

Tak jasně že to tam je kvůli vyproštění, ale jak by asi dopadl diferák kdyby se při vyprošťování točilo jen jedno kolostano. píše:Terenne auta, traktory, niektore nakladiaky/stavebne stroje to maju kvoli tomu, aby sa to koleso nepretacalo. Ale nie pre znicenie diferencialu, no aby sa v takejto situacii vobec pohli dalej - pre prejazd terenom - vdaka uzavierke sa krutiaci moment prenesie na to "neotacajuce" koleso. Je pravda, ze taketo pretacanie diferencial odrovna. Ak este bolo auto dvihnute pod pravym kolesom, olej v prevodovke bol na lavej strane prevodovky a diferencial nebol uplne ponoreny v oleji.
Asi mi nezbývá doufat, že bude. Jestli to dobře chápu, tak se to může začít projevovat tak, že v ostrých zatáčkách (při nízkých rychlostech) se budou kola snažit točit stejně rychle, takže to bude hůř zatáčet a víc se sjíždět pneumatiky, ale nic horšího by se snad stát nemělo, ne?Jardak píše:Třeba se to jenom mázlo na těch pouzdrech. Pokud se to povede uvolnit, možná to bude ještě jezdit.
Jéé, to jsem se zas jednou na internetech vyjádřil nepřesně...Jardak píše:No, vzhledem k tomu, že vyprošťování probíhá na jednotku, nebo zpátečku kdy jsou otáčky kol malý, tak to diferák nijak nepoškodí. Pouze u některých osobáků k tomu může dojít, jak jsem se kdesi dočetl. Ale to bude spíš poddimenzovanou konstrukcí konkrétního auta, která u tereňáků nehrozí. Hlavní účel uzávěrky difu je jak napsal stano.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů