Výměna origo katů za nerezové Toyosport (Mondeo ST220) HELP

Odpovědět
sewyk220
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 16.03.2014 10:15

Výměna origo katů za nerezové Toyosport (Mondeo ST220) HELP

Příspěvek od sewyk220 » 25.06.2015 01:31

Zdravím všechny, potřeboval bych jakékoliv rady či pomoci, mám menší problém.
V prosinci jsem si kupoval z ebaye nerezové katalyzátory od značky Toyosport, jsou to ty stejné co se dají koupit v čr na highperformance stránkách...bohužel na ně došel čas namontovat až teď, je to trošku nesmyslné, ale prostě nebyl čas a možnost...
Osobně říkám dopředu, kdo by to chtěl dělat, hrozná práce a stráveno cca 2 dny práce...
Teď k věci, auto mě jezdilo v pořádku, startovalo, točilo, všechno v naprostém pořádku, teď po výměně katalyzátorů dělá auto neskutečnej bordel a to že jsem už pár aut slyšel, fluše to do výfuku a jsem slyšet ještě 500metrů daleko, což oto, bylo mě řečeno, že auto nemá rezonanční prostor (nemá rezonátor), tudíž se ty plyny mlátěj a točej od předu až do zádu, takže by to rezonátorem mohlo trochu opadnout, ale zvuk se dá řešit vždycky a utlumit taky, jde tu ale o jinou závadu, auto je cítit vevnitř a venku benzínem, trošku smrdí i ten nerez jak se trošku pálí a všechno si sedá...ale díky sváření katů se odpojovala baterie, tudíž mě zmizla kontrolka motoru, ta svítila, házelo to chybu nějakého abs čidla a jednou i katy tam myslím byli a bylo mě řečeno že by po ujetí těch 310 tisíc km co má auto najeto by mohli bejt katy po smrti a tak už jenom z toho důvodu jsem je chtěl vyměnit za jiné (prej by to mělo zlepšit i lepší reakci na plyn a možná nějakýho koníka), pokud ale auto dělá bordel a lambdy nahlásí chybu, měla by se kontrolka motoru rozsvítit, což zatím neudělala..
Tož teď už ale k věci....shrnuto, auto mě nepustí nad 3,5 tisíce otáček, řve jako blázen a smrdí po benzínu jako kdyby bylo brutálně překrmený, nemáte náhodou někdo nějaký zkušenosti? vím že hany je na svým sedanu dával a je spokojenej, proto nevím co stím, nevím zda jet na diagnostiku a změřit lambdy a všechno očekovat, to udělám asi jako první, ale bojím se že by musela třeba jednotka na remapu, protože prostě dělá bordel a neví co má dělat. Navíc ještě hrozně odfukuje motor, když sešlápnu plyn a pustím, tak to vypadá jako kdyby pod motorem nebyli výfuky, hrozně se to snaží ty plyny jakoby vytlačit a tak divně to funí a to asi taky nemá být...ale vše je výborně a pečlivě zavařený, nikde nic není prasklého a vše fungovalo, je mi divný že by se katama všechno podělalo.
Pomůže mě jakýkoliv poznatek nebo tel na nějaký servis, či chlápka co ví co stím nebo tak cokoliv....opravdu už bych rád jezdil a jsem celkem v koncích a docela rád bych nerad třeba odrovnal motor....

Budu opravdu vděčný komukoliv, kdo mě pomůže.

Uživatelský avatar
r0mik
.
.
Příspěvky: 9356
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna origo katů za nerezové Toyosport (Mondeo ST220) HELP

Příspěvek od r0mik » 25.06.2015 06:55

mel jsem na svém ST220 kombiku decaty z HPP.cz ., bordel to teda nedělalo, při pousteni plynu z otáček to i hezky prsklo do vyfuku - strelba rozhodne ne, mel jsem i "sportovni" filtr. Auto jelo tak nejak normalne (250km/h to vytahlo, několik hond a skodovek to proskolilo). Jen svitila kontrolka motoru (lambda), zkousel jsem dat i lambda cheater (rovny, zbylo mi z RS s decatem) pod lambdu a nepomohlo
Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T

zeli
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1001
Registrován: 08.01.2011 14:59

Re: Výměna origo katů za nerezové Toyosport (Mondeo ST220) HELP

Příspěvek od zeli » 26.06.2015 10:58

Ty pruvodni problemy s benzinem nahravaji tomu, ze sel benzin i do vyfuku a mozna kvuli tomu odesly KATy potazmo Lambdy. Podle me i kdyby byla lambda spatna, tak jeji prispevek ke korekci by nemel byt takovy, aby sel z auta citit benzin. Asi bych teda resil spis tohle, pres nekoho dobreho s diagnostikou, aby se podival, jestli do motoru tece tolik benzinu, kolik ma.
Co se tyka hlasovych projevu auta, porad to muze souviset s benzinem ve vyfuku. Urcite bych to resil co nejdriv, aby sis neznicil nove katy :!:
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2664
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: Výměna origo katů za nerezové Toyosport (Mondeo ST220) HELP

Příspěvek od krenda » 26.06.2015 18:06

Když odpojíš katy, problém trvá? Celé to začlo až po nahození nových katů?
Dej nám tu prosím i odkaz na ně.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

sewyk220
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 16.03.2014 10:15

Re: Výměna origo katů za nerezové Toyosport (Mondeo ST220) HELP

Příspěvek od sewyk220 » 28.06.2015 13:28

Defakto to nejsou katalyzátory, jmenuje se to náhrada za katalyzátory...je to defakto jen nerezová trubka o průměru 60mm a je plně průchozí a má připravu na lambdy, jedna se musela převařit, překážel tam altík, hele znovu to nikdo sundávat nebude, je tam strašnej přístup a musí dolů poloosa, rám motoru a já už nehodlám do toho vrážet další tisíce...já bych to na ty "náhradní katy" neviděl, tam opravdu nevím co by mohlo bejt špatně nebo se podělat...mrknu na vlnovcu zda sou ready, kouknu na spoje po sváření a pojedu na tu diagnostiku, tam uvidím a co se týče zvuku to utlumim že tam buď vrátím ty prostřední tlumiče a nebo tam dám rezonátory na každou trubku a ono se to dost utlumí, to už ale teď moc řešit nemusím, spíš aby to jelo jak má a aby to nezničilo motor nebo něco nespálilo, každopádně až do dnešního dne motor nesvítil (od sundání baterky, kdy proběhl reset), takže sem najel tak 70km a už mě to svítí, takže na tu dia určitě zajedu.
Dám vědět jak jsem postupně dopadl.
odkaz na ty katy : http://www.highperformanceparts.cz/nahr ... 0107.32299

HmerX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4306
Registrován: 24.10.2008 20:08
Bydliště: Letovice

Re: Výměna origo katů za nerezové Toyosport (Mondeo ST220) HELP

Příspěvek od HmerX » 28.06.2015 15:33

trochu nechápu, když jsou to jen svody, proč to je kousek za přírubou rozšířené a pak zas zúžené .. nemůžou se tam výfukové plyny nějak špatně odrážet a dělat nežádoucí odpory ?
Ford Focus 2005 2,0 TDCi

sewyk220
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 16.03.2014 10:15

Re: Výměna origo katů za nerezové Toyosport (Mondeo ST220) HELP

Příspěvek od sewyk220 » 28.06.2015 20:12

HmerX píše:trochu nechápu, když jsou to jen svody, proč to je kousek za přírubou rozšířené a pak zas zúžené .. nemůžou se tam výfukové plyny nějak špatně odrážet a dělat nežádoucí odpory ?
¨

Proto se tomu říká náhrady za katalyzátory, tam je to rozšířené protože v tom místě na stěnách je síťka s něčím...ale je to volně průchozí...určitě se tam nic nemlátí, ty katy si koupily už desítky lidí...romík a hany je maj nebo měli a vše ok, na těch katech bych prostě vinu neviděl, dám za ně ruku do ohně.

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2664
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: Výměna origo katů za nerezové Toyosport (Mondeo ST220) HELP

Příspěvek od krenda » 28.06.2015 20:25

Ta sítka s něčím bude fungovat asi jako "odhlučnění", přece jen je to hned za svody a zvuk holé trubky by byl hodně silný...
No je zvláštní, že ti to začlo dělat po montáži decatu. Určitě musíš na tu diagnostiku, zkontrolovat lambdy hlavně řídící, ty před katy. Diagnostická lambda s decatem bude házet chybu, jak ji spolehlivě obejít to nevím. Jak píše r0mik, lamda spacer nefungoval, možná zahnutý by mohl pomoct víc....
Nedrbli jste někde do přívodu paliva při montáži?
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Uživatelský avatar
Kobrlik
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1427
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hradec Králové

Re: Výměna origo katů za nerezové Toyosport (Mondeo ST220) HELP

Příspěvek od Kobrlik » 20.07.2015 22:46

Ahoj,mam na autě také ty náhrady katíků z HP a jak už bylo napsáno muselo se u zadního převařovat otvor na lambdu,pač je tam altík. Jinak na ty lambdy sem použil odstínění aby to neházel chybu a nesvítila kontrolka. bohužel řeším jiný problém..a to je chcípání na volnoběh za jízdy. ale to už dělalo před výměnou katíků. Vyměnil sem kabely svíčky volnoběžný ventil,vyčistil škrtící klapku a pořád nic. diagnostika nic neukazuje. potlakové hadice taky zkontrolovány :nixw: :nixw: :nixw:
Ford Focus 1.8 16v Hatchback metal zelená VITRO r.v.duben 2003
Ford Mondeo ST220

sewyk220
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 16.03.2014 10:15

Re: Výměna origo katů za nerezové Toyosport (Mondeo ST220) HELP

Příspěvek od sewyk220 » 27.07.2015 17:41

Kobrlik píše:Ahoj,mam na autě také ty náhrady katíků z HP a jak už bylo napsáno muselo se u zadního převařovat otvor na lambdu,pač je tam altík. Jinak na ty lambdy sem použil odstínění aby to neházel chybu a nesvítila kontrolka. bohužel řeším jiný problém..a to je chcípání na volnoběh za jízdy. ale to už dělalo před výměnou katíků. Vyměnil sem kabely svíčky volnoběžný ventil,vyčistil škrtící klapku a pořád nic. diagnostika nic neukazuje. potlakové hadice taky zkontrolovány :nixw: :nixw: :nixw:

Jop, tak to odstínění není problém, to objednám z ebay, jmenuje se to lambdaspacer ale nevim zda to dat pred ten katalyzator nebo za nej....odstinit to snad pujde....jen nechapu proc me auto tak hrozne řve a mlatěj se ty plyny tolik a stratilo to ten výkon a hlavně kroutak apod...jestli to muzou delat ty lambdy...nebo diky tomu ze me tam chybi ty stredove tlumice?, jak mas presne ten vyfuk udelanej ty? vse origo a akorat decat? naprostredku mas tlumice a na konci taky?.

Jop to chcipani na volnobeh ti neporadim...stim problem nemam...jen mi pri nastartovani lehce klesnou otacky, ale ja mam spatnej volnobeznej ventil, tak ten koupim a pristi mesic taky kupuju nove svice a kabely a inducku taky....vsecko od NGK..na to ser*....placnu se pres kapsu, at to stoji za to...podtlakove hadice jsem letmo u sebe koukal a jsou ready asi...u tebe fakt nevim, koukal jsi asi na vsechno na co bych se dival i ja, jedine zkusit servis kde by mohli pomoct.... :nixw:

Uživatelský avatar
r0mik
.
.
Příspěvky: 9356
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna origo katů za nerezové Toyosport (Mondeo ST220) HELP

Příspěvek od r0mik » 27.07.2015 21:37

logicky

kdyz si dal decat mist katu, kde bude potreba dat lambda spacer? Kdyz se pred dilem katalyzatoru nic nezmenilo.. :)
Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T

Uživatelský avatar
Kobrlik
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1427
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hradec Králové

Re: Výměna origo katů za nerezové Toyosport (Mondeo ST220) HELP

Příspěvek od Kobrlik » 28.07.2015 20:34

Ty oblbováky logicky jak píše romik za katy!! jinak mam vše origo...jediný co tak byla potřeba nejaká redukce pač z tech decatu je jinej průměr než origo trubek u výfuku ale to bylo to nejmenší... auto jede upně normálně.
Ford Focus 1.8 16v Hatchback metal zelená VITRO r.v.duben 2003
Ford Mondeo ST220

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host