla vést k provozu na LPG v podstatě bez rozdílu od provozu na BA95. Toto propojení ovšem nemusí u některých značek aut dělat dobrotu.
To není dáno značkou, ale principem komunikace. Prostě se diagnostice míchají odpovědi na její dotazy s odpověďmi na dotazy od LPG.
V době provádění diagnostiky by se měla LPG jednotka odpojit od OBD konektoru/sběrnice.