Stránka 1 z 1
Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
Napsal: 10.02.2016 10:43
od vladka1
prošel jsem fóra ale tohle nenašel...
Potřeboval jsem obrzdit orezlý kotouče po týdnu stání, tak jsem v rámci většího zatížení brzdil se současně sešlápnutým plynem, otáčky motoru ca 3 - 4000, plyn tak 3/4. (pravé noha na plynu, levá na brzdě)
Překvapilo mě, že pedál brzdy ztvrdnul jako kdyby vůbec nešel posilovač - je to vlastnost nebo vada posilovače? Můžete to někdo vyzkoušet ve svém luxusním zánovním voze? Jinak to brzdí normálně...
Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
Napsal: 10.02.2016 11:15
od pkadecka
Jako vyzkoušet brzdit LEVOU nohou? Jednou jsem to zkusil (sám na prázdné silnici) kdysi ve favoritu a v té levé noze nemáš cit pro brzdu, takže se velice rychle zablokují kola. Od té doby to mám zařazeno do "tohle doma nezkoušejte".
K věci - pokud při normální používání brzdy normálně brzdí a posilovač posiluje, tak bych to neřešil.
Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
Napsal: 10.02.2016 11:55
od vladka1
Ano levou. Používá se to i např. na sněhu do kopce jako náhrada uzávěrky diferáku. Nebo u zadokolky v rallye v zatáčce... Já to používám i na probliknutí brzdama když se mi někdo lepí na zadek - pravou nohu nechám na plynu a levou bliknu brzdama. Problém mi to nedělá, je to jen nezvyk

Nesmíš na to dupat jak na spojku
Podle mě by posilovač brzd měl fungovat normálně i v téhle situaci, takže "neřešit to" se mi moc nechce, přece jen brzdy...
Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
Napsal: 10.02.2016 11:59
od Nonid
V rallye je to velice beznej zpusob jizdy... Na focusu jsem to ale fakt nikdy nezkousel

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
Napsal: 10.02.2016 12:24
od pkadecka
Já myslel, že v rallye se to dělá obojí pravou nohou, patou na plyn, špičkou na brzdu.
Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
Napsal: 10.02.2016 12:29
od vladka1
jo, to jde taky pata plyn špička brzda. Ale plyn takhle nedáš plnej bez zadupnutí brzdy, aspoň já patu dopředu tolik před špičku vysunout nedokážu, takovej jogín nejsem

Taky jde pravé pata brzda špička plyn a levá spojka (náhrada ručky při rozjetí do kopce)
Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
Napsal: 10.02.2016 12:43
od Nonid
pkadecka: zalezi na velikosti nohy dost

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
Napsal: 10.02.2016 18:29
od petulak
vladka1 píše:jo, to jde taky pata plyn špička brzda. Ale plyn takhle nedáš plnej bez zadupnutí brzdy, aspoň já patu dopředu tolik před špičku vysunout nedokážu, takovej jogín nejsem

Taky jde pravé pata brzda špička plyn a levá spojka (náhrada ručky při rozjetí do kopce)
upravit pedáli, + si zvyknout + se řadí pod plným plynem,== vše, mám za sebou.
+ plyn, se ovládá bokem nártu.
takto, mám já, když chci blbnout.

Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
Napsal: 11.02.2016 13:11
od spooon
ztvrdnutí brzdy pod levou nohou bude spíš pocitový, páč levá noha v tom nemá takový cit. Sám sem si to taky myslel, že ztvrdnul pedál, když sem se učil brzdit levou nohou. Teď už to je v pohodě, i cit v tý noze mám
Že se to používá při závodech to beru, jen nevím, jaký by to mělo využití u zadokolky?? U předokolky je výhoda jasná, náhrada samosvoru a odstranění nedotáčivosti. Proto sem se to taky učil, a teď jde focus v ostřejších zatáčkách na mokru krásně vodit bokem. Ale u zadokolky je to fakt na nic.
Re: Posilovač brzd FF MK1 benzín 1,6 74 kW 2004
Napsal: 11.02.2016 13:55
od vladka1
Žádný pocitový, taková trubka co nerozezná ztvrdnutí od normálu zase nejsem. Ztvrdnutí opravdu jako úplně vyšlapaný podtlak z posilovače... Hadice podtlaku se tváří OK, vrtat se v posilovači se mi zatim nechce... Někdo to vyzkoušejte (a né že se vybouráte
U zadokolky o tom mluvil Haughland u Š 100 RS, tak to asi k něčemu bude...

Ale teď na to koukám a píše s "plynem aby motorem nebrzdil ani nezrychloval", takže zařazenej kvalt ale plyn na "udržení rychlosti", ne pod plynem (u zadokolky logicky aby kola přenášely jen boční sílu a ne i moment)... Asi tím chtěl říct "v zatáčce nebrzdit motorem ani nezrychlovat" resp. půjde o první půlku zatáčky.... Současně plyn i brzda tam bylo, tušim že měl pravou na plynu a brzdil levou...