Stránka 1 z 5
zahrivani motoru
Napsal: 06.01.2016 22:42
od kayn
Chlapi, otazka ohledne termostatu.
Mam asi mesic FoFo ||| 1.6 TDCI 70kW a pozoruji, ze pri jizde z kopce pripadne i zastaveni na semaforu mi zacne klesat teplota motoru. Posledne jsem jel strahovskym tunelem dolu k barandaku. V nem to clovek jenom solicha a kdyz jsem byl dole, tak jsem si vsiml, ze rucicka teplomeru je na 60 stupnich (na minimu). Take jsem jel po dalnici a po sjeti z dalnice a zastaveni na semaforu mi teplota zacla asi po 20 vterinach stani klesat.
Motor bych rekl, ze se hreje v poradku. Topeni zacina hrat asi po 5 minutach jizdy a teplota na normalu (neco malo pred pulkou) je tak po 7 minutach.
Mate nekdo podobne zkusenosti? Udajne je motor hlinikovy (i kdyz Svetu motoru uz neverim

), coz by tomu mozna pomahalo, kazdopadne tak rychle chladnout by asi nemel.
Re: zahrivani motoru
Napsal: 07.01.2016 07:07
od lucky.jack
Pakliže ti jede topení na vyšší teplotu, tak je to běžný jev - bohužel. Řešilo se to tu několikrát v sekci dvojkových focusů.
Re: zahrivani motoru
Napsal: 28.11.2016 17:50
od pedas2
Aktuálně řeším stejný problém. FF MK3 rv 2014 1.6tdci 70kw, počet km 70000. Auto je v origo servisu. Nejdříve vyměnili termostat, chová se to stejně, Dle servisu potřeba přehrání fw v jednotce. Ta po aktualizaci padla. Nové nahrání fw od začátku a výměna budíků.
Ve středu by mělo být auto opraveno.
Jinak taková poznámka. U mě se to děje při zapnutém topení.
Re: zahrivani motoru
Napsal: 28.11.2016 18:23
od kayn
Uz jsem to prestal resit. Topeni topi brzo, ale pokud jedu nejakou konstatni rychlosti na okresce, tak rucicka nejde na maximum ani po vice jak 10km.
Jeste zkusim po nekolika km sahnout na chladic, jestli termostat pri nizsich teplotach neco propousti. Jinak asi budeteplotni cidlo na spatnym miste.
Re: zahrivani motoru
Napsal: 25.01.2017 07:15
od gardovic
Hlásím že 1,5 TDCI se taky špatně ohřívá. Pokud neodebírám výkon tak se na 90° nedostane ani po 20 km pokud je venku pod -10°. Řešeno v servisu, vyměnily termostat a beze změny. Je to velmi nepříjemná vlastnost toho motoru....
Re: zahrivani motoru
Napsal: 25.01.2017 14:25
od miki21
Kdy už pochopíte, že to je vlastnost dehtu? Má méně odpadního tepla, tudíž v mrazech topí hůř. A když se pustí topení, tak to stíhá ten motor uchladit. Měnit termostaty a čidle je nesmysl.
Proč asi jsem na sibiři žádný dízl nepotkal?

Re: zahrivani motoru
Napsal: 25.01.2017 15:53
od gardovic
Prřed tím jsem měl VW Golf VII 1,6 TDI. Topil, držel teplotu, žádný problém. Prostě Focus se absolutně nedá srovnávat s Golfem VII, krom teda podvozku ten je u Focuse špičkový, ale to je opravdu vše.
Re: zahrivani motoru
Napsal: 02.02.2017 15:02
od memento
miki21:
Kdy už pochopíte, že to je vlastnost dehtu?
Mam FF2, motor potrebuje v zime 15 km na ohriatie, ale potom teplotu drzi, na semafore alebo dolu kopcom na neutral nikdy rucicka neklesla.
Proč asi jsem na sibiři žádný dízl nepotkal? - pretoze tam sa nafta v nadrzi zmeni na ztuzeny tuk. aj nakladaky su benzinove.
Re: zahrivani motoru
Napsal: 02.02.2017 17:55
od ZaQik
memento píše:Mam FF2, motor potrebuje v zime 15 km na ohriatie, ale potom teplotu drzi, na semafore alebo dolu kopcom na neutral nikdy rucicka neklesla.
protoze koukas na rucicku budiku, kde je vypoctena teplota a nikoli skutecna (vice viz prislusne vlakno, ktere objevis pri pouziti tlacitka HLEDAT)
Re: zahrivani motoru
Napsal: 03.02.2017 16:59
od memento
A kam koukaj vostatni?
kayn: jsem si vsiml, ze rucicka teplomeru ... rucicka nejde na maximum ani po vice jak...
gardovic: se na 90° nedostane ani po 20 km
Tak som napisal o mojej rucicke.

A teba prosim vysvetlit preco niektore rucicky ukazuju fixne a ine funguju ako kyvadlo.
Re: zahrivani motoru
Napsal: 04.02.2017 08:09
od ZaQik
u FF2:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 09#p724109 ... pokud chces k tomu neco dalsiho pokracuj v prislusnem vlakne (zde je FF3) nebo si najdi v casti diagnostika, jak to (de)aktivovat
Re: zahrivani motoru
Napsal: 11.06.2017 12:52
od Funscreen
Ahoj všem,
právě jsem mi u mého FF3 (podrobněji v podpisu) stalo, že jsem v tomhle vedru měl ručičku teploty motoru na 60 stupni. Jel jsem asi 40 km a mírně se zvedla, jinak skoro nic. Kde je chyba? Jak jsem to tady četl, výměna termostatu a čidel je k ničemu.. Ale co mám dělat, když se dle teploty motoru nečistí správně DPF filtr?!
V tomhle vedru je mi to divné.. Někde je něco blbě...
Re: zahrivani motoru
Napsal: 11.06.2017 14:19
od TomFocus
Musíš motoru dopřát otáčky (2500-3100)... tím se ti ohřeje, vymetes karbon a maličko se o pár deci zvedne spotřeba.
Pak to bude ok. Nemá cenu jezdit super eko a motor neprohrat a zacpat jej uhlikem.
Re: zahrivani motoru
Napsal: 11.06.2017 15:26
od gardovic
Při těchto letních teplotách se auto ohřívá úplně normálně, na provozní teplotě je rychle a tu i kdykoliv udrží nezávisle na výkonu. Můj příspěvek se týkal teplot mrazivých.
Re: zahrivani motoru
Napsal: 11.06.2017 15:37
od TomFocus
Mám stejnej motor, proto co jsem odpověděl platí po celý rok.
V mraze - fungování: měn olej max v 10k km (kvalitni), po nastartování netrap motor prvních 5-10min víc jak cca 2600ot. A pri delší jízdě nejezdi vyloženě ekonomicky ať se otackama prohreje. Tím, že tento motor produkuje málo odpadniho tepla není vhodný na krátký jízdy.
Co je krátký? Cca pod 15-20km. Pokud já jedu třeba 8km..nejedu na 5 ani 4, ale jen na trojku a tocim celou cestu např 2400-2700ot. ať se auto proci, zahřeje, dobije.