Zdravim,
snažil jsem se to tady pročíst všechno , abych neduplikoval téma, ale svůj problém jsem nenašel....spíš si teď připadám jak hypochondr po dočtení encyklopedie nemocí.
Situace 1.
Dojel jsem na červenou na křižovatku, vyřadim, noha na brzdě, volnoběh a čekám na zelenou....a najednou auto chcíplo. No nic nebudu panikařit, nahžavim, otočim klíčkama a nic.....startér se otáčel, motor bafal, jako by se dusil, nebo spíš nedostával palivo, ale né a né naskočit. Po tak 15 pokusech o nastartování a dvou dalších zelených(na semaforu:o) se to naštěstí povedlo...tak jsem mohl odjet. Auto mě odvezlo 50 km domu a už ani jednou nezdechlo....jen mi přišlo, že na pětku a šestku je takřka bez zátahu, ale to jsem si možná jen namlouval. Zátah, zrychlení nebo jak to popsat na trojku a čtyřku mi přišel normální. Jo a při zdechnutí nesvítily žádný nenormální kontrolky.
Trochu jsem nad tim přemýšlel a jediná věc, která mě napadla a nestojí randál, byl palivovej fitr...já ho eště neměnil a netuším jak dlouho tam byl původní. Fitr vyměněn....a nastalo nepříjemné čekání na situaci 2.
Situace 2.
Sjíždím do obce, vyřadím, sundám nohu z plynu...otáčky šly logicky dolu....a a najednou koukám, auto opět chcípne. Opatrně zastavím, opět se snažím nastartovat a nic. Vyndám úplně klíčky ze zapalování( to jsem u situace 1 neudělal) a pak motor na první nastartování chytne normálně. A zase mě odveze přes 100 km bez problému. Je teda fakt, že jsem se snažil vyvarovat situacím, aby byl motor bez zátěže(neutrál a volnoběžné otáčky).....to mají obě situace společné, rozdíl je, že první byla při stání a druhá za jízdy.
A teď otázky:
Nemáte někdo podobné zkušenosti, nebo nápad, čím by to mohlo být? Mě zaráží, že se to projevuje, když je motor bez jakékoliv zátěže.
Když se to píchne do diagnostiky, bude tam ta závada z jízdy zaznamenaná?
Případně, není tu někdo z vás šikovných s vlastní diagnostikou na trase Plzeň - K. Vary???
Předem děkuji za odpovědi a omlouvám se dlouhý příspěvek, ale míň to popsat nešlo.
Zdechnutí na volnoběh
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 04.12.2012 10:06
Zdechnutí na volnoběh
Ford Mondeo Mk V kombi, 2.0 TDCi, 110 kW, manuál, r.v. 2015
Minulost: Ford Mondeo Mk III kombi, 2.0 TDCi, 96 kW, manuál, r.v. 2003
Minulost: Ford Mondeo Mk III kombi, 2.0 TDCi, 96 kW, manuál, r.v. 2003
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 04.12.2012 10:06
Re: Zdechnutí na volnoběh
Po letech jsem jdu opět pro radu a koukám, že toto téma jsem nechal bez odpovědi a řešení.
Po výše popsaném nastala ještě Situace 3 a to že auto chcíplo za jízdy, zastavil jsem na krajnici, baterka byla z ničeho nic úplně mrtvá a musel jsem se nechat odtáhnout.
Řešení těchto problému, bylo nakonec docela jednoduché a i levné...
Snímač polohy vačkového hřídele za cca 400 Kč. Od té doby vůz sloužil bez problému až do dnešních dní, kdy odešel brázdit nekonečné dálnice automobilového nebe....čest jeho památce
Po výše popsaném nastala ještě Situace 3 a to že auto chcíplo za jízdy, zastavil jsem na krajnici, baterka byla z ničeho nic úplně mrtvá a musel jsem se nechat odtáhnout.
Řešení těchto problému, bylo nakonec docela jednoduché a i levné...
Snímač polohy vačkového hřídele za cca 400 Kč. Od té doby vůz sloužil bez problému až do dnešních dní, kdy odešel brázdit nekonečné dálnice automobilového nebe....čest jeho památce

Ford Mondeo Mk V kombi, 2.0 TDCi, 110 kW, manuál, r.v. 2015
Minulost: Ford Mondeo Mk III kombi, 2.0 TDCi, 96 kW, manuál, r.v. 2003
Minulost: Ford Mondeo Mk III kombi, 2.0 TDCi, 96 kW, manuál, r.v. 2003
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 26.10.2011 20:55
- Bydliště: Třebíč
Re: Zdechnutí na volnoběh
Ahoj všem,
mám dotaz, kde se na motoru 2.0 tdci 103 kW (r.v. 2013) nachází smínač polohy vačkového hřídele? Mám to v Grand C-maxu. Zdá se, že ten můj je kaput dle informací z řícící jednotky. Otázkou je, kde se přesně nachází? Venku je - 8°C a rád bych to vyměnil co nejrychleji
Vyhřátou garáží bohužel nedisponuji.
Příznaky jsou stejné. Motor se zastaví po chvíli volnoběhu. Po zahřátí už funguje normálně. Bohužel v tomhle mrazu se nedá moc ohřát.
mám dotaz, kde se na motoru 2.0 tdci 103 kW (r.v. 2013) nachází smínač polohy vačkového hřídele? Mám to v Grand C-maxu. Zdá se, že ten můj je kaput dle informací z řícící jednotky. Otázkou je, kde se přesně nachází? Venku je - 8°C a rád bych to vyměnil co nejrychleji

Vyhřátou garáží bohužel nedisponuji.
Příznaky jsou stejné. Motor se zastaví po chvíli volnoběhu. Po zahřátí už funguje normálně. Bohužel v tomhle mrazu se nedá moc ohřát.
Grand C max, 2.0 TDCi, 2013
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů