Stránka 1 z 1
					
				Diagnostika Pumy
				Napsal: 01.03.2016 19:55
				od yzeroy
				Zdravím potřeboval bych pomoci, takže píšu sem , odkázal mě sem Tomin (fordiag) a hlavně už nevím co s tím, mám pumku 1.7 MHA, takže jednolambdu a už nějakou dobu mám problém s uzavřenou smyčkou viz obrázky v příloze. 
Koupil jsem kvůli tomu i novou lambdu ale nečekaně problém přetrvává. Udělal jsem video průběhu lambdy 
https://www.youtube.com/watch?v=UyXDd62--z4 do 35 sekundy je volnoběh od 35 je 2500 otáček, myslím že je problém v tom, že lambda osciluje mezi 0,1 - 0,7 ne 0,9V jak by měla. 
Auto sem tam jakoby bublá, jen hučí (je o dost hlučnější), nejede respektive netáhne a dost žere. Není problém jezdit s lehkou nohou za 12 litrů. 
Bublání 
https://www.youtube.com/watch?v=EO_7atO_Fe8 13,15,18,20 sekunda videa a  
https://www.youtube.com/watch?v=c3ehX6yYLnU tady prakticky celé video, doporučuji basová sluchátka, jen tak je slyšet ten divný zvuk (tupé rány). 
V příloze je také sken PIDů kde mi nedává smysl PID 03. K dispozici mám Fordiag a ELM 327 s Forscanem. Poradíte někdo kde je problém? Děkuji za jakoukoliv odpověď
 
			
					
				
				Napsal: 02.03.2016 06:16
				od djdekl
				Asi ti to nekde saje falesnej vzduch a RJ obohacuje na max ?
			 
			
					
				Re: Diagnostika Pumy
				Napsal: 02.03.2016 11:20
				od Tomin123
				Ten prubeh vypada dost pekne. 
To ze nedosahne na 0.9Volt bych neresil. Pro jistotu bych zkusil se zapnutym grafem jit hybat s kabelazi a konektory lambdy, aby byla jistota ze tam nebude svod/voda apod., ale 0.7Volt neni zadna traga. 
Prechod mezi bohatou a chudou je nekde u/pod 0.5Voltu. Pokud ecu s bohatosti kmita, tak je evidentni ze chape dobre kdy je lambda "nahore" a kdy "dole".
Do grafu bych si pridal jeste LAMBSE1 (kratkodoba bohatost), KAMRF1 (dlouhodoba boh.)
a otacky.
			 
			
					
				Re: Diagnostika Pumy
				Napsal: 02.03.2016 20:51
				od yzeroy
				Díky za odpovědi  

, dnes jsem měl chvilku čas tak jsem udělal pár videí.
Budíky: 
https://www.youtube.com/watch?v=0WFxFNqFHI4
Lambda s fuel trim: 
https://www.youtube.com/watch?v=u3atkF0-Rvk
To stejné jen jízda, rozjetí 1,2,3 50 km/h brzdění motorem, volnoběh: 
https://www.youtube.com/watch?v=6Pw6DbXt050
TPS: 
https://www.youtube.com/watch?v=8wSgcrA81DE
MAF: 
https://www.youtube.com/watch?v=s8IlzrVRPyM
Nakonec pokus o smazání adaptací, motor byl vypnutý, tohle mi fordiag píše od doby co tohle začalo: 
https://www.youtube.com/watch?v=gbBrc0HxY5c 
			
					
				Re: Diagnostika Pumy
				Napsal: 03.03.2016 09:53
				od Tomin123
				Ty prubehy z lambdy vypadaji pekne. Nerekl bych ze by to prisavalo vzduch
pred lambdou (coz by mohla byt pricina velke spotreby).
Smycka lambdy je rozhodne uzavrena => ok. 
To co si poslal na tom 2. snimku z Torque
moc nechapu. Mysli tim ze je nahozena prislusna 1ka v readiness kodu ?
Pokud dovedes vyvolat ten moment kdy motor zazlobi za soucasneho snimani tehle PIDu
tak to muze napovedet (jestli to prejde do chude smesi apod.).
Co tlaky valcu ?
			 
			
					
				Re: Diagnostika Pumy
				Napsal: 06.03.2016 23:53
				od yzeroy
				No přisávat vzduch by to nemělo, taky mě to napadlo tak jsem dával nové těsnění a beze změny. 
Ohledně toho torque, když se koukneš na výpis pidů z fordiagu tak pid 03 má nastavenou hodnotu 10 a 00 v, předpokládám, hex soustavě, po převodu na desítkovou je to 16 což je přesně ta chyba (feedback fault). Dvě nuly tam jsou protože motor a ŘJ je před facelift jednolambda.
Musím zaklepat, po nové lambdě sice spotřeba zůstala ale motor jede jinak a už tak nehučí jako předtím ale pořád "bublá" do výfuku, Svíčky jsou nové ani ne 3000 km origo ford na pumu, cívka a kabely 1000 km.
V sobotu jsem měřil komprese, nový motor má 12,4 barů a já měl rovnoměrně okolo 11 barů.
Ještě nějaké nápady?  Mě napadají vstřikovače z čehož nemám moc radost ...
			 
			
					
				Re: Diagnostika Pumy
				Napsal: 07.03.2016 10:59
				od Tomin123
				Jojo, 10hex=16dec, tedy closed+chyba (viz. 
https://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs#Mode_1_PID_03)
Zkontroloval bych rozvody. 
Nekde tady najdes vlakno o tom jak zjistit posunuty rozvod. Projevuje se to nestabilitou motoru v urcitych otackach v rezimu bez zateze, ...