Zlomeny stift v bezpecnostnej matici
Napsal: 06.02.2015 01:31
Dnes som nahadzoval nove bezpecnostne matice a su asi kvalitne, kedze jedna vydrzala viac ako stift...
Na maticiach je napisane, ze sa maju dotahovat silou doporucenou vyrobcom automobilu a diskov. Pozrel som v prirucke, 130Nm, nastavil momentak na 128Nm (aj tak som nedotahoval uplne na doraz), namazal zavit a za pouzitia rozumnej sily urval posledny stift...
Otazky:
1. Ma niekto napad (idealne skusenost), ako najlepsie vybrat urvany stift z matice, bez poskodenia zavitu, nech nemusim kupovat novu sadu?
2.a) Vymena stiftu - nasiel som tu na fore, ze vo Forde vraj aj s matkou stoji 50Ck (co sa mi na Ford zda dost malo). Na niekto skusenost, kde ho zohnat za rozumnu cenu (v rozumnej kvalite)?
2.b) Ako narocna je vymena stiftu? Len dam dole kotuc a vymenim? Su tam nejake nastrahy? Stretli ste sa z nejakym navodom?
Vopred dakujem.

Na maticiach je napisane, ze sa maju dotahovat silou doporucenou vyrobcom automobilu a diskov. Pozrel som v prirucke, 130Nm, nastavil momentak na 128Nm (aj tak som nedotahoval uplne na doraz), namazal zavit a za pouzitia rozumnej sily urval posledny stift...

Otazky:
1. Ma niekto napad (idealne skusenost), ako najlepsie vybrat urvany stift z matice, bez poskodenia zavitu, nech nemusim kupovat novu sadu?
2.a) Vymena stiftu - nasiel som tu na fore, ze vo Forde vraj aj s matkou stoji 50Ck (co sa mi na Ford zda dost malo). Na niekto skusenost, kde ho zohnat za rozumnu cenu (v rozumnej kvalite)?
2.b) Ako narocna je vymena stiftu? Len dam dole kotuc a vymenim? Su tam nejake nastrahy? Stretli ste sa z nejakym navodom?
Vopred dakujem.