Volnoběžný ventil nebo alternátor?

Uživatelský avatar
Achiler
Nováček
Nováček
Příspěvky: 146
Registrován: 26.02.2012 14:08
Bydliště: Mírovice, Praha-východ

Volnoběžný ventil nebo alternátor?

Příspěvek od Achiler » 20.04.2014 00:50

Ahoj,
nejdříve se omlouvám, pokud zakládám duplicitní téma, ale nechci se tu nijak dohadovat, spíš přijít na to, co bude špatné.

Již 2 roky mě u Focuse trápily volnoběžné otáčky - vibrace auta a zvuk (klepot) motoru. Po výměně rozvodů, vodní pumpy a klíňáku se to hodně zlepšilo ale furt to není ono.
Při nastartování se auto otřepe, otáčky vylítnou na 2 tisíce a u studeného motoru se drží na 1400/min. Po zahřátí jsou na druhé čárce (666,6) nebo lehce pod ní. Auto vibruje, při zapnutí potkavacích světel se na vteřinu rozvibruje o dost víc, od motoru něco zaklepe (asi uvolněný plast). To samé při zapnutí větráku, stěračů, sešlápnutí spojky, natočení volantu atd..
Nějak jsem si už zvykal až dnes večer, když jsem stál se zapnutýma parkovačkama jsem všiml v odraze od auta přede mnou, že jakmile jsem šlápl na brzdu, světla pákrát problikla. Při zapnutí větráku se znatelně ztlumily, tak jsem to začal opět řešit. Chtěl bych jen říct, že se to děje jen na volnoběh, jakmile jsem vytočil otáčky cca na 1000 a druhou nohou šlápl na brzdu, vše ok.

Zároveň by s tím mohl souviset takový tupý klepot uvnitř kabiny, který zmizí jen s nepatrným přidáním plynu a také nemožnost se rozjet pouze se spojkou. Pokud nepřidám plyn, auto se rozklepe a má tendenci chcípnout. Chápu, že zvýšený odběr elektřiny auto pozná, ale od toho je tam snad zrovna ten volnoběžák, aby ty otáčky držel stejné, ne?
Já osobně sázím na něj, ale radši se zeptám, než ho naslepo koupit a třeba vyhodit 15 stovek.

Díky moc.
Ford Focus (1999) 1.6 74kw, Aquamarine Frost, Ghia

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 467
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?

Příspěvek od gargulakj » 20.04.2014 11:23

Myslím si že to blíkání dělá 90% focusů tady :D I můj, takže je to vlastnost..
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
djcraty
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 25.08.2013 21:41
Bydliště: Most

Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?

Příspěvek od djcraty » 20.04.2014 11:47

Jojo, občas mi taky tak slabounce probliknou světla na pár sec... vůbec to nereším. Ale to, že se ti klepe motor, nerozjedeš se na spojku, když pustíš stěrače.. tak tam už podle mě bude něco špatně, protože todle moje 1.6 nedělá. Jak je na tom akumulátor? Doporučuju vyndat volnoběžný ventil - je tu i návod (dělal jsem to taky, otázka na pár minut) zkontrolovat, vyčistit a hodit zpět, aspoň mě to trochu zlepšilo volnoběžný otáčky, když jsem dojížděl do křižovatky, včetně klapky sání. Jak je na tom silentblok motoru? To by pak vysvětlovalo, že se hodně klepe.. co olej a svíčky? Jak si zmiňoval ten zvuk, jsi si opravdu jistý, že je to nějaký plast a necvaká tam něco jinýho?
Ford Focus 2 2006 - 1.6 TDCi: EGR ON, DPF OFF, DECAT, úprava SW, Hybrid turbo (1,5 Bar)
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=39649
Obrázek

Uživatelský avatar
Achiler
Nováček
Nováček
Příspěvky: 146
Registrován: 26.02.2012 14:08
Bydliště: Mírovice, Praha-východ

Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?

Příspěvek od Achiler » 20.04.2014 14:01

No o auto se dost starám, na diagnostice také žádná chyba, auta ma najeto 120 tisíc. Olej budu měnit za měsíc ( po roce) i se všema filtrama krom palivového, ten jsem měnil před rokem. Svíčky jsem kupoval i s novou cívkou před 2ma lety..
Je pravda, že baterka tam může být bůh ví jak dlouho, já ji za 2,5 roku co Fofa mám ještě neměnil. Jen minulou zimu občas dobíjel (udržoval). Volnoběžák jsem čistil dvakrát minulé léto, zlepšení tam bylo minimální a tak na měsíc? Silentbloky motoru jsem také řešil. Hodně jsem přemýšlel je vyměnit, asi to někdy příjde, ale spíš si myslím, že mám prostě nízké otáčky. Přeci jen s tou nemožností rozjet se pouze se spojkou nemůžou mít nic společeného,ne? S tím podle mě souvisí i ty vibrace, které jsou také různé. Někdy (u zahřátého motoru) to vůbec nevibruje, většinou trochu a někdy i velmi hodně. Běžne jezdím s větráčkem na jedničce, klimožku moc nezapínám, takže odběř je stejný, ale vibrace různé, jak se Focusovi chce. Zkusím ho zase vyčistit a uvidíme. Tu klapku bych měl taky někdy udělat, určitě je špinavá (při dupnutí plného plynu je tam občas prodleva), ale mám za to, že ta s volnoběhem toho nemá moc společného.
Ford Focus (1999) 1.6 74kw, Aquamarine Frost, Ghia

petr0507
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12.04.2014 12:55

Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?

Příspěvek od petr0507 » 08.05.2014 09:29

Ahoj všichni, omlouvám se že vám sem lezu, ale nedá mě to se zeptat : u mé 1,8 16v jsem měl takový problém, že jsem nastartoval a hned to chcíplo s takovym podivnym zasyčenim. nakonec jsem zjistil, že mam rozpojenou hadičku a teď nevim jestli to je ta volnoběžka ? mezi kabinou a motorem, hadice o ptůměru 2-3 cm. Šla tam lehce nasadit, tudíž neměla by tam být ještě nějaká svorka ?

Uživatelský avatar
rybi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 180
Registrován: 01.04.2011 00:47
Bydliště: Plzeň

Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?

Příspěvek od rybi » 08.07.2014 20:54

Achilere, chci se zeptat, máš to už nějak vyřešené? Přesně co si popsal, to mi dělá taky. Stačí zapnout víc větrák, otočit volantem atd... Už mě dost štve stát na semaforech a poslouchat, jak mi auto vibruje jak Avia. A když se chci rozjet, tak se tomu moc z volnoběhu nechce, jakoby se přidusil a má tendenci chcípat :?
Ford Focus 1.6 16v, 2002
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
jaroslavvik
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 08.04.2012 17:43
Bydliště: Kladenské zákoutí

Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?

Příspěvek od jaroslavvik » 08.07.2014 21:30

Koukam ze volnobeh resi spousta lidi...vcetne me..klasika, podtaceni motoru pri zvyseni el. odberu nebo neco s podtlakem (brzdy, servo).... vsichni ale resi "hardwarovou" stranku...napadlo nekoho, ze by tohle mohla delat ridici jednotka? Mam pocit ze sem nekde cetl ze u prefl benzinu kolem roku 98,99,00 byly vadny rj a ve fordu je menily.. nemuze byt chyba tady? Volnobeznak sem u sebe vymenou za jiny vyloucil (auto se chovalo dal stejne). Znamy deravy podtlakovy hadicky mam vymeneny i s bilym ventilkem pod nimi co jde do motoru. Filtry, naplne, rozumne obmenuju...tak uz nevim
je : Ford Focus 1.6 Pacific Green
byl: Ford Focus 1.6 16v
byl: Ford Focus 1.8 16v

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?

Příspěvek od stano. » 08.07.2014 21:42

Ventil odvetrania klukovky si menil?
A po tychto zasahoch si resetol RJ odpojenim baterky?

Uživatelský avatar
jaroslavvik
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 08.04.2012 17:43
Bydliště: Kladenské zákoutí

Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?

Příspěvek od jaroslavvik » 08.07.2014 22:18

Menil. Vsak sem to tam i napsal. Takovej bilej plastovej. A reset nespocetnekrat
Naposledy upravil(a) jaroslavvik dne 08.07.2014 22:24, celkem upraveno 1 x.
je : Ford Focus 1.6 Pacific Green
byl: Ford Focus 1.6 16v
byl: Ford Focus 1.8 16v

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?

Příspěvek od stano. » 08.07.2014 22:23

Jaj ano, necitam poriadne. Mal by byt bledo-tyrkysovy. Biely bude asi druhovyroba, i ked taky som este nevidel.
A RJ resetnut treba.

Uživatelský avatar
jaroslavvik
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 08.04.2012 17:43
Bydliště: Kladenské zákoutí

Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?

Příspěvek od jaroslavvik » 08.07.2014 22:29

Hadicky i s ventylkem menily ve fordu v kladne. Predpokladam ze slo o originalni dily. Barvu uz si presne nevybavuju. Po vymene se to zlepsilo ale ted je to zpet. Navic mi pripada ze to ma nalady. Nekdy se otacky propadaj lehce plus min o 50 otacek. Jindy zase treba o 300 ot. Pri stejnym jizdnim rezimu...cesta do prace. Sjizdim z dalnice, vyhodim kvalt a tocim takovou S zatacku...plus do toho brzdim. Nekdy v pohode, jindy to snad chce chcipnout. Tak nevim co to ovlivnuje
je : Ford Focus 1.6 Pacific Green
byl: Ford Focus 1.6 16v
byl: Ford Focus 1.8 16v

Uživatelský avatar
rybi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 180
Registrován: 01.04.2011 00:47
Bydliště: Plzeň

Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?

Příspěvek od rybi » 08.07.2014 23:52

Můžete mi někdo v nějakém eshopu najít ty konkrétní hadice podtlakového sání. Možná by to stálo za výměnu, když to hodně lidem pomohlo.
Ford Focus 1.6 16v, 2002
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
jaroslavvik
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 08.04.2012 17:43
Bydliště: Kladenské zákoutí

Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?

Příspěvek od jaroslavvik » 08.07.2014 23:57

Zajed do fordu. Levnejc je stejne asi nikde nekoupis, pokud vubec nekde
je : Ford Focus 1.6 Pacific Green
byl: Ford Focus 1.6 16v
byl: Ford Focus 1.8 16v

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 467
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?

Příspěvek od gargulakj » 09.07.2014 07:34

I po FL má své dny kdy se otáčky propadají hlavně při zastavování.. A taky jsem měnil ventil i hadičky a už jsem si zvykl :D
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Volnoběžný ventil nebo alternátor?

Příspěvek od stano. » 09.07.2014 07:37

Mne to robilo. Uz nerobi. Vymenene podtlakove hadice, pretesnene tie ostatne (aby neprisavalo falosny vzduch), vycistena vaha vzduchu, vymeneny ventilek odvetrania klukovky, vymeneny volnobezny (ak skusate z ineho auta, musi byt rovnaky! a treba resetnut RJ), precistene vstreky, resetnuta RJ.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů