předem napíšu, že jsem se pokusil o cukání zde přečíst téměř vše...ale stejně se potřebuju podělit o svůj problém a poprosit o názor/rady...
Po delším vybírání jsem se nakonec rozhodl pro FoFo z DE. 2007, 2.0 TDCI 100Kw s DPF :/ na tacho 130k. Km jsem moc neřešil i když mi bylo garantováno, ale stejně tomu nevěřím. Serviska u Fordu ale nevypadala podezřele. Co bylo na autě děláno nevím. Jen prý ještě v DE měnili před prodejem palivák. Majitel před prodejem vyměnil olej...
Projížďka důkladná s prodejcem cca 30km. Jediný, co nebylo opodál byla dálnice, takže točky max do 120Km/h. Vše vypadalo báječně...
Nuže od pondělí doklady a první projížďka. Vše OK než jsem po důkladném prohřání auto protáhl pořádně na dálnici. Po větším zahřátí, projetí pár km agresivně se cca po 140km/h delší jízdě objeví první cuky, jakoby chvilkové vynechání motoru/zátahu. Poté se děje nepravidelně v různých rychlostech, pod prudkým plynem i konstantě s min plynem. Jakmile člověk na delší dobu zvolní a pojede velkej klídek do 120, tak cukání odezní. Ovšem stane, že zacuká i na nižší rychlosti a různé stupně. Jinak na neutrál volnoběh hladký chod za studena i tepla.
Takže jsem poprvé v háji a říkám si jo, naletěl jsem, mám smůlu a budu solit...auto u baráku odstavím..pročtu si pár threadů zde, zavolám to prodejci. Řekne mi, že je to divné, bla bla, že tam byla asi z DE i letní nafta atd... nedá mi to a ten den ještě hodím jednu rychlostní zkoušku + dotank asi 15l nafty (v té době v nádrži asi 10l). Ujel jsem asi 20km. Nic jsem nevykoumal. Chování stejné avšak se navíc rozsvítila kontrolka motoru. Celkem jsem najel asi 90km...
No nic, v úterý do práce (30km skoro furt po dálnici). Zde si potvrzuju, že se studeným autem se cukání neděje. Jedu spíše opatrně, cukání se objeví snad jednou do kopce...
Na odpo mám domluvenyho týpka s diagnostikou. Cestou k němu přes pražskou magi opatrně vše do 120km/h bez jediného problému. Přijedu k němu, napíchne a říká, že vidí jedinou chybu a to je zanesený DPF. Celkem si v tu chvíli oddechnu, pže jsem podezříval vstřiky, tlaky paliva, čerpadlo, turbo...Bohužel jsme nemohli na místě udělat statický propal, nebudu rozvádět. Domluvili jsme se na čtvrtek. Vymazal mi tedy chybu a já odjíždím směr domov cca 50km. 20km po magi do 130 ok...Pak si říkám, zkusím to tedy pořádně na dálnici aspoň 15-20 minut pálit. Tak jedu co nejvíc konstatně dle provozu 130 až 150 pod plynem. Auto začne po chvíli cukat, ale držím plán. Z původních delších cuků (cca 0,5 až 1sec) se interval a intenzita zkracuje, říkám si jo, asi se to propálí. Jenže po 10 min, cuk a už žádný nerecuk zátah, zpomalení vozidla až na cca 80 km tak, že mě musí předjet kamion...takže pryč z dálnice. Zkouším různé stupně, ale auto jede jakoby bez turba. Do 2tis ok, pak škyt a nechce dál a výš...tak se došourám domu. Zkusím chvíli odpočinout na volnoběh, pak párkrát prošlápnout a na neu to nejde výš než cca 2,8tis, jakoby se pak kousalo, či dusilo....Jinak žádná chybová kontrolka se nerozsvítila.
Sorry za délku, ale snažil jsem se to popsat co nejlépe...
Nuže, co si myslíte? Mě se vykrystalizovalo buď KO turbo, nebo zacpaný KO DPF, kterému není pomoci. Nebo je to nouzový mód? Jinak ještě zkouším donabít přes noc baterku, pže ta byla taky slabá a našli se případy, kdy také cuky způsobila, i když tady mi to nepříjde...
Co říkaté na risk další cesty do práce v tomto stavu, mám to pokoušet i za cenu těch max 80km/h...?
Máme to zkoušet staticky propálit? Půjde to teď vůbec?
Předem díky za vaše rady
