Volnoběžný ventil nebo alternátor?
- Achiler
- Nováček
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26.02.2012 14:08
- Bydliště: Mírovice, Praha-východ
Volnoběžný ventil nebo alternátor?
Ahoj,
nejdříve se omlouvám, pokud zakládám duplicitní téma, ale nechci se tu nijak dohadovat, spíš přijít na to, co bude špatné.
Již 2 roky mě u Focuse trápily volnoběžné otáčky - vibrace auta a zvuk (klepot) motoru. Po výměně rozvodů, vodní pumpy a klíňáku se to hodně zlepšilo ale furt to není ono.
Při nastartování se auto otřepe, otáčky vylítnou na 2 tisíce a u studeného motoru se drží na 1400/min. Po zahřátí jsou na druhé čárce (666,6) nebo lehce pod ní. Auto vibruje, při zapnutí potkavacích světel se na vteřinu rozvibruje o dost víc, od motoru něco zaklepe (asi uvolněný plast). To samé při zapnutí větráku, stěračů, sešlápnutí spojky, natočení volantu atd..
Nějak jsem si už zvykal až dnes večer, když jsem stál se zapnutýma parkovačkama jsem všiml v odraze od auta přede mnou, že jakmile jsem šlápl na brzdu, světla pákrát problikla. Při zapnutí větráku se znatelně ztlumily, tak jsem to začal opět řešit. Chtěl bych jen říct, že se to děje jen na volnoběh, jakmile jsem vytočil otáčky cca na 1000 a druhou nohou šlápl na brzdu, vše ok.
Zároveň by s tím mohl souviset takový tupý klepot uvnitř kabiny, který zmizí jen s nepatrným přidáním plynu a také nemožnost se rozjet pouze se spojkou. Pokud nepřidám plyn, auto se rozklepe a má tendenci chcípnout. Chápu, že zvýšený odběr elektřiny auto pozná, ale od toho je tam snad zrovna ten volnoběžák, aby ty otáčky držel stejné, ne?
Já osobně sázím na něj, ale radši se zeptám, než ho naslepo koupit a třeba vyhodit 15 stovek.
Díky moc.
nejdříve se omlouvám, pokud zakládám duplicitní téma, ale nechci se tu nijak dohadovat, spíš přijít na to, co bude špatné.
Již 2 roky mě u Focuse trápily volnoběžné otáčky - vibrace auta a zvuk (klepot) motoru. Po výměně rozvodů, vodní pumpy a klíňáku se to hodně zlepšilo ale furt to není ono.
Při nastartování se auto otřepe, otáčky vylítnou na 2 tisíce a u studeného motoru se drží na 1400/min. Po zahřátí jsou na druhé čárce (666,6) nebo lehce pod ní. Auto vibruje, při zapnutí potkavacích světel se na vteřinu rozvibruje o dost víc, od motoru něco zaklepe (asi uvolněný plast). To samé při zapnutí větráku, stěračů, sešlápnutí spojky, natočení volantu atd..
Nějak jsem si už zvykal až dnes večer, když jsem stál se zapnutýma parkovačkama jsem všiml v odraze od auta přede mnou, že jakmile jsem šlápl na brzdu, světla pákrát problikla. Při zapnutí větráku se znatelně ztlumily, tak jsem to začal opět řešit. Chtěl bych jen říct, že se to děje jen na volnoběh, jakmile jsem vytočil otáčky cca na 1000 a druhou nohou šlápl na brzdu, vše ok.
Zároveň by s tím mohl souviset takový tupý klepot uvnitř kabiny, který zmizí jen s nepatrným přidáním plynu a také nemožnost se rozjet pouze se spojkou. Pokud nepřidám plyn, auto se rozklepe a má tendenci chcípnout. Chápu, že zvýšený odběr elektřiny auto pozná, ale od toho je tam snad zrovna ten volnoběžák, aby ty otáčky držel stejné, ne?
Já osobně sázím na něj, ale radši se zeptám, než ho naslepo koupit a třeba vyhodit 15 stovek.
Díky moc.
Ford Focus (1999) 1.6 74kw, Aquamarine Frost, Ghia
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?
Myslím si že to blíkání dělá 90% focusů tady
I můj, takže je to vlastnost..

Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
- djcraty
- Junior
- Příspěvky: 294
- Registrován: 25.08.2013 21:41
- Bydliště: Most
Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?
Jojo, občas mi taky tak slabounce probliknou světla na pár sec... vůbec to nereším. Ale to, že se ti klepe motor, nerozjedeš se na spojku, když pustíš stěrače.. tak tam už podle mě bude něco špatně, protože todle moje 1.6 nedělá. Jak je na tom akumulátor? Doporučuju vyndat volnoběžný ventil - je tu i návod (dělal jsem to taky, otázka na pár minut) zkontrolovat, vyčistit a hodit zpět, aspoň mě to trochu zlepšilo volnoběžný otáčky, když jsem dojížděl do křižovatky, včetně klapky sání. Jak je na tom silentblok motoru? To by pak vysvětlovalo, že se hodně klepe.. co olej a svíčky? Jak si zmiňoval ten zvuk, jsi si opravdu jistý, že je to nějaký plast a necvaká tam něco jinýho?
Ford Focus 2 2006 - 1.6 TDCi: EGR ON, DPF OFF, DECAT, úprava SW, Hybrid turbo (1,5 Bar)
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=39649

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=39649
- Achiler
- Nováček
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26.02.2012 14:08
- Bydliště: Mírovice, Praha-východ
Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?
No o auto se dost starám, na diagnostice také žádná chyba, auta ma najeto 120 tisíc. Olej budu měnit za měsíc ( po roce) i se všema filtrama krom palivového, ten jsem měnil před rokem. Svíčky jsem kupoval i s novou cívkou před 2ma lety..
Je pravda, že baterka tam může být bůh ví jak dlouho, já ji za 2,5 roku co Fofa mám ještě neměnil. Jen minulou zimu občas dobíjel (udržoval). Volnoběžák jsem čistil dvakrát minulé léto, zlepšení tam bylo minimální a tak na měsíc? Silentbloky motoru jsem také řešil. Hodně jsem přemýšlel je vyměnit, asi to někdy příjde, ale spíš si myslím, že mám prostě nízké otáčky. Přeci jen s tou nemožností rozjet se pouze se spojkou nemůžou mít nic společeného,ne? S tím podle mě souvisí i ty vibrace, které jsou také různé. Někdy (u zahřátého motoru) to vůbec nevibruje, většinou trochu a někdy i velmi hodně. Běžne jezdím s větráčkem na jedničce, klimožku moc nezapínám, takže odběř je stejný, ale vibrace různé, jak se Focusovi chce. Zkusím ho zase vyčistit a uvidíme. Tu klapku bych měl taky někdy udělat, určitě je špinavá (při dupnutí plného plynu je tam občas prodleva), ale mám za to, že ta s volnoběhem toho nemá moc společného.
Je pravda, že baterka tam může být bůh ví jak dlouho, já ji za 2,5 roku co Fofa mám ještě neměnil. Jen minulou zimu občas dobíjel (udržoval). Volnoběžák jsem čistil dvakrát minulé léto, zlepšení tam bylo minimální a tak na měsíc? Silentbloky motoru jsem také řešil. Hodně jsem přemýšlel je vyměnit, asi to někdy příjde, ale spíš si myslím, že mám prostě nízké otáčky. Přeci jen s tou nemožností rozjet se pouze se spojkou nemůžou mít nic společeného,ne? S tím podle mě souvisí i ty vibrace, které jsou také různé. Někdy (u zahřátého motoru) to vůbec nevibruje, většinou trochu a někdy i velmi hodně. Běžne jezdím s větráčkem na jedničce, klimožku moc nezapínám, takže odběř je stejný, ale vibrace různé, jak se Focusovi chce. Zkusím ho zase vyčistit a uvidíme. Tu klapku bych měl taky někdy udělat, určitě je špinavá (při dupnutí plného plynu je tam občas prodleva), ale mám za to, že ta s volnoběhem toho nemá moc společného.
Ford Focus (1999) 1.6 74kw, Aquamarine Frost, Ghia
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12.04.2014 12:55
Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?
Ahoj všichni, omlouvám se že vám sem lezu, ale nedá mě to se zeptat : u mé 1,8 16v jsem měl takový problém, že jsem nastartoval a hned to chcíplo s takovym podivnym zasyčenim. nakonec jsem zjistil, že mam rozpojenou hadičku a teď nevim jestli to je ta volnoběžka ? mezi kabinou a motorem, hadice o ptůměru 2-3 cm. Šla tam lehce nasadit, tudíž neměla by tam být ještě nějaká svorka ?
- rybi
- Nováček
- Příspěvky: 180
- Registrován: 01.04.2011 00:47
- Bydliště: Plzeň
Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?
Achilere, chci se zeptat, máš to už nějak vyřešené? Přesně co si popsal, to mi dělá taky. Stačí zapnout víc větrák, otočit volantem atd... Už mě dost štve stát na semaforech a poslouchat, jak mi auto vibruje jak Avia. A když se chci rozjet, tak se tomu moc z volnoběhu nechce, jakoby se přidusil a má tendenci chcípat 

- jaroslavvik
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 08.04.2012 17:43
- Bydliště: Kladenské zákoutí
Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?
Koukam ze volnobeh resi spousta lidi...vcetne me..klasika, podtaceni motoru pri zvyseni el. odberu nebo neco s podtlakem (brzdy, servo).... vsichni ale resi "hardwarovou" stranku...napadlo nekoho, ze by tohle mohla delat ridici jednotka? Mam pocit ze sem nekde cetl ze u prefl benzinu kolem roku 98,99,00 byly vadny rj a ve fordu je menily.. nemuze byt chyba tady? Volnobeznak sem u sebe vymenou za jiny vyloucil (auto se chovalo dal stejne). Znamy deravy podtlakovy hadicky mam vymeneny i s bilym ventilkem pod nimi co jde do motoru. Filtry, naplne, rozumne obmenuju...tak uz nevim
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?
Ventil odvetrania klukovky si menil?
A po tychto zasahoch si resetol RJ odpojenim baterky?
A po tychto zasahoch si resetol RJ odpojenim baterky?
- jaroslavvik
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 08.04.2012 17:43
- Bydliště: Kladenské zákoutí
Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?
Menil. Vsak sem to tam i napsal. Takovej bilej plastovej. A reset nespocetnekrat
Naposledy upravil(a) jaroslavvik dne 08.07.2014 22:24, celkem upraveno 1 x.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?
Jaj ano, necitam poriadne. Mal by byt bledo-tyrkysovy. Biely bude asi druhovyroba, i ked taky som este nevidel.
A RJ resetnut treba.
A RJ resetnut treba.
- jaroslavvik
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 08.04.2012 17:43
- Bydliště: Kladenské zákoutí
Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?
Hadicky i s ventylkem menily ve fordu v kladne. Predpokladam ze slo o originalni dily. Barvu uz si presne nevybavuju. Po vymene se to zlepsilo ale ted je to zpet. Navic mi pripada ze to ma nalady. Nekdy se otacky propadaj lehce plus min o 50 otacek. Jindy zase treba o 300 ot. Pri stejnym jizdnim rezimu...cesta do prace. Sjizdim z dalnice, vyhodim kvalt a tocim takovou S zatacku...plus do toho brzdim. Nekdy v pohode, jindy to snad chce chcipnout. Tak nevim co to ovlivnuje
- rybi
- Nováček
- Příspěvky: 180
- Registrován: 01.04.2011 00:47
- Bydliště: Plzeň
Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?
Můžete mi někdo v nějakém eshopu najít ty konkrétní hadice podtlakového sání. Možná by to stálo za výměnu, když to hodně lidem pomohlo.
- jaroslavvik
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 08.04.2012 17:43
- Bydliště: Kladenské zákoutí
Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?
Zajed do fordu. Levnejc je stejne asi nikde nekoupis, pokud vubec nekde
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?
I po FL má své dny kdy se otáčky propadají hlavně při zastavování.. A taky jsem měnil ventil i hadičky a už jsem si zvykl 

Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?
Mne to robilo. Uz nerobi. Vymenene podtlakove hadice, pretesnene tie ostatne (aby neprisavalo falosny vzduch), vycistena vaha vzduchu, vymeneny ventilek odvetrania klukovky, vymeneny volnobezny (ak skusate z ineho auta, musi byt rovnaky! a treba resetnut RJ), precistene vstreky, resetnuta RJ.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů