Studený motor - po ubrání plynu neudrží volnoběh
Napsal: 05.01.2016 22:10
Zdar, nyní se mi při chladných ránech (pod +8C) u Mondeo IV 2,0 TDCi 103 kW objevuje nešvar se zhasnutím studeného motoru po přidání plynu a následném klesání otáček motoru.
- motor natočím na "brnk" i v -5C
- když klasicky vyparkovávám zaparkované auto, dám zpátečku, ujedu 6 m se zvýšenými otáčkami (cca 1500 - 2000 ot/min)
- jakmile sundám nohu z plynu, otáčky padají k volnoběhu, ale na volnoběhu se nezastaví a motor prostě zhasne
------------------
Co jsem vypozoroval:
- kvalita nafty na tento jev nemá vliv
- děje se pouze při venkovní teplotě pod +8C
- děje se pouze u studeného motoru, jakmile je motor už vlažný, běží bez problémů dál bez zhasnutí
- pokud nechám motor bafat na volnoběh, aby se ohřál, motor už nezhasne
- diagnostika samozřejmě chybu nehlásí
Nemáte prosím někdo ideu, jak se tohoto nešvaru zbavit?
Popř. mám svůj Fordiag, co bych si měl nasázet např. do osciloskopu za signály, abych viděl důvod zhasnutí?
- motor natočím na "brnk" i v -5C
- když klasicky vyparkovávám zaparkované auto, dám zpátečku, ujedu 6 m se zvýšenými otáčkami (cca 1500 - 2000 ot/min)
- jakmile sundám nohu z plynu, otáčky padají k volnoběhu, ale na volnoběhu se nezastaví a motor prostě zhasne
------------------
Co jsem vypozoroval:
- kvalita nafty na tento jev nemá vliv
- děje se pouze při venkovní teplotě pod +8C
- děje se pouze u studeného motoru, jakmile je motor už vlažný, běží bez problémů dál bez zhasnutí
- pokud nechám motor bafat na volnoběh, aby se ohřál, motor už nezhasne
- diagnostika samozřejmě chybu nehlásí
Nemáte prosím někdo ideu, jak se tohoto nešvaru zbavit?
Popř. mám svůj Fordiag, co bych si měl nasázet např. do osciloskopu za signály, abych viděl důvod zhasnutí?