Stránka 1 z 1

Přetěsnění celého tělesa sání FF1 1.8i - jak na to?

Napsal: 17.03.2014 10:31
od bajeluk
Nemáte někdo (z hlavy, nebo třeba z Microcatu nebo z nějaké dílenské příručky) návod na přetěsnění sání (mezi plastovým 4-trubkovým tělesem a hlavou)? Zvládnu to sám bez zvedáku?
Celkem jsem pohledal, ale nic podrobnějšího nenašel, v Etzoldovi to (pokud jsem se dobře koukal) není vůbec.

Dále se dočtete: kontrolou těsnosti k rychlejší rakovině plic!

V rámci své anabáze s 1.8i motorem (na fóru zde) jsem v sobotu provedl zajímavou diagnostickou metodou test těsnosti sání. Původní metoda, kterou navrhuje Etzold a další, totiž natírat/stříkat něco hořlavého kolem spár, mi totiž nic neukázala, a upřímně, ani se tomu moc nedivím.

Tedy: odšrouboval jsem váhu vzduchu z airboxu, zacpal tu velkou díru a vyndal vlastní měřák váhy (vznikne do sání jen cca 2 cm díra). Vzal jsem s sebou kamaráda, ten si postupně zapaloval jedno cígo za druhým a foukal kouř tou dírou po MAF (bacha, nesmí to jít do filtru, tam se všechen tlak jinak ztratí). A světe div se, jednu díru jsem objevil: mezi tlustou hadicí a klapkou to profukovalo, v místě, kde má hadicová spona šroub. Tak to jsem vyřešil (nacpal gumu kolem tělesa klapky a sponu zahodil), a pak jsme pokračovali dál.

To už však byla jiná liga. Sundal jsem klapku, díru po klapce přelepil kusem gumy (staré duše z kola), udělal doprostřed dírku, do dirky vsadil trubičku a fučelo se nanovo. Tam už to sledovat bylo o dost těžší, hlavně proto, že utěsnit tu gumu na vrchu sání není jen tak. A mám podezření, že kouř vycházel jakoby zprostředka celého toho tělesa -- a tam je asi jediná možnost těsnění těleso/hlava, ne? A ono mít netěsný jeden válec ze čtyř je asi celkem nepěkná věc, že?