Stránka 1 z 1

Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Napsal: 10.02.2016 10:43
od vladka1
prošel jsem fóra ale tohle nenašel...
Potřeboval jsem obrzdit orezlý kotouče po týdnu stání, tak jsem v rámci většího zatížení brzdil se současně sešlápnutým plynem, otáčky motoru ca 3 - 4000, plyn tak 3/4. (pravé noha na plynu, levá na brzdě)
Překvapilo mě, že pedál brzdy ztvrdnul jako kdyby vůbec nešel posilovač - je to vlastnost nebo vada posilovače? Můžete to někdo vyzkoušet ve svém luxusním zánovním voze? Jinak to brzdí normálně...

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Napsal: 10.02.2016 11:15
od pkadecka
Jako vyzkoušet brzdit LEVOU nohou? Jednou jsem to zkusil (sám na prázdné silnici) kdysi ve favoritu a v té levé noze nemáš cit pro brzdu, takže se velice rychle zablokují kola. Od té doby to mám zařazeno do "tohle doma nezkoušejte".

K věci - pokud při normální používání brzdy normálně brzdí a posilovač posiluje, tak bych to neřešil.

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Napsal: 10.02.2016 11:55
od vladka1
Ano levou. Používá se to i např. na sněhu do kopce jako náhrada uzávěrky diferáku. Nebo u zadokolky v rallye v zatáčce... Já to používám i na probliknutí brzdama když se mi někdo lepí na zadek - pravou nohu nechám na plynu a levou bliknu brzdama. Problém mi to nedělá, je to jen nezvyk ;) Nesmíš na to dupat jak na spojku ;)

Podle mě by posilovač brzd měl fungovat normálně i v téhle situaci, takže "neřešit to" se mi moc nechce, přece jen brzdy...

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Napsal: 10.02.2016 11:59
od Nonid
V rallye je to velice beznej zpusob jizdy... Na focusu jsem to ale fakt nikdy nezkousel :D

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Napsal: 10.02.2016 12:24
od pkadecka
Já myslel, že v rallye se to dělá obojí pravou nohou, patou na plyn, špičkou na brzdu.

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Napsal: 10.02.2016 12:29
od vladka1
jo, to jde taky pata plyn špička brzda. Ale plyn takhle nedáš plnej bez zadupnutí brzdy, aspoň já patu dopředu tolik před špičku vysunout nedokážu, takovej jogín nejsem :D
Taky jde pravé pata brzda špička plyn a levá spojka (náhrada ručky při rozjetí do kopce)

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Napsal: 10.02.2016 12:43
od Nonid
pkadecka: zalezi na velikosti nohy dost :D

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Napsal: 10.02.2016 18:29
od petulak
vladka1 píše:jo, to jde taky pata plyn špička brzda. Ale plyn takhle nedáš plnej bez zadupnutí brzdy, aspoň já patu dopředu tolik před špičku vysunout nedokážu, takovej jogín nejsem :D
Taky jde pravé pata brzda špička plyn a levá spojka (náhrada ručky při rozjetí do kopce)
upravit pedáli, + si zvyknout + se řadí pod plným plynem,== vše, mám za sebou. :mrgreen:

+ plyn, se ovládá bokem nártu.
fokus 009.jpg
takto, mám já, když chci blbnout. :huraa:

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Napsal: 11.02.2016 13:11
od spooon
ztvrdnutí brzdy pod levou nohou bude spíš pocitový, páč levá noha v tom nemá takový cit. Sám sem si to taky myslel, že ztvrdnul pedál, když sem se učil brzdit levou nohou. Teď už to je v pohodě, i cit v tý noze mám :)

Že se to používá při závodech to beru, jen nevím, jaký by to mělo využití u zadokolky?? U předokolky je výhoda jasná, náhrada samosvoru a odstranění nedotáčivosti. Proto sem se to taky učil, a teď jde focus v ostřejších zatáčkách na mokru krásně vodit bokem. Ale u zadokolky je to fakt na nic.

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004

Napsal: 11.02.2016 13:55
od vladka1
Žádný pocitový, taková trubka co nerozezná ztvrdnutí od normálu zase nejsem. Ztvrdnutí opravdu jako úplně vyšlapaný podtlak z posilovače... Hadice podtlaku se tváří OK, vrtat se v posilovači se mi zatim nechce... Někdo to vyzkoušejte (a né že se vybouráte :D

U zadokolky o tom mluvil Haughland u Š 100 RS, tak to asi k něčemu bude... ;) Ale teď na to koukám a píše s "plynem aby motorem nebrzdil ani nezrychloval", takže zařazenej kvalt ale plyn na "udržení rychlosti", ne pod plynem (u zadokolky logicky aby kola přenášely jen boční sílu a ne i moment)... Asi tím chtěl říct "v zatáčce nebrzdit motorem ani nezrychlovat" resp. půjde o první půlku zatáčky.... Současně plyn i brzda tam bylo, tušim že měl pravou na plynu a brzdil levou...