Přidání zásuvky 12V

Odpovědět
Uživatelský avatar
Wlk91
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 27.05.2013 13:40
Bydliště: Lelekovice, okres Brno - venkov

Přidání zásuvky 12V

Příspěvek od Wlk91 » 01.03.2015 20:44

Zdravím,

doufám že jsem to nikde nepřehlédl, protože jsem hledal :)

Chci si kvůli autoledničce natáhnout od baterky zásuvku do kufru a na konec středového tunelu, který mám z modelu po FL se zásuvkou nezapojenou. Můžete mi někdo poradit, jaký zvolit kabel, jakou pojistku a kudy to protáhnout? Popřípadě co si mám ještě koupit, než se do toho pustím.

Děkuji předem za rady :)
Ford Focus MK1 1.6 16V 2000
Ford Focus MK2 2.0 2005
https://www.facebook.com/groups/fordgroups/

Uživatelský avatar
aamoto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 176
Registrován: 16.09.2014 20:49
Bydliště: Vysočina, Brno

Re: Přidání zásuvky 12V

Příspěvek od aamoto » 06.03.2015 19:29

Ahoj,

zkusím ti trochu poradit nevím kolik ta lednička bere, ale nějakou 1.5mm určitě, když bude silnější nevadí, pojistka taky záleží na ledničce, podle jejího odběru, jednoduchej vzoreček I=P/U(I-proud, P-výkon v tomto případě příkon ledničky, U-napětí) tím zjistíš potřebnou velikost pojistky a když ti proud vyjde například 5A tak dej pojistku 8A klidně i 10A, protože při zapnutí je tam vždycky proudová špička a ta by ti tu pojistku spálila. Pak je otázka jestli chceš mít zásuvky pod napětím pořád, nebo jenom při zapnutým klíčku, pak bys musel na relátko napojit něco co je aktivní pouze se zapnutým klíčkem(např rádio, vyhřívání oken...) a kabely od baterky přes relátko k zásuvce.
Ford Focus I HB 1.6 Zetec 2004
Vojtův Focus I 1.6 Zetec Modrá ink.

Uživatelský avatar
Wlk91
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 27.05.2013 13:40
Bydliště: Lelekovice, okres Brno - venkov

Re: Přidání zásuvky 12V

Příspěvek od Wlk91 » 06.03.2015 20:33

No jak to napojit vim, chci to na staly napajeni. Na radio bych se bal to napojit, dam to primo na baterku a za ni hned pojistku. To vim. Hlavne mi jde o to, kudy to tahnout. Nechce se mi rozdelavat plasty a tahnout to prahem, jak se taha hlavni svazek.
Ford Focus MK1 1.6 16V 2000
Ford Focus MK2 2.0 2005
https://www.facebook.com/groups/fordgroups/

Uživatelský avatar
aamoto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 176
Registrován: 16.09.2014 20:49
Bydliště: Vysočina, Brno

Re: Přidání zásuvky 12V

Příspěvek od aamoto » 06.03.2015 20:36

Tak s tím ti asi neporadím, ale nic lepšího než prahem mě nenapadá, pak možná ještě ptropem by to mohlo jít, tam se dá dostat docela snadno.
Ford Focus I HB 1.6 Zetec 2004
Vojtův Focus I 1.6 Zetec Modrá ink.

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Přidání zásuvky 12V

Příspěvek od vitut » 06.03.2015 21:42

F47 -> C16, p4. Prurez vodice 2,5 mm2.
Kostra G14, prurez 2,5 mm2, pridelana na kastli u leve nohy ridice (lze pripojit kdekoli).
Takhle je to original. Napaji se zapalovac na palubce, vodic k zasuvce na stredovem tunelu jde kolem zapalovace na palubce dolu do tunelu, pod radickou a kolem rucky dozadu k zasuvce.
Do kufru bych to tahnul chranickou pro kabely v levem prahu.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Přidání zásuvky 12V

Příspěvek od vitut » 06.03.2015 21:59

Jeste dodam, ze originalni zapojeni je jistene ochranou baterie. Kdyz neco v zasuvce nechas, aspon to nevytluce baterii. Tahnout neco primo z baterky bych nedoporucoval ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
Wlk91
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 27.05.2013 13:40
Bydliště: Lelekovice, okres Brno - venkov

Re: Přidání zásuvky 12V

Příspěvek od Wlk91 » 07.03.2015 13:09

Nechtel jsem to zapojovat na original vedeni kvuli zatezi. V loni jsem v lete mel jen jednu zasuvku, ale pres roztrojku zapojednou lednicku, navigaci a kameru. Rotrojka to neutahla ani ta nejkvalitnejsi, co jsem sehnal. Tak proto chci radsi tahnout samostatny kabel od baterie aspon do toho kufru. A ochrana proti vybiti se mam pocit da taky koupit, kdyz na to prijde. Ale jinak samozrejme dekuji za rady.
Ford Focus MK1 1.6 16V 2000
Ford Focus MK2 2.0 2005
https://www.facebook.com/groups/fordgroups/

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Přidání zásuvky 12V

Příspěvek od vitr73 » 22.08.2015 22:46

ja myslim ze by kvalitni autolednicky na 12 V ochranu proti vybiti baterie meli mit v sobe...ja teda mam...kdyz sleze napeti baterie na rovnejch 12 V tak se sama vypne....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
woned
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 18.09.2012 07:22
Bydliště: Orlová - Lutyně
Kontaktovat uživatele:

Re: Přidání zásuvky 12V

Příspěvek od woned » 13.02.2016 21:15

Já osobně, když jsem si dodělával 12V zásuvku v kufru, ji napojil na origo konektor světel v levém podběhu - je tam jeden volný pin, který je živý. No a pro USB zásuvku do středového tunelu jsem natáhl káblík od napájení zapalovače u volantu - je tam totiž stále + (i po 30ti minutách), takže vypínač za ruční brzdou vše vyřešil :D
woned

Focus Combi, 1.8 16V, 85 kw, 1999, Amparo Blue.

Odpovědět

Zpět na „Focus - interier - 1998-2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů