Houpání po 115 000 km

honza_
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 04.10.2010 20:28

Houpání po 115 000 km

Příspěvek od honza_ » 18.03.2015 18:21

Zdar, cca po najetých 100 000 km jsem začal pozorovat, že se FF začal jakoby vyklánět ze zatáček a trochu se pohupovat do stran - je to znát např. při předjíždění anebo při jakékoliv prudší změně směru. Nyní mám najeto 115 000 a auto se houpe více než např. Renault Megane s podobným nájezdem - když bylo nové tak sedělo zcela v souladu s focusovou pověstí. Co to je? Tlumiče? Silentbloky? Díky za odpověď.
FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13483
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Houpání po 115 000 km

Příspěvek od stano. » 18.03.2015 23:51

Naklana alebo odskakuje? Ak naklana, tak asi tlmice. Stabilizatory su v poriadku?

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: Houpání po 115 000 km

Příspěvek od memento » 19.03.2015 09:33

Nespozoroval si mastnotu pri/na kolesach (po odstaveni)? To by bol znak ze tlmice tecu.
Silentbloky - to by si mal pocut buchanie/klepotanie.
Alebo rozladena geometria...?
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13483
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Houpání po 115 000 km

Příspěvek od stano. » 19.03.2015 09:54

Dnesne tlmice nepustaju olej ako niekedy. Aj suchy tlmic moze byt v haji.

Uživatelský avatar
ZonixX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3165
Registrován: 14.07.2009 22:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Houpání po 115 000 km

Příspěvek od ZonixX » 20.03.2015 00:14

prvni, na co bych se podival je, jestli mam spravne nahustene pneumatiky a pak - v jakem stavu jsou silentbloky obou stabilizatoru, staci kdyz jsou hodne vymackane.. mlatit to nemusi
Fiesta ST180 '16 Stage 4
Honda Civic FK2 '10

ex: Honda Civic EP2 '02, Nissan 350Z '06, Ford Ka '01, Mondeo ST200

honza_
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 04.10.2010 20:28

Re: Houpání po 115 000 km

Příspěvek od honza_ » 23.03.2015 02:08

Naklání, neodskakuje. Pneu jsou ok. Stabilizátor, tlumiče, silentbloky - nevím.
FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Houpání po 115 000 km

Příspěvek od ballu » 23.03.2015 07:21

Na 100% zadní tlumiče , za 300 Kč drobných ti to rozklepou a řeknou stav.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

honza_
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 04.10.2010 20:28

Re: Houpání po 115 000 km

Příspěvek od honza_ » 28.03.2015 13:36

To je to, co dělaj s autem např. na technický? Takový to cukání?
FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Houpání po 115 000 km

Příspěvek od ballu » 28.03.2015 14:58

Na STK to rozklepou na vůle na nápravách. Test tlumičů nedělají , ale je to něco podobného.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Fuzzy_Stone
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 07.03.2015 19:35

Re: Houpání po 115 000 km

Příspěvek od Fuzzy_Stone » 16.04.2015 17:57

ballu píše:Na 100% zadní tlumiče , za 300 Kč drobných ti to rozklepou a řeknou stav.
Jestli se auto jenom naklani, tlumice to nejsou! Tlumic na aute tlumi pohyby karoserie zpusobene pruzinou perovani. Tudiz pokud ti to dela kdyz jedes vicemene rovne pri akceleraci nebo deceleraci, jsou to zpuchle silentbloky na ramenach ktere cele zaveseni kola nevedou tam kam by meli.

Taky jsem tu v tom vlaknu cetl ze tlumice nejsou jako driv ze nevytecou, zkratka prestanou fungovat. Jako vyvojar tlumicu k tomu muzu rict ze to je hospodsky blabol. Tlumic muze za A. vytect, za B. se komponenty ventilove sestavy "unavi". V druhem pripade se tak deje plynule, skokova zmena pocitu neni mozna. V prvnim pripade za zivotnost tlumice to muze byt az 15% dolu. V pripade vyteceni zalezi co je pricina.

Nech si vyvesit kola na zvedaku a zkontrolovat ramena.
2006 Focus II kombi 1.8 benzin aneb benzínová atmosféra bude vždycky lepší než ropák

Uživatelský avatar
rofek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 102
Registrován: 05.11.2011 10:31

Re: Houpání po 115 000 km

Příspěvek od rofek » 16.04.2015 20:33

mozem pridat vlastnu skusenost, kt. potvrdzuje to co pisal fuzzy-stone.
najazd podla budikov 103 tis. km, pred 10 tis.km boli vymenene vsetky tlmice a vsetky "kosti" stabikov, k tomu este aj ulozenie zadneho stabiku. Zmena bola iba minimalna, a o nieco sa to zlepsilo po poctivom nastaveni geo (milan jurda).
kazdopadne, aj preto ze zadok na dierach a nerovnostiach este aj hodne "bucha" to vidim tak, ze to budu silenty na ramenach.
4dv_12-2008_he-2.0-107kw_strieborno-hrdzavy_ghia

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13483
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Houpání po 115 000 km

Příspěvek od stano. » 16.04.2015 22:25

Fuzzy_Stone píše:Taky jsem tu v tom vlaknu cetl ze tlumice nejsou jako driv ze nevytecou, zkratka prestanou fungovat. Jako vyvojar tlumicu k tomu muzu rict ze to je hospodsky blabol. Tlumic muze za A. vytect, za B. se komponenty ventilove sestavy "unavi". V druhem pripade se tak deje plynule, skokova zmena pocitu neni mozna. V prvnim pripade za zivotnost tlumice to muze byt az 15% dolu. V pripade vyteceni zalezi co je pricina.
Co je na tom blabol? Ked sa casom unavia vnutorne komponenty, tak tlmic nie je vyteceny, ale v podstate uz nefunguje.
A mozem ti odfotit tlmic (ak je este v dielni), ktory dvomi rukami mozes v priebehu 10 sekund 20 krat stiahnut a roztiahnut v dlzke 20-25cm. A ver tomu, ze olej na nom nenajdes. A to nie je unaveny tlmic. To je komplet v haji, ako keby tam ani nebol.

Fuzzy_Stone
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 07.03.2015 19:35

Re: Houpání po 115 000 km

Příspěvek od Fuzzy_Stone » 18.04.2015 10:07

stano. píše:
Fuzzy_Stone píše:Taky jsem tu v tom vlaknu cetl ze tlumice nejsou jako driv ze nevytecou, zkratka prestanou fungovat. Jako vyvojar tlumicu k tomu muzu rict ze to je hospodsky blabol. Tlumic muze za A. vytect, za B. se komponenty ventilove sestavy "unavi". V druhem pripade se tak deje plynule, skokova zmena pocitu neni mozna. V prvnim pripade za zivotnost tlumice to muze byt az 15% dolu. V pripade vyteceni zalezi co je pricina.
Co je na tom blabol? Ked sa casom unavia vnutorne komponenty, tak tlmic nie je vyteceny, ale v podstate uz nefunguje.
A mozem ti odfotit tlmic (ak je este v dielni), ktory dvomi rukami mozes v priebehu 10 sekund 20 krat stiahnut a roztiahnut v dlzke 20-25cm. A ver tomu, ze olej na nom nenajdes. A to nie je unaveny tlmic. To je komplet v haji, ako keby tam ani nebol.
Tlumič zvaž a porovnej s hmotností pokud možno nového kusu. Pokud najdeš rozdíl, je jasné že ten olej musel někam odejít. Za další záleží jestli je to jednoplášťový tlumič nebo dvouplášťový. Podle zdvihu 25 cm to vidím spíš na dvouplášť (ale co vím na Fordy děláme jednopláště - mají lepší odezvu). Jestli najdeš fotky tak nasdílej.
2006 Focus II kombi 1.8 benzin aneb benzínová atmosféra bude vždycky lepší než ropák

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Houpání po 115 000 km

Příspěvek od Standa.64 » 18.04.2015 10:13

Jak má auto tendenci se v zatáčkách pohupovat jsou v háji tlumiče.Po 100 tis.už mají nárok.Vyhni se Monroe. :palec_dolu:
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13483
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Houpání po 115 000 km

Příspěvek od stano. » 18.04.2015 12:24

Fuzzy: Su z Fiata. Ked sa budem najblizsie hrabat v aute a budem v dielni, pohladam ich. To vazenie je dobry napad. Len take iste nove nenajdem. Ked aj, tak za tie roky urcite zmenili niekolkokrat vnutro (optimalizacia vyroby alebo ako usetrit). Takze nemam s cim porovnat...
Este je mozne, ze olej unikal tak pomaly, ze ho rovno aj umylo. Takze sice olej unikol, ale vyteceny nebol - rozumej spinavy od oleja.
Alebo oleja ma rovnako, len tie vnutorne kanaliky, ventilky a ostatne funkcne veci su natolko vymlatene a poskodene, ze uz vobec nefunguju.
Vo vseobecnosti, Fiaty zrovna kvalitou dielov neovplyvaju.

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů