1,8 92 kW Problém s palivem
- MH30
- Nováček
- Příspěvky: 130
- Registrován: 04.03.2010 12:58
- Bydliště: Frydek-Mistek
1,8 92 kW Problém s palivem
Nenašel jsem vhodné téma, takže zakládám nové, případně přesuneme. Prosím o radu:
Auto má cca 160tis, posl. 5 let (cca 95 tis) jsem jezdil většinou na LPG. Před časem nepravidelný chod, ve volnoběhu na 3. válce, upálený ventil na 1. válci, oprava hlavy....Nyní opraveno. Jezdím teď na benzín, ale zlobí mě toto: Když chci po motoru výkon tak netáhne a cuká, jak kdyby mě někdo chytal za zadek... Problém je tím větší, čím méně mám benzínu v nádrži. Např. dneska cesta z Ostravy do Olomouce, při čtvrtině benzínu v nádrži najednou bez výkonu, po dálnici třicítkou, střídavě lepší a horší, místy jízda po krajnici se 4 blinkry.... dojel-doskákal jsem opatrně z Bělotína do Lipníku k první pumpě. Tam jsem dal plnou. Zbytek cesty asi 20 km výrazně lepší i když občas cukání. Cesta zpět občas zacukání a kolem 3500 ot ztráta výkonu, po ubrání plynu lepší, žádný super výkon ale dojel jsem relativně v klidu. Čím to je?
a) bordel nebo voda v nádrži? Může se to projevovat už od 1/4 nádrže?
b) palivový filtr? Ještě jsem ho neměnil, zítra vyměním, ale nevím jestli to bude tím....
c) palivové čerpadlo?
Při plné nádrži je to výrazně lepší, i když se to taky projevuje cukáním. Při čtvrtině nádrže skoro nepojízdné... díky za případné rady.
Auto má cca 160tis, posl. 5 let (cca 95 tis) jsem jezdil většinou na LPG. Před časem nepravidelný chod, ve volnoběhu na 3. válce, upálený ventil na 1. válci, oprava hlavy....Nyní opraveno. Jezdím teď na benzín, ale zlobí mě toto: Když chci po motoru výkon tak netáhne a cuká, jak kdyby mě někdo chytal za zadek... Problém je tím větší, čím méně mám benzínu v nádrži. Např. dneska cesta z Ostravy do Olomouce, při čtvrtině benzínu v nádrži najednou bez výkonu, po dálnici třicítkou, střídavě lepší a horší, místy jízda po krajnici se 4 blinkry.... dojel-doskákal jsem opatrně z Bělotína do Lipníku k první pumpě. Tam jsem dal plnou. Zbytek cesty asi 20 km výrazně lepší i když občas cukání. Cesta zpět občas zacukání a kolem 3500 ot ztráta výkonu, po ubrání plynu lepší, žádný super výkon ale dojel jsem relativně v klidu. Čím to je?
a) bordel nebo voda v nádrži? Může se to projevovat už od 1/4 nádrže?
b) palivový filtr? Ještě jsem ho neměnil, zítra vyměním, ale nevím jestli to bude tím....
c) palivové čerpadlo?
Při plné nádrži je to výrazně lepší, i když se to taky projevuje cukáním. Při čtvrtině nádrže skoro nepojízdné... díky za případné rady.
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: 1,8 92 kW Problém s palivem
U Focuse tohle bylo vzdycky zakonite cerpadlo...
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
-
- Test driver
- Příspěvky: 2664
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: 1,8 92 kW Problém s palivem
Udělej a+b+c najednou. Budeš mít jistotu. Nádrž dolů, vypláchnout, vyměnit čerpadlo a pak dát nový filtr. Výměna jen filtru ti pravděpodobně nepomůže a akorát si zaneřádíš nový filtr, který pak budeš měnit znovu.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
- Zizass
- Pokročilý
- Příspěvky: 552
- Registrován: 13.11.2008 16:51
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Tato motorizace má u mondea palivový filtr? U focusu filtr není...
Ford Focus II FL kombi 1.8 16V Duratec HE ,92kw, r.v.2009
byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836

byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836

-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: 1,8 92 kW Problém s palivem
Problemy s vypadkem vykonu se muzou objevovat i pri tretine nadrze, co mam "odzkouseno". Takze ctvrtina nadrze je jasna. Pokud motor pri polovicni a plnejsi nadrzi bezi naprosto (lepe odzkouset delsi pozorovaci dobu) bez problemu, tak je zbytecne menit cerpadlo. Filtr rovnez zbytecnost. Problem je v zanesene nadrzi a hlavne saci sitka kose. Ta sitka je potreba dukladne vycistit (zespodu a vevnitr kose). Samotny vyplach nadrze nestaci
Jo ted ctu, ze to dela problemy i pri plne, takze urcite vymenit i cerpado pri jedne operaci, protoze pri kazde operaci s nadrzi se musi tato sundat. Dbat na dobre vycisteni te nadrze, aby servis "jen" neprohodil cerpadlo.
U forda je saci system na tohle nachylny, takze pozor, co lijes do nadrze. A pri dlouhodobe jizde na LPG je potreba mit tam alespon ctvrtku benzinu a nejezdit se suchou nadrzi.

Jo ted ctu, ze to dela problemy i pri plne, takze urcite vymenit i cerpado pri jedne operaci, protoze pri kazde operaci s nadrzi se musi tato sundat. Dbat na dobre vycisteni te nadrze, aby servis "jen" neprohodil cerpadlo.
U forda je saci system na tohle nachylny, takze pozor, co lijes do nadrze. A pri dlouhodobe jizde na LPG je potreba mit tam alespon ctvrtku benzinu a nejezdit se suchou nadrzi.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: 1,8 92 kW Problém s palivem
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 62&t=38904
Řekl bych, že totožný problém. Tzn sací koš a s tím spojené čerpadlo...
Řekl bych, že totožný problém. Tzn sací koš a s tím spojené čerpadlo...
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- MH30
- Nováček
- Příspěvky: 130
- Registrován: 04.03.2010 12:58
- Bydliště: Frydek-Mistek
Re: 1,8 92 kW Problém s palivem
Pánové, moc díky za pohotové rady a odkaz na podobný problém.
Na to, abych dneska sundaval nádrž a vyndaval čerpadlo jsem neměl čas ani vybavení. Tak jsem si řekl, že zkusím aspoň ten palivový filtr, když už ho mám koupený...Výměna poměrně snadná. No a co jsem zjistil? Ten starý, když jsem ho vyléval, z jedné strany tekl skoro čistý benzín, z druhé černé svinstvo. Nový filtr, když do něj fouknete z obou stran, odpor je jen malý. Ten starý profouknout pusou nešel ani z jedné strany...Divím se jak mohl nějaký benzín vůbec projít. Auto se výrazně zlepšilo v akceleraci, zkoušel jsem ho prohnat do kopce i po dálnici, jednoznačně lepší. Nevím kde to má omezovač, ale na trojku jsem ho pocítil někde kolem 6 000 ot/min.
V nádrží mám teď asi 3/4, takže netvrdím, že se mi ten problém nemůže objevit znova. V nádrži může být svinstvo, sítko čerpadla může být taky přicpané. Třeba se čištění nádrže a výměně čerpadla nevyhnu, ale zatím mám pocit, že výměna filtru pomohla. Byl tak přicpaný, že tlak benzínu musel být určitě za filtrem menší než je potřeba při větším výkonu motoru. No uvidím, až ubude benzín v nádrži, dám pak vědět.
Na to, abych dneska sundaval nádrž a vyndaval čerpadlo jsem neměl čas ani vybavení. Tak jsem si řekl, že zkusím aspoň ten palivový filtr, když už ho mám koupený...Výměna poměrně snadná. No a co jsem zjistil? Ten starý, když jsem ho vyléval, z jedné strany tekl skoro čistý benzín, z druhé černé svinstvo. Nový filtr, když do něj fouknete z obou stran, odpor je jen malý. Ten starý profouknout pusou nešel ani z jedné strany...Divím se jak mohl nějaký benzín vůbec projít. Auto se výrazně zlepšilo v akceleraci, zkoušel jsem ho prohnat do kopce i po dálnici, jednoznačně lepší. Nevím kde to má omezovač, ale na trojku jsem ho pocítil někde kolem 6 000 ot/min.
V nádrží mám teď asi 3/4, takže netvrdím, že se mi ten problém nemůže objevit znova. V nádrži může být svinstvo, sítko čerpadla může být taky přicpané. Třeba se čištění nádrže a výměně čerpadla nevyhnu, ale zatím mám pocit, že výměna filtru pomohla. Byl tak přicpaný, že tlak benzínu musel být určitě za filtrem menší než je potřeba při větším výkonu motoru. No uvidím, až ubude benzín v nádrži, dám pak vědět.
- MH30
- Nováček
- Příspěvky: 130
- Registrován: 04.03.2010 12:58
- Bydliště: Frydek-Mistek
Re: 1,8 92 kW Problém s palivem
Zeli: Četl jsem tvé starší příspěvky o fci čerpadla., např.
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... &start=140
Takže jsem lecos pochopil, díky. Uvidím, jestli to čerpadlo budu muset čistit nebo ne.
Jinak pro zajímavost, filtr byl logem Ford, takže patrně od výroby. Podélně jsem ho rozřízl. Z vnější strany filtrační vložky byl nalepený černý kal, ale hrubší nečistoty tam nebyly - asi ani být nemůžou, když čerpadlo má také sítko. Pláty filtru byly ale úplně ztvrdlé a lámaly se. Už to byla spíš ucpávka než filtr. Takže nebuďte lajdáci jako já a měňte ho včas.
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... &start=140
Takže jsem lecos pochopil, díky. Uvidím, jestli to čerpadlo budu muset čistit nebo ne.
Jinak pro zajímavost, filtr byl logem Ford, takže patrně od výroby. Podélně jsem ho rozřízl. Z vnější strany filtrační vložky byl nalepený černý kal, ale hrubší nečistoty tam nebyly - asi ani být nemůžou, když čerpadlo má také sítko. Pláty filtru byly ale úplně ztvrdlé a lámaly se. Už to byla spíš ucpávka než filtr. Takže nebuďte lajdáci jako já a měňte ho včas.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 1,8 92 kW Problém s palivem
Omezovac je na 6950 ot, pokud vim. Jednou jsem se na nej dostal pri vyjezdu z obce pri predjizdeni do kopce na dvojku, na otackomeru bylo fakt 7000 a bylo to tam pomerne rychle 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů