Problémy s výkonem 2.0 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 12.07.2012 10:30
Problémy s výkonem 2.0 TDCi
Mám následující trable s 2.0 TDCi/ 100kW. Motor je super! ALE naprosto náhodně a krátkodobě ztratí výkon, motor nezhasne, neškytá.
Po přidání plynu, lezou otáčky velmi neochotně nahoru a sotva překročí 2000 ot/min.
Snažil jsem se něco vypozorovat:
- na palubní desce bez jakékoli signalizace – žádná kontrolka nesvítí
- po vypnutí motoru a opětovném nastartování motor vždy jede jak má
- během poslední cesty cca. 180 km se závada projevila čtyřikrát. Jednou velmi krátkodobě poklesem výkonu na 1-2 sec při jízdě kolem 100km/hod.
Je zajímavé, že při sjezdu z delších klesání a podřazení – brzdění motorem - se závada projevila vždy. Po vypnutí a nastartování zase OK.
Prosím, není zde někdo, kdo se setkal s takovou závadou a dovede poradit?
- Na diagnostice jsem byl; výsledek: bez závad
- Olej a filtry (palivový, olejový a vzduch.) nedávno měněny.
- Váhu vzdychu jsem vyčistil isoprophylem – nebyla nijak zanesená.
- EGR byl vymontován a vyčištěn – nebyl příliš zanesený.
- Byl měněn „pylový/ kabinový“ filtr. Tj. mechanici museli sundat plynový pedál. Nemůže zde být nějaká souvislost?
- Najeto: 119 tis. Km (důvěryhodné), já cca. 4 tis. km
- Auto má DPF
- Rok výroby 2008
Předem děkuji za Vaše případné podměty.
Po přidání plynu, lezou otáčky velmi neochotně nahoru a sotva překročí 2000 ot/min.
Snažil jsem se něco vypozorovat:
- na palubní desce bez jakékoli signalizace – žádná kontrolka nesvítí
- po vypnutí motoru a opětovném nastartování motor vždy jede jak má
- během poslední cesty cca. 180 km se závada projevila čtyřikrát. Jednou velmi krátkodobě poklesem výkonu na 1-2 sec při jízdě kolem 100km/hod.
Je zajímavé, že při sjezdu z delších klesání a podřazení – brzdění motorem - se závada projevila vždy. Po vypnutí a nastartování zase OK.
Prosím, není zde někdo, kdo se setkal s takovou závadou a dovede poradit?
- Na diagnostice jsem byl; výsledek: bez závad
- Olej a filtry (palivový, olejový a vzduch.) nedávno měněny.
- Váhu vzdychu jsem vyčistil isoprophylem – nebyla nijak zanesená.
- EGR byl vymontován a vyčištěn – nebyl příliš zanesený.
- Byl měněn „pylový/ kabinový“ filtr. Tj. mechanici museli sundat plynový pedál. Nemůže zde být nějaká souvislost?
- Najeto: 119 tis. Km (důvěryhodné), já cca. 4 tis. km
- Auto má DPF
- Rok výroby 2008
Předem děkuji za Vaše případné podměty.
C-max, 2.0 TDCi
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Krátkodobá ztráta výkonu 2.0 TDCi 100kW, po nastartování OK
Na displeji palubneho pocitaca Ti nepreblikne ESP Fail alebo nieco v podobnom zmysle ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 30.06.2008 13:55
- Bydliště: České Budějovice
Re: Krátkodobá ztráta výkonu 2.0 TDCi 100kW, po nastartování OK
Je to závislé na teplotě motoru?
Zažil jsem podobné reakce na tomto motoru, než mi odešlo turbo, vypadalo to, jako by chvílemi zůstalo "viset", což jsem si dal do pravděpodobné souvislosti až potom. Po opravě bylo vše O.K.
Ale do poslední chvíle to bylo spíše na studeném motoru, jak byl hustší olej. A bez jakékoli chybové hlášky, a také pomohlo znovu nastartovat.
Píšeš, že ti měnili olej , určitě Ti dali správnou viskozitu?
Zažil jsem podobné reakce na tomto motoru, než mi odešlo turbo, vypadalo to, jako by chvílemi zůstalo "viset", což jsem si dal do pravděpodobné souvislosti až potom. Po opravě bylo vše O.K.
Ale do poslední chvíle to bylo spíše na studeném motoru, jak byl hustší olej. A bez jakékoli chybové hlášky, a také pomohlo znovu nastartovat.
Píšeš, že ti měnili olej , určitě Ti dali správnou viskozitu?
FoFo II, 1,8 TDCi, 4/2006, jeansblue
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 12.07.2012 10:30
Re: Krátkodobá ztráta výkonu 2.0 TDCi 100kW, po nastartování OK
Chlapi, děkuji za reakce.
To V12:
Právě, že na display ani palubní desce se nic nenapíše, ani žádná kontrolka nerozsvítí.
To Míra:
Krk za viskozitu oleje nedám, ale snad by tam měl být nějaký dražší určený pro Ford diesel.
Teplotní závist jsem nevypozoroval. Závada se projevuje po desítkách ujetých kilometrech, kdy je motor zahřátý.
Předem díky za Vaše postřehy.
To V12:
Právě, že na display ani palubní desce se nic nenapíše, ani žádná kontrolka nerozsvítí.
To Míra:
Krk za viskozitu oleje nedám, ale snad by tam měl být nějaký dražší určený pro Ford diesel.
Teplotní závist jsem nevypozoroval. Závada se projevuje po desítkách ujetých kilometrech, kdy je motor zahřátý.
Předem díky za Vaše postřehy.
C-max, 2.0 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 12.07.2012 10:30
Re: Krátkodobá ztráta výkonu 2.0 TDCi 100kW, po nastartování OK
… ještě k těm krátkodobým výpadkům/ poklesům výkonu. Po pročtení tohoto fóra to vypadá, že stejná závada se projevuje i u jiných TDCi – u mě 2.0.
Na palubní desce se žádná kontrolka nerozsvítí a v registru závad také nic (už jsem byl 2x na diagnostice). Zajímavé je, že po zhasnutí motoru a opětovném nastartování je zase vše OK.
Stále větší podezření mám na systém nastavení lopatek turba.
Neví tady někdo jak je tomu 2.0 TDCi – je nastavení lopatek řízeno podtlakem nebo elektronicky?
Na palubní desce se žádná kontrolka nerozsvítí a v registru závad také nic (už jsem byl 2x na diagnostice). Zajímavé je, že po zhasnutí motoru a opětovném nastartování je zase vše OK.
Stále větší podezření mám na systém nastavení lopatek turba.
Neví tady někdo jak je tomu 2.0 TDCi – je nastavení lopatek řízeno podtlakem nebo elektronicky?
C-max, 2.0 TDCi
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5720
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Krátkodobá ztráta výkonu 2.0 TDCi 100kW, po nastartování OK
Od Nového roku dvakrát stejný scénář:
Auto dva dny stojí na mrazu, v pohodě nastartuju, ujedu cca 30 km, z toho 10 město, 20 dálnice, potom sjíždím z dálnice, vyřadím, chvíli jedu na neutrál a poté, když podřadím, auto už nejde do otáček a zasekne se na 2000 ot. Vypnu motor, nastartuju a všechno OK.
Palivový filtr měněn před 20 tis. km.
Auto dva dny stojí na mrazu, v pohodě nastartuju, ujedu cca 30 km, z toho 10 město, 20 dálnice, potom sjíždím z dálnice, vyřadím, chvíli jedu na neutrál a poté, když podřadím, auto už nejde do otáček a zasekne se na 2000 ot. Vypnu motor, nastartuju a všechno OK.

- roupik
- Junior
- Příspěvky: 371
- Registrován: 29.12.2008 10:00
- Bydliště: Moravskobudějovicko
Re: Krátkodobá ztráta výkonu 2.0 TDCi 100kW, po nastartování OK
kucí jak jste to vyřešili
zrovna se mě děje něco podobnýho 


Ford Focus 2,0TDCi Titanium, 2008, 5dv, bílá Frozen, sníženo Eibach, kola 18"Y, nárazníčky, křidýlko ST, prahy ST...
Ford Focus 1,8TDCi Trend X, 2004, 5dv, stříbrná Moondust, kola orig. 15", vzadu pípák...
Ford Focus 1,8TDCi Trend X, 2004, 5dv, stříbrná Moondust, kola orig. 15", vzadu pípák...
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5720
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Krátkodobá ztráta výkonu 2.0 TDCi 100kW, po nastartování OK
Já jsem to neřešil. Stalo se mi to letos přes zimu dvakrát a od té doby ok (klep klep).
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Krátkodobá ztráta výkonu 2.0 TDCi 100kW, po nastartování OK
Ked si dobre spominam na casy prikladania do kachiel, tiez sa mi raz stalo, ze v rannom mraze pri jazde po dialnici 130-tkou auto zrazu zacalo stracat vykon, rychlost padla na 90 a viac to nedalo. Pricinou bola podla vsetkeho zamrzajuca nafta v potrubi medzi nadrzou a filtrom. Poobede som tankoval pol nadrze na inej pumpe zarucene zimnu naftu, druhy den rano bolo este chladnejsie, ale uz to neurobilo. Auto slo z baraku tesne pred planovanou vymenou palivoveho filtra, takze netusim, ako vyzeral. Toto ale na 100% nebude roupikov problem - ved nemrzne. Treba behat s napojenym elmom a cez Torque monitorovat polohu plynu, plniaci tlak turba a tlak paliva v raile. Ked to nebude chciet ist do vykonu, niekde na hodnotach sa to prejavit musi.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 12.07.2012 10:30
Re: Krátkodobá ztráta výkonu 2.0 TDCi 100kW, po nastartování OK
Prošel jsem kdejaké diskuse a našel dost stejných případů – ztráta výkonu 2.0 TDCi/ 100kW, po natrhování vše OK, diagnostika nic – ale nenašel jsem nic a nikoho, kdo by tuto poruchu vysvětlil a vyřešil. Možná pátrat v diskusích po PSA motoru 2.0 HDi/100kW v Peugeotech nebo Citroenech – měli by být stejné nebo téměř stejné, ne?
Ťuk, ťuk … já ujel cca. 13tis. km a problém se nevyskytl a tak to neřeším … ťuk, ťuk.
Ťuk, ťuk … já ujel cca. 13tis. km a problém se nevyskytl a tak to neřeším … ťuk, ťuk.
roupik píše:kucí jak jste to vyřešilizrovna se mě děje něco podobnýho
C-max, 2.0 TDCi
- roupik
- Junior
- Příspěvky: 371
- Registrován: 29.12.2008 10:00
- Bydliště: Moravskobudějovicko
Re: Krátkodobá ztráta výkonu 2.0 TDCi 100kW, po nastartování OK
mě se to stalo asi dvakrát nezávisle na sobě 

Ford Focus 2,0TDCi Titanium, 2008, 5dv, bílá Frozen, sníženo Eibach, kola 18"Y, nárazníčky, křidýlko ST, prahy ST...
Ford Focus 1,8TDCi Trend X, 2004, 5dv, stříbrná Moondust, kola orig. 15", vzadu pípák...
Ford Focus 1,8TDCi Trend X, 2004, 5dv, stříbrná Moondust, kola orig. 15", vzadu pípák...
- Mr.Zdenda
- Junior
- Příspěvky: 318
- Registrován: 25.11.2011 20:38
- Bydliště: Ml. Boleslav, Ústí n. Labem
Re: Krátkodobá ztráta výkonu 2.0 TDCi 100kW, po nastartování OK
Dnes se mi to stalo také. Celkem podruhé co mám auto. Teďka je to asi po 18ti tisících km po sobě. Předtím jsem tomu dost nakládal a jelo perfektně a pak při rozjezdu z křižovatky v kopcí žádnej tah a jako líný prase až jsem se bál abych nezdržoval provoz.. Po nastartování OK

olej + filtry čerstvé cca 1200km
palivák nový před zimou

olej + filtry čerstvé cca 1200km
palivák nový před zimou
2018-?: Rapid 1.0
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.05.2010 12:17
- Bydliště: Milovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krátkodobá ztráta výkonu 2.0 TDCi 100kW, po nastartování OK
měl jsem to samé, musel jsem vyměnit klapky sání - sranda za 11 tis.
Ford Focus II Turnier 2.0 Tdci 100kW DPF Ghia 2006
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 20.05.2013 23:00
focus 2,0 tdci 100 kw výpadky motoru
Prosím o radu,mam focuse rok 08,po každých 700 - 800 km mi vypadne výkon buď úplně, nebo se po opětovném sešlápnutí plynu chytne, jak kdy. Když se nechytne tak motor běží na volnoběch, a cítite jako když se něco pálí.Po zhasnutí a nastartování motoru je vše ok a můžete jet. Žádná kontrolka nic,diagnostika nehlásí žádný problém. Po prvé mě to událo na dálnici v Německu,byl jsem stím v servise a na podvozku u výfuku byly prý vidět stopy jakoby po hoření. To by vysvětlilo ten zápach.
děkuji za jakoukoli radu Tomáš
děkuji za jakoukoli radu Tomáš
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Krátkodobá ztráta výkonu 2.0 TDCi 100kW, po nastartování OK
Regenerace filtru... nic jineho... odpovida tom 700-800 km, taky to ze pri vypnuti a nastartovani je to ok, i pri seslapnuti plynu na podlahu (bezpecnostni podminka, kdyz je potreba maximalni vykon tak je to vyhodnoceno jako nouze a regenerace se vypne)
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host