Volnoběh a klimatizace

Prostě vše kolem vzduchu.....
Uživatelský avatar
Otomar
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 501
Registrován: 26.10.2013 10:47
Bydliště: JMK

Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od Otomar » 12.04.2014 10:09

Zkoušel sem to tu projít, prohledat a našel sem podobné problémy, jako na následujícím videu, ale myslím, že mám problém jiný.
Nechal sem zkontrolovat a doplnit klimu (byla uplně prázdná). Na volnoběh při zapnuté klimě to dělá to co je na videu. Je to normální? Mám dojem, že ne :(
http://youtu.be/pfVEMRVRxfU
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od smoula » 12.04.2014 10:25

Das is nicht normal :nixw:

Uživatelský avatar
Otomar
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 501
Registrován: 26.10.2013 10:47
Bydliště: JMK

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od Otomar » 12.04.2014 10:33

No, myslím si to taky, bohužel mě moc nenapadá co s tím. Bez zapnuté klimy se auto chová normálně.
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011

Uživatelský avatar
Otomar
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 501
Registrován: 26.10.2013 10:47
Bydliště: JMK

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od Otomar » 12.04.2014 12:14

Zkusim sem jeste nahrat log otacek z BT diagnostiky. Je to docela zajimave. Pridam plyn a otacky spadnou pod nejakou mez, vypne spojka klimy, otacky stoupnou, sepne spojka klimy, otacky klesnou... Udela to asi osm cyklu kdy se vykyvy zmensuji a pak se ustali a klima jede bez problemu i na volnobeh.
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011

Uživatelský avatar
Otomar
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 501
Registrován: 26.10.2013 10:47
Bydliště: JMK

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od Otomar » 02.05.2014 17:39

Log sem nedal, ale byl sem v servise kam běžně jezdím.
Klimu vypustili (vypustilo se o 200g míň než sme napustili). Znova napustili 740 g. Myšlenka byla od počátku taková, že něco v klimě "brzdí" a nadměrně zatěžuje motor, proto to na volnoběh vypíná. (vysoušeč, expanzní ventil)
Tlak v napuštěném systému je 18 - 20 barů, což je prý hodně, běžně mývají kolem 8 v klidu.

Nicméně uplně si nebyli jisti a pozvou si na to nějakýho autoklimatizáře. Ale prý by to mohl dělat ucpaný vysoušeč.
Nevíte někdo, jaké sou optimální tlaky za chodu? Měnil ste někdo vysoušeč?
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011

Uživatelský avatar
Otomar
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 501
Registrován: 26.10.2013 10:47
Bydliště: JMK

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od Otomar » 04.06.2014 09:12

Tak auto sem dal do servisu specializovaného na autoklimatizace. Je špatný kompresor - uniká přes něj chladivo a ani celkový jeho stav prý není uplně OK
Jeho výměnu i s prací a doplněním chladiva mi nabízí za 7500 Kč.


Přemýšlel sem sehnat kompresor na vrakovišti/aukru/někde, ceny sou do 2000 Kč, ale nikdo mi nezaručí, že kompresor bude OK.

Co myslíte? Koupit nový nebo starší?
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od smoula » 04.06.2014 09:17

A servis ti jej nedokáže sehnat z vrakoviště a dát ti na něj třeba půl roku až rok záruku? Ono je to rozdíl přes 5tis :dih:

Uživatelský avatar
Otomar
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 501
Registrován: 26.10.2013 10:47
Bydliště: JMK

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od Otomar » 04.06.2014 09:28

No, servis mi řekl, že je to prostě sázka do loterie, kompresor z vrakáče se může za chvíli podělat taky - s čím souhlasím.
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13520
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od stano. » 04.06.2014 09:54

Z vrakaca: Hlavne ho pozriet, ci nie je zaoxidovany/zhrdzaveny zvnutra. A urcite by som v nom vymenil olej (specialny PAG 46).

lipan2
Příspěvky: 1
Registrován: 24.11.2009 07:34

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od lipan2 » 06.06.2014 09:46

Švagr měl stejný problém s otáčkami.Vada byla ve volné spojce.Oprava ho vyšla na 1000kč

Uživatelský avatar
Otomar
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 501
Registrován: 26.10.2013 10:47
Bydliště: JMK

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od Otomar » 07.07.2014 13:59

Nechal sem vyměnit kompresor za nový. Klimatizace nyní chladí, chladivo neuniká. Tlaky sou v pořádku.
Nicméně stav s divným volnoběhem zůstává. Byl sem v autoelektroservisu kde udělali diagnostiku dobíjení a zde také není problém. A také konstatovali že jim to přijde normální.
Přestal sem to řešit, protože jinak bych do toho narval hromadu peněz.
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011

futurama
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 27.04.2010 10:08

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od futurama » 12.08.2014 16:53

Na kolik vyšel ten nový kompresor?

Uživatelský avatar
xxmisa
Junior
Junior
Příspěvky: 229
Registrován: 28.01.2014 11:39
Bydliště: Mošnov

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od xxmisa » 12.08.2014 17:06

Nejsem si jistý, ale někde jsem četl, že by mělo být na motoru čidlo, které hlídá volnoběh a to ta, že při zapnutí klimakompresoru přidá na volnoběhu právě kvli propadu otáček, protože klimakompresor může zatížit motor až 20% (číslo mi řekl servisák klimy). To co máš na videu mi udělá taky, ale jen jednou, když to pusím z vysokých otáček na volnoběh. Máš udělanou diagnostiku kontrolních členů motoru (čidla, sondy)? Možná by mohl být problém ve volnoběžném ventilu.
Ford Focus 1998-2005, rok výroby 1999, Kombi, Série 35, 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS), 5rychl. manuální - B5/IB5 LHD FWD 4.06, EEC 96 Car (EEC 1), Manuální Klimatizace, Stříbrná Moondust (met)
Dokud nás STK nebo ekolikvidace nerozdělí

Uživatelský avatar
Otomar
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 501
Registrován: 26.10.2013 10:47
Bydliště: JMK

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od Otomar » 12.08.2014 20:32

Kompresor stal 6500 Kc, s praci a naplnenim o neco vice.

Zkousel sem menit volnobezny ventil za novy, ale to nepomohlo. Jina cidla sem netestoval. Trosku sem si padani otacek nastavil pomoci sroubu na ventilu.
Tak nejak sem vypozoroval, ze to neni problem spojeny s klimatizaci, ale spise zatizenim motoru pri volbobehu obecne - u klimy je to nejvic videt, protoze motor hodne zatizi.
Podle nekterych rad zde na foru by to mohlo byt netesnici skrtici klapkou, ale tu nemam v planu kupovat. Tak jezdim:-) Od vymeny kompresoru cca 5000 km. Po tom stelovani ventilu uz to neni tak hrozne.
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Volnoběh a klimatizace

Příspěvek od Cimi » 12.08.2014 20:57

taky mám tento problém dělá mi to přesně to co tobě na videu od chvíle co jsem auto koupil.
nejhorší je to ve městě když jsem nucen prudčeji zabrzdit například na světlech. To se mi dvakrát stalo že mi motor chcípnul což ale přisuzuji kombinaci klimatizace a posilovače brzd či co všechno se zatěžuje. Altík je vpohodě klima je naplněná, kompresor jsem tedy testovat nedával ani vysoušeč a podobný... volnoběžný ventil jsem taky myslel že by to mohl být ale po výměně taky problém přetrval.
Jinak jak jsi psal "netěsnost škrtící klapky" tak o tom jsem někde četl nevím jestli zrovna tady, že prý je jeden ze čtyř výlisků kterými prochází šrouby nepatrně vyšší než ostatní tři tudíž klapka nesedí na přírubě scela rovně. Narazil jsem na to ve spojení s problémem startování v zimě kdy motor nedrží volnoběžný otáčky a prostě chcípá. na onom foru či stránce bylo psáno že to způsobuje zkřížení samotné klapky a přilepování klapky ke stěně.
Naposledy upravil(a) Cimi dne 12.08.2014 22:22, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - klimatizace a ventilace“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host