ST220 - kolísání otáček při vyřazení nebo startování

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sewyk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 18.11.2012 17:34
Bydliště: Královehradecký Kraj (Trutnov)

ST220 - kolísání otáček při vyřazení nebo startování

Příspěvek od Sewyk » 25.03.2014 23:13

Zdravím všechny příznivce modrého oválného blázince :cooler: .

Mám ST220 r.v.2002, auto mám 11 měsíců, před 9 měsíci jsem si do auta nechal udělat plyn, ze začátku bylo vše OK. S plynem jsem měl pak čím dál větší problémy, ale vše se po čase vychytalo, stálo to sice nějaké peníze, nervy a čas, ale vyplatilo se to, teď vše funguje jak má, auto jede na plyn stejně jako na BA, necuká to atd...

Teď k věci...
Nejsem si jist zda to dělalo před tím než jsem dal do auta plyn, ale myslím že ne, takže bych to spojitost s plynem neviděl, BA jednotku jsem resetoval taky několikrát ale nic, problém mám při startování i při vyřazení, abych to tu nemusel nějak extra rozvádět, uploadnul jsem na youtube video, takže koukněte a hrňte sem svoje názory.

Krokový motorek jsem zkoušel měnit, podltakové hadice jsem zkontroloval a váhu vzduchu jsem taky měnil, bezezměny, je pravda že teď jezdím s jiným krokovým motorkem a je to lepší, ale otáčky padaj stejnak....

Video ukazuje jen startování, zrovna to bylo asi to nejhorší období a dělalo to fakt hodně, jednou to i chcíplo, jen dodám na plynovej pedál jsem vůbec nešahal, až na konci, ale to nemělo vliv jak je vidět. To pípání ve videu znamená že je plyn vyplej, startovalo to na benzín, po resetu jednotky furt stejný.

Za tu dobu co mám auto se mi i 3x stalo že jedu pohodička eko jízda :-D a vyřadim a ty otáčky spadnou natolik že motor zhasne....

Důležité nakonec, byli tu už tací lidi, kteří mi tvrdí že je nebo jsou podpálený ventily apod hovadiny, já to vidím na něco menšího než motor. Filtry jsou nové, svíčky taky, akorát jsou to spešl plynové, možná zkusit koupit normálně origo benzínové.
+ Pokud je motor studený, otáčky vyletí na 1200 ot/min a padají normálně pomalinku až na volnoběh, dokud se motor neohřeje. Takže dokud nemá motor cca 70stupnu + tak ty otáčky fungují bezvadně.

Četl jsem teď vlákno u nějakýho forďáka co je v sekci Motor-Mondeo mk3 benzín, má 1.8 92kw nebo kolik, defakto on zjednodušeně vysvětluje jeho a zárověn můj z 90% stejný problém.

Děkuji všem za pomoc a Váš čas. :nazdravi:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lrvyVGripx4[/youtube]
"minulost" Sewykovo TDDi : Mrkni...
"přítomnost" (NEW) Sewykovo ST220 : Čum na to! :perfect:

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2650
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: ST220 - kolísání otáček při vyřazení nebo startování

Příspěvek od krenda » 25.03.2014 23:50

No už by mohl být horší volnoběžný ventil. Ale v každém případě si dotankuj benzín a drž si ho pořád aspoň nad čtvrtkou nádrže. S takhle malým dojezdem si odděláš palivové čerpadlo nebo někde v kopečku nenastartuješ :wink:
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Uživatelský avatar
Sewyk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 18.11.2012 17:34
Bydliště: Královehradecký Kraj (Trutnov)

Re: ST220 - kolísání otáček při vyřazení nebo startování

Příspěvek od Sewyk » 26.03.2014 00:11

krenda píše:No už by mohl být horší volnoběžný ventil. Ale v každém případě si dotankuj benzín a drž si ho pořád aspoň nad čtvrtkou nádrže. S takhle malým dojezdem si odděláš palivové čerpadlo nebo někde v kopečku nenastartuješ :wink:
Ok děkuji za info, jako přiznám se, do plna nádrž ani půlku nádrže nedávám, díky tomu že jezdím na plyn, mám to čistě na startování a semtam nějakou honičku když chci...ale určitě to budu držet co nejvýš, sám jsem to už zažil, že jsem párkrát hůř nastartoval a když je málo benzínu, tak to i blbě startuje, každopádně že to chcípalo nebylo benzínem a tak říkáš volnoběžný ventil?, a kde ho v stčku najdu? a je možný že by byl v háji, když to jen zakolísá a pak už to drží otáčky? každopádně mě ventil nenapadl a je to dobré info...když ho někde seženu, zkusím ho vyměnit. :cooler:
"minulost" Sewykovo TDDi : Mrkni...
"přítomnost" (NEW) Sewykovo ST220 : Čum na to! :perfect:

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2650
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: ST220 - kolísání otáček při vyřazení nebo startování

Příspěvek od krenda » 26.03.2014 08:51

Volnoběžným ventilem myslím ten krokový motorek, co jsi měnil. Teda myslím, že mluvíme o stejné věci :mrgreen: V každém případě po resetu ŘJ se volnoběh taky chová nějak podobně, jako na videu. Chce to nechat prvni naučit jednotku a pak už by to mělo být ustálené. Když resetuješ jednotku, tak to chce nechat auto běžet ve zvýšených otáčkách cca 2000ot/min po dobu třech minut, pak ho nechat běžet na volnoběh asi stejnou dobu a pak najet aspoň 5km různými styly, pak ještě znovu volnoběh pár minut. Při tomto procesu si jednotka vytvoří základ adaptací a srovná se volnoběh i chod motoru v různých režimech. Pokud se tento proces neprovede, tak si jednotka vytvoří taky adaptace, ale trvá to rozhodně dýl a motor se chová nevyrovnaně.

Mně taky občas volnoběh podobně zakolísá při padání otáček k volnoběžným, ale max. na 500ot/min a pak se srovnají. Dělá to při benzínu i při LPG a dělalo to i před montáží LPG. Mluvím o období nějakých 55tkm a stav je stále stejný. Dělá to jen zřídka, zatím to neřeším.

S tím málem benzínu je horší startování jen malinký problém, horší máš pak přidřené čerpadlo z nedostatku benzínu a jeho běhu nasucho. Taky mám plyn a raději si to hlídám. Občas je dobré přilít do nádrže třeba Velfobin nebo nějaký jiný aquastop proti tvorbě vody v nádrži a následným nemalým problémům.

Ještě ke svíčkám... Dej tam zpět Motorcraft nebo max. NGK jako přímou náhradu pro tvůj motor.

Prvně bych dal asi origo svíčky, prověřil znovu volnoběžný ventil, překontroloval těsnost sání, resetoval a naučil ŘJ a pak bych pátral dál. Možná potenciometr škrticí klapy může už v krajní poloze kecat nebo nějaká jiná zapeklitost :nixw:
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Uživatelský avatar
Sewyk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 18.11.2012 17:34
Bydliště: Královehradecký Kraj (Trutnov)

Re: ST220 - kolísání otáček při vyřazení nebo startování

Příspěvek od Sewyk » 27.03.2014 22:57

Ok, svíčky budu měnit zítra tak uvidíme, pak to budu dávat jednomu týpkoj, kterej umí snad i nemožný a pokud to ani on nespraví, pak si hodím mašli :-D, pak už to může dělat jedině klapka, tu mohu taky vyměnit, st díly mám přístupné zadarmo :-).

Kdyby někoho něco napadlo dejte vědět, pokud to vyřeším, napíšu sem okamžitě čím to bylo, ať se může téma uzavřít :Dancer:
"minulost" Sewykovo TDDi : Mrkni...
"přítomnost" (NEW) Sewykovo ST220 : Čum na to! :perfect:

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2650
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: ST220 - kolísání otáček při vyřazení nebo startování

Příspěvek od krenda » 27.03.2014 23:01

Tak ať se dílo podaří :wink:
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Uživatelský avatar
Wov
Nováček
Nováček
Příspěvky: 75
Registrován: 17.10.2012 12:24

Re: ST220 - kolísání otáček při vyřazení nebo startování

Příspěvek od Wov » 28.03.2014 14:04

mě se stalo něco podobnýho a to bylo jen vypadlou podtlakovou hadičkou od regulátoru tlaku paliva.
každopádně k těm origo svíčkám se taky přikláním tím ničemu neublížíš ba naopak
Ford Mondeo MkIII 04, 3.0 V6 [BRC], Titanium, kombi
Ford Scorpio MkII 97, 2.3 16V, ghia, sedan

Uživatelský avatar
Sewyk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 18.11.2012 17:34
Bydliště: Královehradecký Kraj (Trutnov)

Re: ST220 - kolísání otáček při vyřazení nebo startování

Příspěvek od Sewyk » 01.04.2014 09:52

Tak jsem svíčky oddělal a jsou jako nový, jsou to Bosche Platinum Iridium a stoji cca 200kc/kus...známej tam měl motorcrafty ale starší, když už bych to zkoušel tak s novýma, ale bylo mi řečeno že to svíčkama nebude...já se přikláním k plynu, že do toho šahá lpg, že rozvrtává i benzínovou jednotku....až budou někdy peníze navíc, nebo možnost, koupím nové ngk svíčky benzínové a uvidí se.

Každopádně zkusím postup jak psal výše, už nevím kdo, vyrestuju jednotku a pojedu jen na benál a zkusím ji rychleji naučit, pokud to začne startovat normálně, pak je jasný že to dělá LPG, pokud ne, pak se uvidí, zase mi jsou svíčky divný, protože kdyby byli nanic, auto nejede celkově tak jak má a to můžu zaručeně říct že jede....auto necuká, nevynechává, prostě nic. :nixw:
"minulost" Sewykovo TDDi : Mrkni...
"přítomnost" (NEW) Sewykovo ST220 : Čum na to! :perfect:

sikydjs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 20.05.2010 14:59

Re: ST220 - kolísání otáček při vyřazení nebo startování

Příspěvek od sikydjs » 04.04.2014 16:27

Zkontroluj hadice:odvětrání kliky,podtlakový hadice.

Měl sem stejnej problém a ukázalo se že jsou prasklý dvě hadice,ktery vedou ze zadu sání.
Ford S-Max 2.5T 2008

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů