Prapodivné chování motoru FOFO mk1 1.6 99
Napsal: 12.05.2014 10:25
Zdravim lidi,
mám takovej zajímavej úkaz, moje FOFO mk1 1.6 74Kw r.v.99 má při zahřátém motoru na neutrál při sešlápnutí brzdového pedálu "dávivej" efekt, také při přeřazování rychlostních stupňů v točkách motor jakoby přibrzdí nejvíc to jde pocítit při řazení z 1. na 2. stupeň. Taková jakoby "díra" pak akceleruje. Motor zatím nechcípl nikdy.
Také mi občas přijde, že mi jakoby pohasnou zadní světla, i předek se mi zdá míň jasnější, když poklesnou otáčky, ale s jistotou to tvrdit nemůžu, nevím jak to mám vyzkoušet
Nejvíce mě ale zaráží nepřesnost ukazatele KM kdy mám na tachometru 50 a reálná rychlost ( měřeno na 3 různých radarech ) 42
na 6OKM na tachometru mám plus minus 5O na radaru
kola jsou 14palce origo ford na zimním obutí a plechu.
Otáčky se mi zdají býti taky nepřesné, proto dnes zkusím ten test palubky, kde by mi mohl ukazovat snad pravdivé údaje to digitální počítadlo.
Takže k mému dotazu:
Dneska budu kontrolovat to odvětrávání klikovky, jestli není hadička KO.
Volnoběžný ventil je prý "nový" podle vzhledu nově opravdu vypadá ( každopádně další co sem k autu dostal se louhuje v petroleji a projde důkladným čištěním
)
Mám podezření na VSS snímač a alternátor.
Dotaz k volnoběžnému ventilu : když ho odpojím při nastartovaném motoru, auto by mělo chcípnout? Pokud se tak stane, nehodí mi to chybu do řídící jednotky a nebude pak svítít kontrolka motoru?
A proto bych se chtěl zeptat, jestli se dají naměřit nějaké hodnoty obyčejným multimetrem ( voltáž ohmy a atd. )
Předem děkuji za informace
Honza
mám takovej zajímavej úkaz, moje FOFO mk1 1.6 74Kw r.v.99 má při zahřátém motoru na neutrál při sešlápnutí brzdového pedálu "dávivej" efekt, také při přeřazování rychlostních stupňů v točkách motor jakoby přibrzdí nejvíc to jde pocítit při řazení z 1. na 2. stupeň. Taková jakoby "díra" pak akceleruje. Motor zatím nechcípl nikdy.
Také mi občas přijde, že mi jakoby pohasnou zadní světla, i předek se mi zdá míň jasnější, když poklesnou otáčky, ale s jistotou to tvrdit nemůžu, nevím jak to mám vyzkoušet

Nejvíce mě ale zaráží nepřesnost ukazatele KM kdy mám na tachometru 50 a reálná rychlost ( měřeno na 3 různých radarech ) 42


Otáčky se mi zdají býti taky nepřesné, proto dnes zkusím ten test palubky, kde by mi mohl ukazovat snad pravdivé údaje to digitální počítadlo.
Takže k mému dotazu:
Dneska budu kontrolovat to odvětrávání klikovky, jestli není hadička KO.
Volnoběžný ventil je prý "nový" podle vzhledu nově opravdu vypadá ( každopádně další co sem k autu dostal se louhuje v petroleji a projde důkladným čištěním

Mám podezření na VSS snímač a alternátor.
Dotaz k volnoběžnému ventilu : když ho odpojím při nastartovaném motoru, auto by mělo chcípnout? Pokud se tak stane, nehodí mi to chybu do řídící jednotky a nebude pak svítít kontrolka motoru?
A proto bych se chtěl zeptat, jestli se dají naměřit nějaké hodnoty obyčejným multimetrem ( voltáž ohmy a atd. )
Předem děkuji za informace
Honza